צילום ליאור קפלן

מסע פנימי: מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא

כמו שאצל אבותינו המסעות היו חלק מתהליך מקדם ומוביל להגיע לארץ ישראל, כך גם אצלנו לכל המסעות יש תכלית משותפת אחת: היציאה המוחלטת ממיצרי הגלות אל הגאולה השלמה

פורסם בתאריך: 17.7.20 09:56

כניסת השבת בכפר סבא: 19:17

יציאת השבת בכפר סבא: 20:28

מסע פנימי: פרשיות מטות ומסעי

השבוע אנו קוראים פרשה כפולה: מטות-מסעי. מטות הינם השבטים, וכן מטות מלשון קרש-עץ, המבטא יציבות. 'מסעי' על שם מסעות בני ישראל במדבר המבטא נסיעה וחוסר יציבות.

בפרשת מטות התורה מדברת על 'נדרים'. אדם שמתנזר מדבר מסוים מתכוון בכך לאכוף את יצר המשיכה שלו אל אותו דבר ובכך לקדש את מידותיו. הנדרים, שהינם התקדשות זמנית בזמן שאדם מרגיש תקופת שפל, תואמים לתקופה זו – תקופת האבל על החורבן. כי גם השהייה בגלות שבעקבות החורבן אינה אלא מצב זמני, שממנו נעבור אל גאולה נצחית.

הרבי מליובאוויטש מסביר שהשילוב של שני השמות, כאשר קוראים את שתי הפרשיות יחדיו, מלמדנו שאפילו כאשר נוסעים ונמצאים בחופשה או נסיעת עסקים וכיוצא בזה, אנו מחוייבים לעמוד בחוזקה בשמירת מצוות התורה, בדיוק כפי שאנו עושים בשהותנו בביתנו. רבי ישראל בעל שם טוב אומר: שכל יהודי עובר 42 מסעות – כך גם אנו שרויים במהלך מתמשך של יציאה ממיצרי הגלות והשתחררות מהמצרים הפנימיים שמציב לנו היצר הרע, מהלך שיושלם בגאולה השלמה.

לאבותינו במדבר היו מסעות עם אירועים מצערים וכך גם לנו. אבל כמו שאצלם גם המסעות המצערים, בסופו של דבר היו חלק מתהליך מקדם ומוביל להגיע לארץ ישראל – כך גם אצלנו לכל המסעות יש תכלית משותפת אחת: היציאה המוחלטת ממיצרי הגלות אל הגאולה השלמה.

השבוע נסיים את ספר במדבר ובעצם נסיים את עיקר התורה, (כי ספר "דברים" הוא חזרת משה על התורה, מכאן שמו – "משנה תורה"). ובסיום מכפילים "חזק חזק" ומשלשים "ונתחזק" – ג' פעמים "חזק". הכרזה המשולשת המורה על חיבור של עם ישראל, תורה, והקב"ה. החוט המשולש לא במהרה יינתק.

מסופר בגמרא (סנהדרין צד, א), כי הקדוש-ברוך-הוא חשב למנות את חזקיהו מלך יהודה למלך למשיח, אך לבסוף נמנע מכך מכיוון שחזקיהו התמהמה מלומר שירה על נסים שנעשו לו. מובן אפוא עד כמה חשוב לפרסם נסים שנעשים לנו ולהלל ולשבח עליהם את השם. כך נזכה תכף ומיד שיבוא כבר המלך המשיח ויגאלנו גאולה שלמה.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר