רמפת סוקולוב. צילום חברת נתיבי ישראל
רמפת סוקולוב. צילום חברת נתיבי ישראל

בשורה לנהגים: רמפות חדשות אל כביש 531 וממנו יפתחו בימים הקרובים

הירידה מרחוב תל חי ל-531 תפתח השבוע, העלייה מ-531 לסוקולוב בעוד שבועיים. מובילת הפרויקט בנתיבי ישראל: "יצרנו גם חיבור ישיר מ-531 אל תחנת הרכבת סוקולוב, אותה שדרגנו משמעותית על ידי הוספת כ-30 מקומות חניה, הקמת מסוף אוטבוסים וקירוב חניות הנכים לתחנה"

פורסם בתאריך: 26.7.20 13:16

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, חשף בעמוד הפייסבוק שלו לפני דקות אחדות כי רמפת הירידה מרחוב תל חי לכביש 531 לכיוון מערב תפתח לתנועה ביום שלישי הקרוב. סער כתב גם שרמפת העלייה מכיוון מזרח בכביש 531 לרחוב סוקולוב תפתח בעוד כשבועיים.

"אני שמח לבשר, שב-28 ביולי צפויה להיפתח רמפת תל חי לכביש 531 מערב ובעוד כשבועיים צפויה להיפתח רמפת סוקולוב מכיוון מזרח בכניסה לכפר סבא. פתיחת הרמפות תביא להקלה משמעותית של עומסי התנועה, תקטין את נפח התנועה ותשפר בעוד צעד את איכות החיים של תושבי כפר סבא. בחזוני, העיר כפר סבא, בהתאם לאופייה, תהיה ירוקה יותר גם בתחבורה ובצמצום עומסי התנועה. אני מאחל לכל משפחת כפר סבא היקרה שבוע מהנה ובטוח".

מובילת הפרויקטים תל חי וסוקולוב, המהנדסת תהילה לוי טלפוס, סגנית מנהלת אגף פרויקטים דרום בחטיבת פיתוח והנדסה של חברת נתיבי ישראל, אמרה: "אנו נרגשים להעניק לציבור החשוב של מאות אלפי תושבי האזור בשורה כפולה, בשני פרויקטים חשובים אשר ייפתחו בימים הקרובים לתנועה. תרומת מיזמים אלה של חברת נתיבי ישראל אינה תסולא בפז, כך שתייצר שדרוג תחבורתי משמעותי, ביצירת קישוריות מיטבית אשר תביא לנסיעה מהירה יותר ובטוחה יותר. בנוסף חיבורים חשובים אלה יביאו להקלה על העומסים בתוך הערים, משום שאותם רכבים שהיו עושים דרכם ברחובות הצרים יוכלו כעת להתחבר ישירות אל מערכת הכבישים המהירה של 531".

לוי טלפוס מוסיפה: "בשורות משמעותיות נוספות הן כי במסגרת הפרויקט חברת נתיבי ישראל יצרה חיבור ישיר מ-531 אל תחנת הרכבת סוקולוב, אותה שדרגנו משמעותית על ידי הוספת כ-30 מקומות חניה, הקמת מסוף אוטבוסים וקירוב חניות הנכים לתחנה, לצד פיתוח נופי".

רמפת תל חי. צילום חברת נתיבי ישראל

נזכיר שנתיבי ישראל הקימה את כביש 531 בלי עלייה וירידה מכיוון תל חי. העבודות להקמת מחלף תל חי החלו באוגוסט 2018 והעבודות להקמת מחלף סוקולוב חצי שנה אחר כך. בתווך התנהל מאבק תושבים נגד עקירת עצים ביער אוסישקין על ידי הקבלנים שעבדו באזור. בשלב מסוים אף איימו בנתיבי ישראל לבטל את המיזם אם לא ייפתר המשבר.

יער אוסישקין השבוע. צילום עזרא לוי

יער אוסישקין בפברואר 2019. צילום עזרא לוי

מחזיק תיק התחבורה, סגן ראש העיר עילאי הרסגור הנדין: "השמחה על פתיחת הרמפות החדשות במחלפים מהולה בעצב על הנזק שנגרם ליער אוסישקין. עם זאת, זוהי בשורה משמעותית שתאפשר להעביר את תנועת כלי הרכב הפרטיים ממרכז העיר אל כביש 531 ולפנות את הדרכים עבור התחבורה הציבורית. כמו כן, הודות לשיתוף פעולה מלא של כל הגורמים, ובהם ראש העירייה רפי סער ונתיבי ישראל, הצלחנו להביא להקמת קיר אקוסטי במחלף סוקולוב, שיפחית משמעותית את מפגע הרעש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק חבל שלא מזכירים פינוי תושבים מבתיהם שהתגוררו בהם 70 שנה ויותר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "השמחה על פתיחת הרמפות החדשות במחלפים מהולה בעצב על הנזק שנגרם ליער אוסישקין״ מה עם העצב על המשפחות שעקרו אותם מבתיהם אחרי 50 שנה?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    על מה השמחה ? עצים נהרסו ,אנשי העירייה לא עשו מספיק לשמור על היער ועוד שמחים בשמחה לא להם , המפות היו צריכים להיבנות לפני שנים רבות כבר כשהוקם הכביש, ולמעשה בוזבזו כספי ציבור בבניה חדשה של קיר בטון בין תל חי לסוקולוב, עדיף לפוליטיקאים לשמור את מה שיש להם להגיד בבטן כי לתושבים יש בטן מלאה.
    בנוסף,לפני שנתיים התחילו בעבודות על הרמפות אבל רחוב תל חי לא מספיק רחב להכיל את כמויות הרכבים (לא ידעתם!!),עובדה שהיום יש עומסים ,ועכשיו יתחילו בעבודות נוספות,ועד ימררו את התושבים , פולטיקאים ,נ מ א ס ת ם

  4. עובד בהרצליה

    מה עם מחלף מ 531 מערב לכביש 4 צפון?
    מדוע צריך להכנס בכל פעם לכפר סבא בשביל לעשות פניה?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חכו חכו לבלגן ליד הרכבת, גםצכך עמוס, וכעת עוד רכבים של 531… חלם..

  6. עדי

    הכניסות לכפר סבא מתאימות לכפר סבא שלפני 30 שנים. תוסיפו לזה את הגורדי שחקים שנבנו בהוד השרון
    העתחד נראה שחור משחור

  7. יוסי

    שכחו לעשות חיבור מ 531 ל4 צפון עבור עשרות אלפי אנשים שעובדים באזור תעשייה רעננה הענק. לכן מי שבא ממערב או ממזרח נתקע באמצע כפר סבא או אמצע רעננה. לכן ממשיכים לזחול בכביש 4 שהוא כביש ארצי אבל עם רמזור מייצר פקקים ב"אוטוסטרדה". צריך לבטל פניות שמאלה בצומת רעננה מרכז ולבטל עצירה ברמזור ברעננה מרכז. מי שצריך להגיע מרעננה לכ"ס ולהפך שיסע ברעננה צפון או ב 531 . כל כך פשוט לשחרר את הפקק ולעשות רמפה מ531 ל4 צפון. עם התכנונים שראינו אין תקוה לתחבורה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר