אורן ורדי בעליו של סטודיו ProTeam Israel בכפר סבא. צילום פרטי
אורן ורדי בעליו של סטודיו ProTeam Israel בכפר סבא. צילום פרטי

אורן ורדי היה חייב להחליט: לפתוח את הסטודיו או לקרוס כלכלית. זה עלה לו 5,000 שקל

ורדי, בעלים של סטודיו לאימוני כושר באזור התעשייה בכפר סבא, פתח את הסטודיו למרות האיסור. המשטרה לא הסתפקה באזהרה. "המדינה דוחפת אותנו למעשים נואשים", הוא אומר

פורסם בתאריך: 23.7.20 18:09

האם אדם מן היישוב, שאינו עבריין אלא בעל עסק שנלחץ אל הקיר ומתקשה כלכלית, ופתח את העסק שלו בניגוד להוראות משרד הבריאות כי אחרת הוא עלול לקרוס, צריך להיקנס באלפי שקלים? האם במשטרה היו יכולים לנהוג ביתר רגישות?

אורן ורדי, דיאטן קליני ומאמן כושר אישי, בעל סטודיו לאימוני כושר ProTeam Israel ברחוב התעש 9 בכפר סבא, קיבל השבוע דוח מהמשטרה בגין פתיחת הסטודיו בניגוד להוראות הממשלה. כשתהה מדוע לא קיבל אזהרה תחילה, אמרו לו שקיבל כזו לפני כשבועיים. אך ורדי טוען שהאזהרה ניתנה לו כשדווקא מותר היה לו לפתוח ולטענתו קציני משטרה אף התנצלו בפניו בגינה. ובכל זאת, הוא נקנס ב-5,000 שקלים.

לדברי ורדי המערכת דוחפת אותו לעבר הקצה, אל פשיטת רגל. "אנחנו בסך הכל תושבי העיר שמנסים להתפרנס בכבוד", הוא אומר לצומת השרון. "אנחנו לא חוצים רמזור באור אדום. לפני שבוע הנחיות התו הסגול שעליהן אנחנו שומרים בקפידה היו בסדר, אז למה היום לא? אנחנו על סף פשיטת רגל. יש לי המון הוצאות ואין לי הכנסות כמו פעם. אומרים לי לסגור, אבל גם אם אני עובר לאימוני חוץ או לאימונים בזום, אני מאבד יותר מחצי מהלקוחות. כבר לקחנו הלוואה בערבות מדינה אחרי הסגר הקודם כדי לכסות על זה. עכשיו אין לי יכולת להחזיר ואם אתה לא משלם אתה על סף פשיטת רגל. זה לא איום סרק. המדינה הזאת דוחפת אותנו למעשים נואשים. אני מאמין שהיחידים שיכולים לעזור לנו הם ראשי הערים. תעבור ברחוב ויצמן ותראה כמה חנויות להשכרה יש. תסתובב באזור התעשיה ותראה המון משרדים ריקים. זה לא מקרי".

את העסק פתח ורדי לפני שש שנים. מדובר בסטודיו לקבוצות עד עשרה אנשים. לאור המצב החליט להישאר פתוח בניגוד להנחיות. "גם המסעדות עשו את זה", הוא אומר, "רק שלמסעדות יש לובי ולנו אין. שתבין, השוטרים באו אלי חצי שעה אחרי ששודר איתי ראיון בטלוויזיה בערוץ 13. זה לא מקרי. שאלתי למה קנס ולא אזהרה.  אמרו 'הזהרנו אותך לפני שבועיים'. אבל לפני שבועיים עבדתי כחוק. למחרת האזהרה אפילו באו שני קצינים להתנצל ואמרו שאם הייתי מקבל דוח הוא היה מבוטל".

איך אתה מסתדר בבית?

"מתחילים לאכול חסכונות כבר מעכשיו וממילא אין הרבה כי כבר עשינו את זה לפני חודשיים".

חשבת להחליף מקצוע?

"אני עוד מעט בן 40, 20 שנה במקצוע, זה הדבר היחיד שאני יודע לעשות. אני עוזר בשיקום של תושבי העיר. יש לי מתאמנת סוכרתית אחרי ניתוחי מוח, מתאמנת אחרי סרטן וגם בת 70 שבקושי הולכת. איך אני אאמן אותם בזום או בחוץ כשאני צריך לראות כל פיפס שהם עושים? יש המון מרכזים לאימונים בעיר שהן לא רשתות ולא חדרי כושר גדולים. בעלת סטודיו לפילטאיטיס מכשירים לא יכולה להוציא מיטות החוצה. אנחנו עסק שעובד על מנויים ואני כבר חייב להם כסף חודש קדימה".

אמרת שראשי הערים צריכים להתגייס, בסך הכל רפי סער מראה מעורבות ועניין בבעלי העסקים.

"ראש העיר צריך, יכול ואמור לקחת אחריות. אני לא יודע מה יעשה, בשביל זה הוא ראש העיר. שיעשה צוות חשיבה. אני לא אמצא לו פתרונות".

ממשטרת ישראל נמסר: "לאחר שנמצא לפני כשבועיים כי בעל המקום הפר את הנחיות משרד הבריאות, השוטרים נתנו לו דוח אזהרה. מאז ועד היום, השוטרים דיברו עם בעל המקום והסבירו לו את המותר והאסור לפי ההנחיות. למרות זאת בעל המקום החליט לפתוח את המקום והיום ניתן לו דוח בסך 5,000 שקלים. משטרת ישראל קוראת לבעלי העסקים השונים לעקוב אחרי ההנחיות ולהישמע להוראות משרד הבריאות על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מתנהלת בהתאם לכל הנחיות הממשלה, שלצערנו הרב מתנהלת בצורה לא ברורה, משנה וקובעת הנחיות מבלבלות חדשות לבקרים ופוגעת במגזרים העסקיים במדינת ישראל, בין היתר בכפר סבא – ואנו מצרים על כך. עיריית כפר סבא פועלת למען העסקים בעיר למן תחילת משבר הקורונה, כאשר בין היתר הייתה הראשונה בארץ שאפשרה כבר בחודש מאי למסעדות ומתחמי מזון להוציא כיסאות ושולחנות, אפשרה דחייה של אגרות שילוט וזיכוי בארנונה, יצאה בקמפיין מיוחד לעידוד המסחר בעיר, מקיימת אירועים למען העסקים, פתחה סדנה כלכלית חינמית לבעלי עסקים ואף הקימה פורטל מיוחד בו יכולים עסקים לפרסם עצמם ללא כל תשלום. השבוע, כצעד נוסף בו נוקטת העירייה, סומנו לבבות בשטח הפארק העירוני במרחק של שני מטר, כדי לאפשר לקבוצות ספורט ולמכונים לקיים שיעורי ספורט ואימונים בבטחה, בהתאם להגבלות ובחינם, תוך הנאה מהנוף הירוק והשטחים הפתוחים. באשר לדוח, מדובר בדוח אכיפה משטרתי שניתן בהתאם להנחיות הממשלה, ולא בדוח עירוני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר