עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

העובדת הסוציאלית לא חתמה על הטופס ויצאה לחופשה, ילדה עם 188 אחוזי נכות לא יכולה להשתתף בקייטנה

אמה של הילדה פנתה לראש עיריית כפר סבא: "הגשתי את הטופס הרבה לפני השביתה. משפחה שלמה תיאלץ לשלם מחיר של אובדן פרנסה". עיריית כפר סבא: "ועדת החריגים של איגוד העובדים הסוציאליים בישראל דחתה את בקשת העירייה לאפשר חתימה על הטופס"

פורסם בתאריך: 16.7.20 08:47

בני זוג מכפר סבא, הורים לילדה כבת תשע, סיעודית, עם 188 אחוז נכות' המשותקת בכל גופה ומרותקת לכיסא גלגלים, טוענים כי העובדת הסוציאלית באגף הרווחה בעיריית כפר סבא לא חתמה על טופס שיאפשר לבתם, הלומדת בבית ספר לחינוך מיוחד בתל אביב, להשתתף בקייטנה בבית הספר אחרי שעות הלימודים. הקייטנה מאפשרת לה להישאר כמה שעות מאוחר יותר מסיום הפעילות בבית הספר, מ-12:45 ועד 15:30, ומאפשרת לבני הזוג שגרה מסוימת של עבודה.

לדבריהם, כבר לפני חודש הם דאגו לרישום לקייטנה ונדרש מהם למלא טופס אישור על ידי אגף הרווחה בעיר. הבקשה, מספרים בני הזוג, נשלחה במייל לעובדת הסוציאלית באגף ב-24 ביוני, אבל היא הייתה בחופשה ולכן העניין לא טופל. ב-2 ביולי הצליחו בני הזוג להתקשר עם האחראית על הזיכויים ברווחה, והוכן על ידה בטעות תשלום עבור חודשיים במקום חודש ושבוע (העירייה משתתפת בחלק מהתשלום עבור הקייטנה). בשלב הזה גם היא יצאה לחופשה ובעקבות זאת, ובשל שביתת העובדים הסוציאליים הארצית, באגף הרווחה מנועים מלחתום על הטופס.

במכתב לראש העירייה רפי סער, כתבו אמה של הילדה: "הבת שלנו היא ילדה מיוחדת, היא סיעודית, אינה מדברת, מוזנת באמצעות צינור הזנה, תלויה לחלוטין בזולת וזקוקה לטיפול ולהשגחה צמודה… למרות האתגר העצום שבגידול ילדה עם נכות קשה, בעלי ואני אנשים יצרניים, עובדים, מסתדרים, ולא אוהבים להתלונן או להתמסכן. לא מבקשים יחס מיוחד, אלא רק את השירותים שמגיעים לבתנו, מפאת נכותה. הפעלת הקייטנה מאפשרת לנו להמשיך בחיי המשפחה והפרנסה גם בתקופה זו, כאשר אין איש מלבדנו ומלבד צוות בית הספר שיכול לספק לה את הטיפול הייחודי שהיא זקוקה לו. אבל לצערי רק בשל היעדר חתימה של עובדת סוציאלית על טופס, נמנעת מבתנו האפשרות להשתתף בקייטנה. לא מדובר בבעיה עקרונית עם האישור אלא בעיה בירוקרטית בלבד".

לדברי האם, היא מבינה את שביתת העובדים הסוציאליים. "אם הייתי מבקשת את השירות לראשונה היום, אז הייתי מבינה את היעדר המענה", היא כותבת, "אבל אני הגשתי את הטופס הרבה לפני השביתה. מהכיוון שלי כתושבת וכאמא, הייתי מסודרת ואחראית, ונותני השירות הם שהתעכבו והתרשלו. בשורה התחתונה – ילדה נכה לא מקבלת את זכויותיה הבסיסיות לפעילות שמותאמת עבורה, ומשפחה שלמה תיאלץ לשלם מחיר של אובדן פרנסה. הכל בגלל חתימה על טופס, פעולה פשוטה שלוקחת דקה. אני מאד מבקשת ממך לנסות לסייע לנו".

לצומת השרון נודע כי בעקבות פניית המשפחה לעיריית כפר סבא זו פנתה לוועדת החריגים של העובדים הסוציאליים שדחתה את בקשת העירייה לאפשר חתימה על טופס ההשמה בזמן השביתה. סבתה של הילדה מספרת לצומת השרון: "דיברנו עם כל מי שאפשר בעיריית כפר סבא. הם פנו לוועדת חריגים ארצית של העובדים הסוציאליים, גם המנכ"ל, גם ראש העירייה וגם מישהי נוספת. בוועדה אמרו לא. הם כתבו שאם אנחנו רוצים לזרז את הדברים שנפגין ליד משרד האוצר. האבא אמר להם שהילדה בקושי מתפקדת, איך היא תלך להפגין לטובתם".

לדבריה, שני ההורים עובדים והילדה מגיעה אחרי השעה אחת הביתה ומשעה זו האמא לא יכולה לעבוד. "חוץ מזה זה עצוב שבכיתה שלה כולם הולכים לקייטנה והיא כל כך עצובה כי נאלצת ללכת הביתה. שם יש לה חברה והיא אוהבת את זה. זה הקטע שהכי כואב לי. כשאתה רואה את הילדה הזו עצובה זה שובר את הלב. אני יודעת שבעיריות אחרות כן חתמו ואפילו ולמרות השביתה. מה, חתימה אחת זה נקרא הפרת שביתה?".

מעיריית כפר סבא נמסר: "כפי הידוע, מערכת השירותים החברתיים-קהילתיים ברחבי הארץ כולה עומדת בפני קריסה, מה שהוביל בשבוע שעבר את המערכת לצאת לשביתה ללא תאריך סיום, במטרה לתת שירות ומענה מיטביים לכלל הפונים לשירותים אלה. הרישום לקייטנה מתבצע בתל אביב ולצורך השלמתו נתבקשה המשפחה להעביר אישורים, שהועברו רק בסוף השבוע שלפני שביתת העובדים הסוציאליים. אנו מצרים על המצב אליו נקלעה המשפחה. עיריית כפר סבא ביקשה לסייע למשפחה, אך לצערנו, ועדת החריגים של איגוד העובדים הסוציאליים בישראל דחתה את בקשת העירייה לאפשר חתימה על טופס ההשמה בזמן השביתה. עיריית כפר סבא פונה לממשלת ישראל ומבקשת כי תקיים מו"מ עם איגוד העובדים הסוציאליים ותביא לסיום לאלתר של השביתה".

מאיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים נמסר שוועדת חריגים מאשרת רק מצבים מצילי חיים. "מצב החירום הוא השגרה שלנו", נמסר מהאיגוד, "גם כשאין שביתה אנחנו לא מצליחים לטפל כראוי במקרים הללו בגלל קריסת מערכת השירותים החברתיים בישראל, מגיפת האלימות, העומסים, השכר המביש ו-1000 המשרות העומדות ריקות בגלל בריחת העובדות מהמקצוע. כדי לסיים את השביתה יש דבר אחד שבאוצר צריך לעשות: לחתום איתנו על הסכם. האוצר אשם בכך שאין שרותים חברתיים, ומי שנפגע כתוצאה מכך זה הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. David

    מערכת הרווחה בכפס לא קורסת בגלל עומס אלא בגלל עצלות והתעמרות

  2. מתנגדת לכוחניות

    חבל מאד שרק עו"ס יכול לחתום על טופס, צריך להרחיב את זה ולאפשר שגם פסיכולוג למשל יוכל לחתום. מגבלות מיותרות יוצרות בירוקרטיה לא חכמה.

  3. מיטל

    חתימת העוס הינה כוללת למעשה גם הליך עם אישור תקציבי של השתתפות כספית במימון בעלויות של הקיטנה.
    אני אישית גם כעוס,ברשות אחרת, פעלתי במרץ כדי לקבל אישור להשתתפות במימון כספי בקיטנה למשפחות.
    הבעיה שקיבלנו תקציב קטן בלבד.לכן היו משפחות שרציתי לקבל עבורן אישור אבל ממשרד הרווחה
    לא אישרו חריגה.
    זאת אחת הסיבות לשביתה!!
    שנקבל יותר תקציב וכך נוכל לסייע ליותר משפחות

  4. אני

    עם הרווחה של מערכת הרווחה של כ"ס אפשר לנגב רק את העכוז לאחר פעילות מעיים של בוקר. הסתומות בלחץ שמאיישות את המשרות האלה, אוכלות חינם…לפטר לאלתר את כולן. רווחה אתן בהחלט לא, חרטא דווקא כן

  5. סבתא של הילדה

    שירי, התלונה העיקרית שלנו, שהטופס לא נחתם לפני השביתה, אכן פעם המנהלת היתה בחופשה ובהמשך המזכירה, אז אם פישלו ולא חתמו בזמן, אז המנהל או ראש העיר באחריותו לדאוג לחתימה בירוקרטית של דקה.

  6. דד

    100% רווחת כ"ס חבורת עצלנים ובכיינים מקום שאפשר לנגב ת'תחת כל העובדים צריכים ללכת הביתה ולעשות ניקוי אורוות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר