מתחם המנגלים הסגור בפארק כפר סבא. צילום ביקורת בונה

סגירת מתחם המנגלים בפארק: תגובות כועסות במגזר הערבי, בעירייה מבהירים שאין קשר לחג הקורבן

סרטון שצילם תושב העיר יעקב אמיר מהמתחם הסגור שותף במגזר ועורר כעס גדול. סגן ראש עיריית כפר סבא, דני הרוש, מדגיש שהמתחם נסגר כדי למנוע התקהלויות ויישאר סגור עד להודעה חדשה: "זו בושה שמישהו בכלל מנסה להכניס עדתיות או גזענות לכפר סבא"

פורסם בתאריך: 4.8.20 08:39

סגן ראש עיריית כפר סבא, דני הרוש, הכחיש אמש בשיחה עם צומת השרון טענה לפיה מתחם המנגלים בפארק כפר סבא נסגר לשימוש, החל מיום שלישי שעבר, בגלל ימי חג הקורבן המוסלמי, שהחל ביום חמישי שעבר בערב והסתיים אתמול, יום שני. הרוש התעקש שהסיבה לסגירת המתחם היא נסיון למנוע התקהלויות בגלל נגיף הקורונה ואמר שמתחם המנגלים יישאר סגור עד להודעה חדשה.

הרוש נדרש לעניין בעקבות ביקורת גדולה במגזר הערבי, לאחר שהעיתונאי חסן שעלאן שיתף בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו סרטון שצילם תושב כפר סבא יעקב אמיר במתחם הסגור, שבו טען אמיר כי במוקד העירוני נאמר לו שהמתחם יהיה סגור עד יום שני. זאת למרות שלט שהוצב במקום לפיו המתחם נסגר בעקבות הנחיות משרד הבריאות. "אני מנסה לחשוב למה סגרו", אומר אמיר בסרטון, "אמרו לי עד יום שני, יכול להיות בגלל החג של הערבים? יכול להיות? רפי סער, האם אתה לא רוצה ערבים בעירך? אנחנו רק שואלים שאלות". לדבריו גם אם זו אינה הסיבה, "האם הקורונה תתפוגג אחרי יום שני?". השיתוף של שעלאן זכה למאות תגובות כועסות במגזר הערבי.

חבר הכנסת אחמד טיבי שיתף אמש אף הוא את הסרטון בטוויטר. לקראת חצות כתב: "התקשר אלי מר רפי סער ראש העיר כפר סבא ואמר 'לסגירת מתחם המנגל אין רקע גזעני ומפלה', והוסיף: 'התזמון גרוע מאוד ולא היה צריך לקרות בימים אלה, אני מחויב לחיים משותפים תמיד'. גורם בעירייה כינה את ההחלטה: 'מטופשת וללא שיקול דעת נכון. ומחר ייפתח המתחם בקפסולות'". לצומת השרון אמר טיבי, שאף שוחח עם יעקב אמיר ובירר את פרטי הדברים: "קיבלתי פניות רבות מאנשים על המקרה הזה. אם המתחם נפתח בצאת עיד אל-אדחה זה צירוף מקרים מחשיד".

השלט בכניסה למתחם המנגלים הסגור בפארק כפר סבא. צילום ביקורת בונה

הרוש: "גם היום וגם מחר וגם בימים הקרובים המתחם יהיה סגור ואין כל קשר לחג של הערבים. זו בושה שמישהו בכלל מנסה להכניס עדתיות או גזענות לכפר סבא, שהיא העיר שמפורסמת בשיתוף הפעולה המצוין שלה עם המגזר הערבי. למה להכניס שנאה כאשר אין כזו? אני לא אפתח את מתחם המנגלים עד להודעה שיפתחו את גני המשחקים. אין לי צורך בהתגודדויות של עשרות ומאות בני אדם. בכלל, אני אתמוך בהצעה לסגור את המתחם המנגלים בכל ימות השנה למעט יום העצמאות וחג הקורבן. אנחנו עיר ירוקה, הראשונה בארץ שחרטה על דגלה את השמירה על איכות הסביבה".

אז למה במוקד העירוני אמרו שהמתחם יפתח אחרי יום שני?

"יכול להיות שאחת המוקדניות עשתה טעות. איך מזכירים בכלל גזענות? כל העובדים שלי הם בני דודים. אני מת עליהם, אני חבר שלהם, בתשעה באב מי הסתובב בפארק אם לא הבני דודים? זה לא מכובד. אחמד טיבי שיכתוב מה שהוא רוצה, אבל על מה ראש העיר צריך להתנצל? על זה שהוא עומד בכללים? התקשרו אליו הערב מסכנין, מקלאנסווה, מטייבה. הוא הרי עבד ארבע שנים בסכנין. אני אישית מתארח אצל הערבים כמו בבית שלי, הולך לאירועים שלהם, אנחנו יוצאים לקטוף תותים ביחד עם הנכדים. אני הממונה על הפארק, מישהו יאמר עלי שאני גזען? מישהו הבעיר פה מדורה על לא כלום. על לא עוול בכפנו".

באתר העירוני נכתב כי המתחם נסגר בעקבות הוראות משרד הבריאות. שאלנו את משרד הבריאות האם ישנה הנחייה האוסרת על קיום מנגלים, אם אין כזו האם ישנה הנחיה שמורה לעיריות שלא לפתוח אזורים ציבוריים לקהל מלבד ההנחיות השגרתיות על התקהלויות. משרד הבריאות לא השיב על השאלות עד לרגע זה.

בהודעה שפרסמה העירייה היום בצהריים בעמוד הפייסבוק שלה נכתב: "בריאות תושבות ותושבי כפר סבא עומדת במרכז ההחלטות שאנו מקבלים בחודשים האחרונים. כל סגירה של מתחם והחמרה של הנחיות אנו עושים לאחר חשיבה מעמיקה, כאשר לנגד עיננו עומדת אך ורק בריאות הציבור. לצערנו, יש כאלה שהחליטו לנצל את המצב הרגיש ולצייר תמונה שקרית ולא נכונה בנוגע להחלטות העירייה. פארק כפר סבא פתוח לכל המעוניין, למעט שימוש במתקני המשחקים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החל מיום שלישי האחרון מתחם המנגלים בפארק נסגר עד להודעה חדשה, ואף פורסמה על כך הודעה באתר העירייה. סגירת המתחם נועדה למנוע התקהלויות ולשמור על בריאות הציבור. חשוב לציין, כי בימים אלה נבחנת אפשרות לפתיחת מתחם המנגלים בקפסולות, והכל במטרה לשמור על בריאות הציבור. כל ניסיון לצייר תמונה לא נכונה, לפיה עיריית כפר סבא מדירה מגזר כזה או אחר היא שקרית ומסולפת! כפר סבא היא עיר פלורליסטית ומכילה, תמיד הייתה כזו ותמיד תהיה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. בנצי

    הפארק אינו פארק לאומי שהוקם לכל תושבי ישראל. כי אם לתושבי כפ"ס.
    הערבים מהמשולש שאינם מסוגלים לבנות פארק לתושבי הישובים שלהם בטוחים שעיריית כפ" ס בנתה את הפארק עבורם. אז לא!! הערבים הבאים לנצל גם את פארק כפ"ס חייבים לשלם דמי כניסה לפארק. כספים אלו ינותבו לפיתוח הפארק.

  2. יישובים ואזורים מעורבים/משותפים – OnePlace, Arabs in Israel

    […] סגירת מתחם המנגלים בפארק: תגובות כועסות במגזר הערבי, בע…. סרטון שצילם תושב העיר יעקב אמיר מהמתחם הסגור שותף במגזר ועורר כעס גדול. סגן ראש עיריית כפר סבא, דני הרוש, מדגיש שהמתחם נסגר כדי למנוע התקהלויות ויישאר סגור עד להודעה חדשה: "זו בושה שמישהו בכלל מנסה להכניס עדתיות או גזענות לכפר סבא", אריה אברמזון ורועי הדרי, צומת השרון כפר סבא, 4.8.20 ♦ […]

  3. שרון

    ראש העיר גם סגר את הכניסה לפארק מאותו השער לרוכבי אופניים והותיר כניסה להולכי רגל רק דרך שער מסתובב. במוקד 106 אמרו שהסגירה היא בגלל שמפריע לשכנים שגרים בבתים פרטיים בסמוך לפארק הרעש והעומסים בסופש… תמוה שאחרי שנים שהשער פתוח בסופשים פתאום הוחלט לסגור אותו. פנינו לעיריה וכמובן שלא קיבלנו תשובה… האם מעדיפים אינטרסים של בעלי ממון על טובת כלל ציבור משתמשי הפארק??? אמרנו שלא קיבלנו תשובה מהעיריה??

  4. יאיר

    דני הרוש מצוטט משתמש בביטויים בעלי ריח גזעני-לייט כמו "החג של הערבים" ו"בני-דודים". זה לא אומר כלום על הרקע לגבי קבלת ההחלטה אבל קצת צורם שאדם בעל תפקיד רשמי משתמש בביטויים כאלה, אם הציטוטים אכן נכונים, בראיון בנושא זה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה הם לא נוסעים לפרק הלאומי עזה או קלקיליה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר