חברות איחוד המפיקים ואמני כפר סבא עם התרומות שאספו. צילום פרטי

משבר אמיתי: במרכז העיר מתרימים מזון לאמנים כפר סבאים שנקלעו למצוקה כלכלית

איריס גרינבאום, תושבת העיר ובעלת חברת הפקות, שיזמה ההתרמה, קוראת לתושבים שעובדים בחברות גדולות בעיר להזמין את האמנים להופיע באירועים של החברות: "אנחנו לא רוצים רחמים, אנחנו רוצים לעבוד"

פורסם בתאריך: 28.7.20 14:58

סוחרים במרכז כפר סבא התגייסו לסייע לאמנים ולמפיקים בתחום התרבות, תושבי כפר סבא, שנותרו ללא פרנסה בשל משבר הקורונה. חברים באיחוד המפיקים ואמני כפר סבא "SHow Biz" פנו לסוחרים וביקשו מהם להניח ליד החנות קופסה ועליה שלט בקשה עזרה לעובדים בענף התרבות תושבי העיר, שבה יוכלו הקונים לשים מוצרים שתרמו.

"כפי שאתם יודעים במרץ האחרון הפסקנו לעבוד", כתבו החברים באיחוד אמני כפר סבא לסוחרים, "עולם האירועים נסגר ראשון ויחזור אחרון. לצערנו, אמנים כפר סבאים לא מצליחים לשלם את שכר הדירה שלהם ונשארו ללא פרנסה. אנחנו מבקשים את עזרתכם. ביום שישי נבוא לקחת את ארגזים ונחלק לאמנים".

היום, איריס גרינבאום, בעלת חברת הפקות שיזמה את הפנייה וחברה באיחוד הכולל למעלה מ-100 אמנים תושבי העיר, העלתה פוסט עם תמונות של הסחורה שנאספה ובו כתבה: "התזכורת הענקית שבגללה בחרנו לגדל את ילדינו בכפר סבא, עיר שברגע האמת התושבים מזכירים לך את כוחה של הקהילה. לפני כשבוע איחוד המפיקים ואמני כפר סבא SHow Biz קיבל מספר פניות של אמני כפר סבא שכבר מספר חודשים ללא פרנסה והחסכונות אוזלים, ושהם מתקשים לסגור את החודש. כולם עם ילדים והמצב לא פשוט. לאחר שהבנו שאנחנו חייבים להירתם ולעזור פנינו לסוחרי ויצמן בבקשה להשאיר אצלם בחנות קרטונים לאיסוף מוצרי מזון וטואלטיקה כדי להעביר לאותם אמנים כדי ולתת להם קרן אור של תקווה. בזכות סוחרי ויצמן והאיחוד הצלחנו לתת לאמנים ובני משפחותיהם סל מזון בסיסי לשבת הקרובה. האושר והדמעות של ההתרגשות היו אדירים. אחד ממקבלי הסל אמר 'כל חיי התנדבתי ונתתי, לרגע לא חלמתי אפילו שיום יבוא ואני אהיה זה שצריך לבקש'. תודה על החיוך תודה על הנתינה".

איריס גרינבאום. צילום פרטי

גרינבאום היא בעלת חברת התוכן וההפקה "ידיים יוצרות" המתמחה בהפקת אירועי משפחות וילדים, אירועי קונספט לחברות, אירועים עסקיים, אירועים קהילתיים ומגוון אירועים נרחב. היא מחזיקה 30 עובדים ומאז אירועי פורים היא כבר לא עובדת. "אני ובעלי ביחד בתוך עסק וקרסנו", היא מספרת, "זה לא נתפס. איפה הממשלה שלנו? היום אצלנו כל דבר מחושב – אם לנסוע ברכב, אין עוזרת בבית כי אין כסף, מחשבים מה לקנות בסופר, ועם כל זה אני עוד עוזרת לחברים שלי האמנים. רק אתמול שלחתי אוכל לאמנית תושבת העיר".

לדבריה היוזמה נולדה מתוך הצורך. "אומרים 'אם אין אני לי מי לי', וזה נכון", היא אומרת, "ככה החיים לימדו אותנו. יש בינינו מפעילי יום הולדת, מפעילי חוגי העשרה, צלמים, מפיקים, סטנדאפיסטים, אנשי תאורה והגברה. יש בניהם גם אמנים מפורסמים יותר, ואמרתי להם שכולנו באותו המצב. אני לא רואה את זה כמשהו שיש להתבייש בו. זה בסדר להיעזר עכשיו. אני אסתדר, אבל וואלה, יש פה חברים שאין להם איך לשלם את שכר הדירה. מעבר לתרומות הספציפיות האלה אני מבקשת ממש מהתושבים ובעלי החברות שכן עובדות – תרימו את הכפפה ותעזרו, תהיו שם בשבילנו. תנו לנו פרנסה, תזמינו לימי הולדת, לגימיקים, אירועים. יש איך למצוא אותנו. יש כפר סבאים שעובדים ומקבלים החלטות בסודה סטרים, בחברת יס, באמדוקס, בטבע. הם עושים הפעלות ואירועים לעובדים. תפנו אלינו כי באמת יש פה אנשים טובים".

הכיתוב על הקופסא לתרומות שהוצבה בחנויות במרכז העיר. צילום פרטי

מה קיבלתם בקופסאות?

"קמח, שמפו, ממתקים לילדים, פתיתים, רסק עגבניות, שמנים. אין לי מילים. אנחנו רוצים שזה ימשך. יש אנשים שאין להם אוכל. קיבלתי כבר שבע פניות ישירות מאמנים שמבקשים עזרה. חלק מהדברים כבר חילקתי אתמול והיום אני אמשיך לחלק. אבל בסוף בסוף, תאחל לנו שנחזור לעבוד. אנחנו לא רוצים רחמים, אנחנו רוצים לעבוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פ.קינד

    כל הכבוד על היוזמה ותזמינו אותם להודות ילהופיע ביום העצמאות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר