ההפגנה נגד הדיפו בכפר סבא בחודש אוגוסט. צילום עדי סקופ

מפגן כוח מרשים: כאלף מפגינים נגד הקמת הדיפו מצפון לשכונה הירוקה. צפו בסרטונים

התושבים הפגינו מצפון לפארק בשכונה, בשטח שבו אמור לקום מוסך הרכבות הענק. הם הקימו מאהל ענק שבו הועלה מיצג שמדמה את הזיהום שעלול להיפלט מהדיפו והמפגינים נשאו שלטים וקראו קריאות נגד הקמתו במקום. סער בהפגנה: "הניתוק של המדינה מקומם"

פורסם בתאריך: 6.8.20 20:07

כ-1000 תושבי השכונות הירוקות והסביבה, ומושבי גן חיים ושדה ורבורג, הפגינו הערב במתחם הצמוד לפארק בשכונה הירוקה הצפונית, בשדות של מושב גן חיים, בו אמור לקום הדיפו, המוסך הענק שבסופו של קו המטרו M1, לו הם מתנגדים. במקום הוקם מאהל ענק שבו הועלה מול הקהל מיצג שמדמה את הזיהום שעלול להיפלט מהדיפו, והוצגו על גבי פלקטים השתלשלות האירועים עד כה. המפגינים נשאו שלטים וקראו קריאות נגד הקמת המוסך במקום. במקום נאמו ראש העירייה רפי סער, סגנית ראש המועצה האזורית דרום השרון ליטל רהב, מחזיקת תיק השכונות הירוקות חברת המועצה עדי סקופ ויו"ר ועד השכונה הירוקה הצפונית לאה מנסור.

מנסור אמרה: "אנחנו אומרים תודה לתושבים, זה מרגש שהגעתם למרות הקורונה. ולמרות הקורונה, ואולי דווקא בגלל הקורונה זה מרגיז עוד יותר שרשות כמו הוועדה לתשתיות לאומיות מחליטה ממש בלי שיתוף פעולה עם הרשויות, ובהרף עין, על החלטה כל כך גורלית של הקמת מפלצת דיפו פה במסדרון האקולוגי הזה על השדות של גן חיים. לפני פחות משלושה חודשים נפלה עלינו עננה שחורה, וללא הכנה והתייעצות החליטו על הקמת הדיפו, שהוא לא תחנות מטרו, זה מוסך רכבות תעשייתי מזהם. מוטב וראוי שהוא ישב ליד אזורי תעשייה, ודאי לא פה… אנחנו אומרים לא למוסך רכבות 250 מטר מבתי התושבים, לא למוסך רכבות על האדמות החקלאיות של גן חיים שיהרוס את החקלאות באזור, לא למוסך רכבות סמוך לאזורי הפנאי שלנו, מקומות בהם אלפי ילדים משחקים כל יום".

סקופ: "אני עומדת עמכם היום כנציגת השכונות הירוקות במועצת העיר, גאה על המאבק המשותף הזה של כולנו במלחמה על הבית שלנו! המאבק שלנו חוצה גבולות. רשויות התכנון – הות"ל ונת"ע, חייבות להבין אחת ולתמיד שכיום לציבור יש כוח ולא ניתן להתעלם ממנו באופן בוטה שכזה ועד כמה חשוב, במיוחד בימים אלה, לפעול ביחד עם הרשויות והתושבים ולא נגדם. אנחנו עומדים כאן היום בצורה ברורה ונחושה ואומרים – עד כאן! לא נסכים לתת להחלטה האומללה הזאת שמאיימת על החיים של כולנו כאן, על האוויר שאנחנו נושמים, לעבור. מי שיושב שם למעלה מנותק לחלוטין מהחיים האמיתיים, לא מוכן לתת לנו אפילו עוד חודש לספק אלטרנטיבה מתאימה בהרבה צמוד לאזור תעשייה ומסחר. זה לא מאוחר מדי. הפרויקט עתיד להתבצע במקרה הטוב בעוד עשר שנים. שתפו פעולה איתנו ונגיע ביחד לתוצאה הכי טובה שיש".

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, הודה בנאומו בהפגנה לראשי מטה המאבק, לאה מנסור, עדי לוי סקופ, עמיר קורץ ושאול אייל. "אני אומר כאן חד משמעית: זה לא יקרה", אמר סער "אני מקווה שאלו בוועדה שנמצאת אי שם בירושלים ידעו שיש גם אלטרנטיבות אחרות, טובות יותר. חייבים להעביר את מוסך הרכבות לאזורים אחרים תעשייתיים. זה לא יהיה קרוב לשום בית, לא כאן ולא במזרח. הניתוק של המדינה מקומם. ועדה שהוקמה לקדם תשתיות ומקדמת במקום זה פרויקטים מגלומנים. והכל למשהו שאולי יקרה עוד 15-12 שנים. אני פונה לות"ל, הוועדה לתשתיות לאומיות: תשבו איתנו חצי שנה ונחסוך לכם את כל המאמץ למצוא מקום מתאים יותר. ביחד נדאג שהדפו, מוסך הרכבות, לא יהיה, לא כאן באזור הזה ולא באזור ההוא. הוא יהיה רחוק מבתי התושבים. אני שמח לבשר שכל תושבי האזור, כל ראשי המועצות והערים, הם השותפים שלנו. תודה ליותר מאלף התושבים שהגיעו לכאן, על מה שאתם עושים כאן. אני מצהיר חד משמעית: לא יהיה כאן מוסך רכבות!".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מטומטמים. בסוף דופקים את כל העיר. לא יהיו תחנות בכפר סבא בגלל זה.

  2. מילר

    חמדנית. מה אכפת להם שלא תהיה רכבת. לעשירים בירוקה יש שתי מכוניות למשק בית וחטיבה בתוך השכונה.
    רפי סער ראש העיר לירוקות

  3. מטומטם שלא מסכים איתך, אך עדיין לא מכנה אותך בשם גנאי

    מוזמן לעבור למוסך בת"א, תוכל לנוע על זיהום האוויר ממקום למקום, אפילו בלי רכבת.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה אתה מקלל? הפתרון זה להכניס מוסך רכבות לשכונת מגורים ? חסר שטחי תעשייה שיכולים לקלוט מתקן עם זיהום ורעש ?

  5. תומר

    לאנונימי. מדובר במוסך. לא בתחנה. אין קשר בין המיקום שלו לבין תחנה בכפר סבא.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר