ספיר ניסני צילום עזרא לוי
ספיר ניסני. צילום עזרא לוי

שלושה חודשי מאסר לספיר ניסני ששפכה שמן רותח על אמה וגרמה למותה

ניסני הודתה במסגרת הסדר טיעון בגרימת חבלה ברשלנות שגרמה למותה של האם ובית המשפט גזר עליה גם שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. ניסני תחל לרצות את עונשה ב-14 בספטמבר

פורסם בתאריך: 9.8.20 14:43

בית משפט השלום בפתח תקוה גזר הבוקר שלושה חודשי מאסר בפועל על ספיר ניסני מכפר סבא, שהודתה במסגרת הסדר טיעון בגרימת חבלה ברשלנות שהביאה למותה של אמה מרים, בת 51 במותה, ב-21 באפריל 2016. עוד גזר בית המשפט על ניסני מאסר על תנאי של שמונה חודשים למשך שלוש שנים. ניסני תחל לרצות את עונשה ב-14 בספטמבר בבית המעצר הדרים.

במאי 2018 הודתה ניסני בגרימת מוות ברשלנות של אמה. על פי עובדות כתב האישום המתוקן ניסני התגוררה עם האם בכפר סבא והשתיים ניהלו ויכוחים מרים בנושא הקפדה על ניקיון וסדר הבית, עליהם הקפידה האם מאוד. על הרקע הזה הרחיקה האם את כל התבלינים ונעלה אותם בחדר ארונות שבחדר השינה שלה סמוך למיטתה. את המפתח לארון הניחה תחת הכרית שלה.

ביום המקרה, ביקשה ניסני לרקוח תכשיר נטורופתי נסיוני, נכנסה לחדר השינה החשוך של אמה תוך כדי ערבוב סיר רותח של תערובת שמנים כדי לקחת את המפתח לארון התבלינים מבלי שהאם תרגיש, נתקלה בשואב אבק, מעדה לכיוון המיטה, איבדה אחיזה בסיר וחלק ממנו נשפך על גופה של האם. רק כעבור 20 דקות הזעיקה ניסני את מגן דוד אדום. האם פונתה לבית החולים תל השומר.

בבית החולים אירעה הסתבכות חריגה של פרוצדורה רפואית שנלוותה להרדמה ולא הייתה קשורה קשר ישיר לכוויותיה, ובדיעבד הקלה על עונשה של ניסני. האם נותרה מאושפזת עד שנפטרה ב-19 ביוני אותה שנה כתוצאה מכשל רב מערכתי עקב הלם זיהומי שנגרם במהלך אשפוזה על רקע כוויותיה. אחותה של ספיר, פליאה, ביקשה למצות עימה את הדין לחומרה כיוון שהביאה טרגדיה נוראית עליה ועל משפחתה.

מירי ניסני ז"ל. צילום: זאב שטרן

מירי ניסני ז"ל. צילום: זאב שטרן

בפרקליטות ציינו כי רף הרשלנות במקרה הזה גבוה בצורה יוצאת דופן ומתקרב לרף של קלות הדעת, כלומר ניסני נטלה סיכון בלתי סביר וסטתה מרף התנהגות ובטיחות סבירים ולראיה הנזק הישיר – מותה של האם מרים. ואולם, לקולא צויין כי זהות הקורבן משליך על הטרגיות שבמעשה, גם מבחינת ניסני עצמה. עוד נשקלה "התנהגותם התוקפנית של גורמי אכיפת החוק בזמן חקירת הנאשמת", כך על פי גזר הדין, והעובדה שניסני נעדרת עבר פלילי. בפרקליטות ביקשו עונש של שלושה חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי.

בגזר הדין מצוין עוד כי ניסני טענה כי היא "נושאת עמה על בסיס יומיומי תחושת אשמה והלקאה עצמית, מכאובים נפשיים והתרסקות בריאותית וכי היא 'מרוסקת' ו'מתפקדת על הקצה ממש'. בהתייחסה למצבה הגופני, ציינה כי עברה אירועים לבביים, וכי בעיות הלב מצטרפות לשורה ארוכה של בעיות רפואיות, כפי שעולה מהמסמכים הרבים שהגישה במהלך ההליך לבית המשפט, מהם נלמד בין היתר על פוסט טראומה כרונית ועל כאב כרוני". עוד טענה כי הקמפיין התקשורתי לדבריה שניהלו נגדה אחיותיה, לכאורה, יש לו השלכה על נפשה ובריאותה.

באשר לטענות של הגנה מן הצדק בשל אותן טענות (הרשלנות הרפואית והחקירה במשטרה) כתבה השופטת כי "אין במכלול הטענות האמורות כדי להצדיק את ביטול כתב האישום, וכי הטיעונים בסוגיות אלו נלקחו בחשבון בעת גזירת הדין".

"אין מילים אשר תוכלנה לבטא את גודל הטרגדיה והשבר אשר נגרמו כתוצאה ממעשי הנאשמת למשפחה, ואת האובדן הקשה והממשי אותו חווים באופן יומיומי בני המשפחה, ובראשם אחיותיה של הנאשמת", כתבה השופטת אליאנא דניאלי בגזר הדין. "במעשיה פגעה הנאשמת פגיעה קשה בערך קדושת החיים. שעה שעסקינן בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, חובה על בתי המשפט להעביר לציבור מסר בדבר חשיבות קדושת החיים, והצורך להגן עליו ולהישמר מפני פגיעה בו. עלינו להבטיח נקיטת אמצעי זהירות, אף בין כתלי ביתו של אדם". עוד ציינה: "אין המדובר ברגע בודד של חוסר שימת לב ובמחדל, אלא במי שהתלבטה אם לנקוט בפעולה מסוכנת, ביודעה כי היא מסוכנת, והחליטה לעשות כן באופן אקטיבי".

השופטת הזכירה כי ניסני לא התייצבה למספר מועדים של דיונים למתן גזר הדין ולכן הוא התעכב עקב בידוד אשר נכפה עליה בשל נגיף הקורונה. לטענתה ניסני ניצלה עד תום כל זכות דיונית ומהותית העומדת לרשותה כמו גם את תקופת החירום בה אנו מצויים ועשתה את הכל על מנת לדחות את סיום ההליך. לכן בסופו של דבר הוחלט להביאה לדיון בכוח בכוח צו בית משפט.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר