סמ"ר עמית חיו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. צילום דובר צה"ל

הכפר סבאי שסיכל פיגועים במחסום קיבל אות מצטיין מפקד החיל: "הסוד הוא לא להיות שאננים"

לוחם המעברים סמ"ר עמית חיו התמודד במהלך השירות עם סכינים, מתחזים והברחות. הוא נבחר לקבל את אות ההצטיינות ביום העצמאות, אבל קיבל אותו רק לפני שבועיים בגלל הקורונה. "זו הרגשה מדהימה", הוא אומר

פורסם בתאריך: 3.8.20 18:34

ביום העצמאות האחרון קיבל סמ"ר עמית חיו מכפר סבא את אות מצטיין קצין משטרה צבאית ראשי. בגלל התפשטות מגפת הקורונה נדחה הטקס, אולם לפני שבועיים הוא קיבל את האות רשמית וטקס אמור להתקיים בקרוב.

סמ"ר חיו, בן 21, הוא בוגר תיכון כצנלסון בעיר. יש לו אח נוסף המשרת בחיל הים, אמו מורה בהוד השרון ואביו מנהל מחלקה בחברת מדחסים. הוא שיחק כדורסל עד כיתה י"א ובצה"ל הוא משמש מפקד ורס"פ בגדוד המעברים ארז. בתפקידו הוא משרת בגזרת חיזמה הסמוכה לירושלים, בפלוגה א' של גדוד ארז האחראי על מעבר קלנדיה. כמפקד הוא היה נוכח בניסיון פיגוע במעבר, וסייע יחד עם חבריו הלוחמים לסכל שלושה פיגועים.

לצה"ל התגייס במרץ 2018. "עשיתי טירונות בבה"ד 13 ושובצתי, כפי שרציתי בגלל הקירבה לעיר הבירה, לפלוגה א'", הוא מספר לצומת השרון, "זאת הייתה אחת המטרות שלי. יש יתרון בכך שמדובר בגזרה מבצעית עם הרבה מאוד עבודה. לפני הגיוס ייעדתי את עצמי לקרבי. בדקתי באינטרנט עם חברים מה הגזרה הכי מבצעית ומעניינת ובחרתי בשיבוץ להגיע לפה, ובאמת לכאן שובצתי. שמונה חודשים אחרי שהגעתי לפלוגה יצאתי לקורס מ"כים והייתי מפקד והיום אני משמש רס"פ מעברים של הגזרה מבחינה לוגיסטית מבצעית. שמחתי מאוד לקבל חייל מצטיין של מפקד החיל. זה לא דבר שקורה כל יום. זו הרגשה מדהימה".

סמ"ר עמית חיו. צילום דובר צה"ל

המחזור של סמ"ר חיו הוא הראשון שנקלט "כלוחמי מעברים" ולא כ"מאבחנים בטחוניים". "הוכרנו כלוחמים עם כל ההטבות הקשורות לזה, וכמו שציפיתי האקשן בשטח מובטח. הסוד הכי חשוב הוא לא להיות שאננים. דווקא ברגע שאתה הכי לא שם לב יהיה את האירוע שאתה הכי לא מצפה לו. אתה עובד 24/7 וברגע שאתה רק רוצה להניח את הראש עלול לקרות משהו. זו רמת החשיבות. אתה קו ההגנה האחרון של המדינה ושומר על החומה".

בתור לוחם מנע חיו הברחות של סכינים, מתחזים ושל סחורה לא חוקית. כמפקד, כאמור מנע גם פיגועים במעבר. באחד המקרים, כשהיה מפקד משמרת בספטמבר האחרון, הגיעה אישה למעבר הרכוב עם סכין ביד. "הייתי פיזית מולה", הוא מספר, "אחד הלוחמים ירה בה ופינו אותה משם. זה אירוע מטלטל, אבל היה לי הרבה מאוד ביטחון בלוחמים שמשרתים איתי שיודעים לתפעל את האירוע. אנחנו מתכוננים לאירועים כאלה כל יום. בעבר כבר הייתי מעורב בניסיונות דקירה, והצלחנו גם למנוע מראש מספר פעמים פיגועים במעבר, אם באמצעות התרעות מודיעין או בידוק ביטחוני".

חיו מסיים את השירות בנובמבר הקרוב. "אני חושב מיד להתחיל ללמוד באוניברסיטה ולהפיק את המיטב ואולי אכנס לעבוד במשרד הביטחון. אלו דברים שמאוד מעניינים אותי. אנחנו מעורבים בעבודה שלנו עם הרבה מאוד גורמי ביטחון שונים כמו משמר הגבול, משטרה, שב"כ, מת"ק (מנהלת תיאום וקישור אזור יהודה ושומרון), מכס ועוד. זה מאפשר הרבה דלתות פתוחות. הגדוד הזה מהווה מקום לצמוח ולהתפתח בו, ולהיות עם המשפחה שסובבת אותך במהלך כל השירות. לוחמים נותנים מעצמם הרבה מאוד. זה לפעמים מתיש, עבודה סביב השעון בכל מזג אוויר ולפעמים גם נשברים כי זה לא קל, אבל זה תפקיד מספק שאני נהניתי מאוד לעשות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר