חברי נבחרת האתלטיקה מכפר סבא באליפות ישראל. צילום Maxim Dupliy

הקורונה לא עצרה אותם: הישגים מרשימים לבני הנוער מכפר סבא באליפות ישראל באתלטיקה

שבעה בני נוער תושבי העיר זכו במקומות הראשונים בתחומים שונים באליפות שהתקיימה באצטדיון הדר יוסף. רבים אחרים זכו במקומות השניים והשלישים. המאמן הראשי, קוסטה סמיונוב: "הילדים כל כך אוהבים את הפעילות הזו, שאפילו בימי הסגר הם השתתפו כולם באימוני הזום"

פורסם בתאריך: 12.8.20 07:02

למרות הקורונה, ואף על פי שענפי הספורט בארץ, כמו תחומים רבים אחרים, נמצאים במצב ביניים תחת הוראות משרד הבריאות, ענף האתלטיקה בכפר סבא פורח. בחודש שעבר זכו שבעה בני נוער תושבי העיר במקומות הראשונים בתחומים בהם הם מתחרים באליפות ישראל שהתקיימה באצטדיון הדר יוסף, ועוד רבים זכו במקומות השניים והשלישים.

בתחרות גולדן ספייקס עד גיל 14 (קרב 3, קפיצה לרוחק/גובה/מוט, ריצה לכל המרחקים, זריקת כדור ברזל/דיסקוס/כידון) זכתה במקום הראשון גלי ליפרמן ובמקום השני ירדן מנטל. באותה תחרות גם לקחה ירדן מנטל את המקום הראשון בארץ בקפיצה במוט. אחותה, כרמל מנטל, הגיעה למקום השלישי. בקפיצה במוט (עד גיל 16) זכתה נטע קורן במקום הראשון.

באליפות ישראל לקדטים (עד גיל 18) עדן סלע קפץ למרחק 6.80 וזכה במקום הראשון. עדן זיו קפצה במוט לגובה של 3.60 וקטפה אף היא את המקום הראשון. באליפות ישראל לנוער (עד גיל 21) אלה רובינשטיין קפצה במוט, לגובה של 3.70 וזכתה בתואר אלופת ישראל לנערות כשקטפה את המקום הראשון. רובינשטיין גם התחרתה באליפות מכבי אדלסון עם קבוצת הבוגרות, שם הגיעה למקום השלישי, ובכך השיגה קריטריון להתחרות באליפות הבלקן. באליפות ישראל לבוגרים זכתה נעמה ברנשטיין במקום הראשון באליפות ישראל בקפיצה במוט כשקפצה לגובה 4.0 מטר. באליפות מכבי אדלסון עדן זיו הצליחה לקפוץ במוט לגובה 3.70 והשיגה קריטריון להשתתף באליפות אירופה.

צילום Maxim Dupliy

אלה רובינשטיין: "הגעתי לאתלטיקה בגיל 15, אחרי כמה שנים של כדורסל. אני מרגישה שהאתלטיקה נותנת לי כל כך הרבה ביטחון עצמי, כי זה ספורט אישי שמכריח אותי להתמודד לבד, אבל תמיד יש לי את הקבוצה והמאמן שהם כמו בית ומשפחה בשבילי, תומכים ודוחפים למעלה. התחרויות נותנות לי המון כלים להתמודדויות ומוסר עבודה בחיים מה שאפשר לי לסיים תיכון בהצטיינות, תוך שילוב התקדמות והצלחה באתלטיקה".

המאמן הראשי, קוסטה סמיונוב, ייצג את ישראל באולימפיאדת אטלנטה 1996 (מקום 18) וזכה במקום השלישי באליפות אירופה באיטליה (1992) בענף הקפיצה במוט, נותן השראה ללמעלה ממאה אתלטים הפעילים בעיר. איתו עובדים גם אלכס גריקובר, מיכאל זגלסקי שעובד עם הילדים, ולב אלתרמן העובד עם הנוער והבוגרים. יחד המאמנים כולם מצליחים להרים את הענף להישגים שמשתפרים משנה לשנה.

צילום קובי יהב

"הילדים כל כך אוהבים את הפעילות הזו, שאפילו בימי הסגר הם השתתפו כולם באימוני הזום", מספר סמיונוב. "בשנייה שאפשר היה לצאת, נפגשנו להמשך פעילות באצטדיון. בגלל הגיוון בענף, כל ילד מוצא את התחום הספציפי שהוא הכי טוב בו וכל אחד יכול להתאמן ולפרוח בענף. וההישגים האדירים שהגעתי איתם רק מראים כמה שהם נהנים ולומדים איך להצליח".

רכזת האתלטיקה העירונית, יעל בלס: "המאמנים מובילים את האתלטים בעיר כמשפחה אחת, הענף האישי הזה מצליח להוציא אלופים, אבל החברות, הפירגון ההדדי, והדחיפה למעלה היא קבוצתית וזו גדולתם של המאמנים פה. הקורונה יצרה בידוד חברתי גדול מאוד, אבל במשפחת האתלטיקה בעיר, החברות רק התחזקה, חיזקה ודחפה קדימה, ואת זה ניתן לראות באהבה שלהם לספורט ובהישגים שהשגנו השנה".

ניתן להירשם למסגרות האתלטיקה בכל הגילאים באתר העירייה.

צילום קוסטה סמיונוב


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר