צילום ליאור קפלן

החושך שלפני האור: מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא

כמו בחדר חשוך, לפני הפתח יש חושך גדול יותר. כך לקראת סיום הגלות מגיע חושך גדול של מחלוקות וחוסר הנהגה בעם ישראל. אבל, כל זה קורה כי מיד מגיעה הגאולה

פורסם בתאריך: 7.8.20 12:32

כניסת השבת בכפר סבא: 19:02

יציאת השבת בכפר סבא: 20:11

החושך שלפני האור: פרשת "עקב"

משה רבינו מעביר מסר מהקב"ה: "והיה עקב תשמעון". למילה 'עקב' יש מספר משמעויות:

א. עקב של הרגל – יש מצוות שיהודי מקיים מתוך הרגל. לדוגמה, יהודי קם בבוקר, מניח תפילין, מחבר פלוס מינוס לה' כדי להניע, ומתוך הרגל כבר אין רגש. או אישה שמדליקה נרות שבת במשך שנים רבות עושה את זה מתוך הרגל. עליהם לדעת שרגעים אלו יקרים מאוד ויכולים לבקש, ולברך את עצמם ומשפחתם. אם רק נרגיש את הרגעים האלה שעושים עוד מעשה טוב עוד מצווה יקרה מאוד בעיני הקדוש ברוך הוא.

ב. 'עקב' – בעקבות זה שתשמעו להוראות ההפעלה שלי בעולם – אלו המצוות האסור ומותר, יהיה לכם שפע גשמי עצום.

ג. 'עקב' – עקבתא דמשיחא – עקבות משיח – תקופה שלפני ביאת משיח כשרואים סימנים, עקבות שאוטוטו הוא מגיע. זו תקופה לא קלה שכבר בתלמוד התבטאו חכמי ישראל שלא ירצו לחיות בתקופה הזו, והתבטאו במילים קשות שרואים זאת במציאות היום.

גמרא מסכת סוטה דף מ"ט: "והאמת תהא נעדרת נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו מפני קטנים, בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה. אויבי איש אנשי ביתו פני הדור כפני הכלב הבן אינו מתבייש מאביו ועל מה יש לנו להשען על אבינו שבשמים".

"פני הדור כפני הכלב" – כמו שכלב הולך קדימה ומסתכל מדי פעם על האדון שלו לאן ללכת, כך מנהיג אמור להוביל את העם, ובתקופה שלנו המנהיג, לא משנה מימין או משמאל, מסתכל מה העם רוצה לשמוע, כמעט ואין משילות והנהגה. ראו המסיכות שמחייבים אותנו, ממש כפני הכלב…

מצד שני, ידוע שלפני אור גדול מגיע חושך גדול. כמו בחדר חשוך, לפני הפתח יש חושך גדול יותר. כך לקראת סיום הגלות מגיע חושך גדול של מחלוקות וחוסר הנהגה בעם ישראל. אבל… כל זה קורה כי מיד מגיעה הגאולה האמיתית והשלמה.

ואכן, צריך כוחות רוחניים חזקים בעולם. נקבל על עצמינו פחות לשון הרע פחות לטקבק ברשתות ויותר להשתדל לעשות טוב. "עוד מעשה קטן והוא כאן".

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר