החלופה המוצעת של תחנת הדיפו. מתוך המכתב של גני גונן וסער לות"ל
החלופה המוצעת של תחנת הדיפו. מתוך המכתב של גני גונן וסער לות"ל

לקראת הדיון בות"ל השבוע: סער וגני גונן מציגים חלופה חדשה למיקום הדיפו

ראש עיריית כפר סבא וראשת המועצה האזורית דרום השרון מציעים להעביר את תחנת הדיפו מאזור השכונה הירוקה לשטח תעשייה של המועצה האזורית הצמוד לכביש 6. הם מתרעמים על כך שהחלופה שהציעו לא מופיעה בסדר היום של הות"ך וקוראים לחברי הוועדה להמנע מלקבל החלטה בנושא בישיבה הקרובה

פורסם בתאריך: 20.7.20 16:03

ראש עיריית כפר סבא רפי סער וראשת המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן קוראים לחברי הוועדה לתשתיות לאומיות לשקול את העתקת מיקומו המתוכנן של הדיפו – מוסך לאחסנה, טיפול ותחזוקה של רכבות וקרוניות של קו המטרו M1, המתוכנן לקום מצפון לשכונה הירוקה הצפונית בכפר סבא ומדרום למושב גן חיים, אל שטח באזור התעשייה בנימין, בשטחה של המועצה האזורית דרום השרון, הצמוד לכביש 6.

במכתב ששלחו אתמול השניים לחברי הוועדה, לקראת דיון שאמור להתקיים בה ביום רביעי השבוע, קוראים השניים לחברי הוועדה שלא לקבל החלטה בנושא מיקום הדיפו, "עד למיצוי ההליך התכנוני והשיח שבין הרשויות לות"ל ביחס למיקום החדש המוצע".

השניים מתרעמים גם על כך שהחלופה שהציגו לא מופיעה בסדר היום לקראת הדיון בות"ל ביום רביעי. "כל העבודה שנעשתה בחודשים יוני-יולי בהוראת יו"ר הות"ל כלל לא מוצגת בפניכם במסגרת המידע הדיגיטלי שהועבר אליכם לצורך הדיון הדרמטי בקו המטרו", הם כותבים לחברי הוועדה, "במצב דברים זה אין לנו ברירה אלא לפנות אליכם ישירות ולהביא לידיעתכם את המידע הנ"ל".

במכתב טוענים השניים כי הדיפו "נדד מספר פעמים מזרחה עד למיקומו המוצע כיום (בסמוך לשכונה הירוקה בכפר סבא; ר.ה) וזאת ללא כל תיאום עמנו ובניגוד להסכמות קודמות". הם כותבים כי "בראשית התכנון הוצג הדיפו ממערב לכביש 4 בשטחים של עיריית רעננה. אולם, כפי שהתברר, עיריית רעננה פנתה לות"ל בבקשה להעביר את תחנת הדיפו משטחה לכיוון מזרח ולתוך תחומה של המועצה האזורית דרום השרון, בסמוך לכביש 4. למותר לציין שהדבר נעשה ללא כל פנייה או קבלת התייחסות מהמועצה".

ההצעה של עיריית רעננה, נכתב, התקבלה בדיון בות"ל ב-15 באפריל 2019. "במהלך שנת 2020 הוכן תסקיר השפעה על הסביבה בה הוצגה חלופה חדשה, מזרחית יותר לחלופה הראשונה. לא רק שחלופה זו מגדיל עשרות מונים את שטח הדיפו על חשבון שטחים חקלאיים, אלא שהיא מתוכננת בצמידות לבתי תושבים במושב גן חיים ובסמיכות לשכונה הירוקה בכפר סבא, על כל המשתמע מכך. יובהר כי חלופה זו אינה מוסכמת על ידינו כי היא בעייתית מסיבות רבות, שעיקרן צמידותה לבתי התושבים, חיסול השטחים הפתוחים, דריסה של שטחים חקלאיים והימצאותה במסדרון אקולוגי".

סער וגני גונן מוסיפים במכתב שלאחר שפנו ב-25 ביוני אל יו"ר הות"ל דאז, זאב בילסקי, נענו כי הנחה את המתכננים לשוב ולדון עמם על חלופה מוסכמת. "בהתאם להנחיית הות"ל בשבועות האחרונים אנו והגורמים המקצועיים מטעמנו פעלו בשיתוף פעולה מלא ביניהם יחד מתכנני הות"ל". חלופה אחת שסוכמה היא צמצום שטח הדיפו המתוכנן במיקומו הנוכחי, וחלופה שנייה היא כאמור העתקתו לשטח של המועצה האזורית דרום השרון הצמוד לכביש 6.

השניים פירטו במכתב מדוע החלופה שבאזור כביש 6 עדיפה: "מיקום מיטבי מבחינה תכנונית – תא השטח נמצא במרחק 900 מטר מתחנת המטרו האחרונה בכפר סבא, בשטחי אזור התעשייה בנימין של המועצה האזורית דרום השרון ועל חשבון קרקע המיועדת לתעשייה ובית עלמין; שיקולים סביבתיים וערכי טבע ונוף – החלופה המוצעת אינה בסמיכות לבתי מגורים, אינה במסדרון אקולוגי, נמצאת בשטחים המיועדים לתעסוקה ותעשייה ללא פגיעה נופית או צמצום שטחים חקלאיים ופתוחים; קישוריות למסילת הרכבת המזרחית – מיקום הדיפו המוצע מאפשר שילוב וקישור בין המסילה המזרחית ובין קו המטרו, באופן המהוווה ניצול יעיל ומיטבי של תשתיות תחבורה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר