צילום ליאור קפלן

מסרים של גאולה: מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא

כמו שלאחר ההידרדרות הזמנית של עם ישראל הגיעה התעלות גדולה שיש לה קשר לגאולה, כך גם הגלות הנוכחית אינה אלא ירידה זמנית, ובעקבותיה צפויה להתרחש עלייה גדולה של גאולה. פרשת פנחס

פורסם בתאריך: 10.7.20 13:57

כניסת השבת בכפר סבא: 19:20

יציאת השבת בכפר סבא: 20:31

מסרים של גאולה: פרשת פנחס

נמצאים אנו בעיצומו של חודש תמוז. תמוז פירושו חום גדול. משום שבו לוהטת השמש.

תמוז היה שם של עבודת אלילים. עובדי אלילים אימצו לפולחנם את השם תמוז, כי משמעותו מתארת מוטיב מרכזי בפולחן. אך לנו, עם ישראל, אין שום כוונה אווילית להתקשר עם אלילות. אנו פשוט באים לבטא את מזג האוויר הלוהט האופייני לחודש.

עם ישראל הידרדר וחטא עם בנות מואב, והשיא היה כאשר נשיא שבט שמעון, זמרי בן סלוא, נכשל וחטא עם בת מלך מדיין. בקרב החוטאים פרצה מגפה קטלנית, עד שבא פנחס ובקנאות של קדושה פגע בזמרי ובגויה שעמה חטא. בכך הוא הביא לשיכוך כעסו של ה' ומגפת הקטל נעצרה. כהוקרה על מעשהו, זכה פנחס לשכר נפלא: הוא וזרעו הפכו לכוהנים. ועוד: פנחס גם קשור אל הגאולה השלמה, שכן פנחס זה אליהו הנביא, שכידוע, ישוב ויתגלה כמבשר הגאולה.

יש בכך כדי ללמד, כי כמו שלאחר ההידרדרות הזמנית של עם ישראל הגיעה התעלות גדולה שיש לה קשר לגאולה, כך גם הגלות הנוכחית אינה אלא ירידה זמנית, ובעקבותיה צפויה להתרחש עלייה גדולה של גאולה.

 * * *

"ובני קורח לא מתו". מבאר רש"י: "הם היו בעצה [הרעה] תחילה, ובשעת המחלוקת הרהרו תשובה בליבם, לפיכך נתבצר להם מקום גבוה… וישבו שם" (ואחר כך יצאו משם והקימו משפחה). מאחר שבתוך ליבם הרהרו תשובה, והקב"ה ידע זאת, לכן לאחר היבלעם באדמה, שם, נתבצר להם מקום גבוה וניצלו.

אם בני קורח, זכו להינצל, על אחת כמה וכמה אנו, לאחר דורות של יהודים, שמסרו את נפשם למען שמו יתברך, שעל ידי הרהור תשובה נוסף אחד – יתקיימו דברי הרמב"ם: "סוף ישראל לעשות תשובה… ומיד הן נגאלים" – בגאולה האמיתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו.

חז"ל אמרו כי בית המקדש הראשון נחרב בגלל עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים ואילו בית המקדש השני נחרב בעוון שנאת חינם. ימים אלו שבין שבעה עשר בתמוז לבין תשעה באב, ימי החורבן, עלינו להדגיש את המאחד בינינו ולהימנע מעיסוק בחילוקי הדעות ובמחלוקות שבינינו. לאמץ את דרכו של אהרון הכהן: 'אוהב שלום רודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה'.

הרבי מליובאוויטש, מלך המשיח, גילה כי אחרי כל כך הרבה שנות גלות וייסורים כבר תוקנה סיבת החורבן. כעת אנו מצווים להמשיך להשליט בינינו אהבת חינם, פשוט כדי להטעים את עצמנו כמה שיותר, ככל שאנו מסוגלים, מתחושת האהבה המופלאה שתשרור בינינו בגאולה האמיתית והשלמה, כדברי הנביא:" וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ", שתבוא תכף ומיד ממש.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דני צור

    חב"ד זו תנועה גזענית,לנשים יש תת מעמד.. אנטי ציונית חוצפנית, ראה הכביש לנתבג., הזויה,שהפכה גוויה למשיח ואם יש דבר שהוא שיא הגיחוך זה רב מזרחי מחב" ד.

  2. דני צור

    אני מנסה להוריד את צומתהשרון הביביתון של השרון ולא מצליח.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר