הפגנת פעילי מטה המאבק נגד תחנת הכוח בשנה שעברה. צילום באדיבות מטה המאבק

על רקע הקפאת הקמת 4 תחנות כוח: ראשי הרשויות באזור דורשים מנתניהו לבטל את תחנת הכוח השלום

ראשי הרשויות, בהם ראשי עיריות כפר סבא והוד השרון וראשת המועצה האזורית דרום השרון, פנו אתמול לראש הממשלה: "תחנת הכוח אינה נדרשת לצרכי המשק והסיכונים הכרוכים במיקומה הנוכחי הם לא פחות ממחרידים והרסניים"

פורסם בתאריך: 13.8.20 08:25

18 ראשי רשויות מהשרון והשומרון, בהם ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראשת המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן, ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי וראש המועצה כוכב יאיר-צור יגאל יובל ארד, פנו אתמול (רביעי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה לעצור את הקמת תחנת הכוח השלום שאמורה לקום בשטח המשולש שבין הכבישים 444, 55 וכביש 6, בין כפר סבא, ג'לג'וליה ומושבי האזור, במרחק של כשני קילומטרים בקו אווירי מכפר סבא. זאת על רקע החלטת משרד האנרגיה להקפיא את הקמתן של ארבע תחנות כוח אחרות הפועלות בגז, שלוש מהן בצפון הארץ ואחת סמוך לבית שמש.

הוות"ל אישרה את תחנת הכוח. למתנגדים יש רעיון מפתיע

"אנו פונים אליך ומבקשים ממך כי בהתאם להתחייבותיך בפנינו בעבר, תפעיל את מנהיגותך ואת סמכותך ותורה על ביטול התוכנית להקמת 'מגה' תחנת כוח הסמוכה לכפר סבא ושמסכנת למעלה מחצי מיליון תושבים, ביניהם מתיישבי השומרון ותושבי השרון, יהודים וערבים", כתבו לראש הממשלה.

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

הדמיית תחנת הכוח השלום

"תחנת הכוח, הידועה כתת"ל 91, נמצאת בשלב מתקדם ומסוכן והיא ממתינה לעבור את אישורה של הממשלה בטרם יחל ההליך המפורט לתכנונה והקמתה. מדובר בתחנה ענקית בהספק של 1,300 מגווט, שתוקם בלב ליבה של אוכלוסייה אזרחית גדולה ושמתוכננת לפעול באמצעות גז וסולר, כולל אחסון מסוכן של חומרים דליקים ורעילים בכמויות גדולות ובריכוז גבוה. כמו כן, המיקום המתוכנן של התחנה חושף את האזור לסכנה ביטחונית משמעותית עקב קירבה של מאות מטרים לעיר קלקיליה, בנקודת תורפה בה אין חומת הפרדה. תחנת הכוח גם דורסת לחלוטין את התכנון המקורי להקמת מחלף שנועד לחבר את יישובי השומרון לעורק התחבורה המרכזי של ישרא – כביש 6 והדרכים המובילות למרכז הארץ".

עוד הוסיפו: "חצי מיליון תושבים חרדים מהאפשרות שתחנת הכוח הזו תקום ולכן אנו מצפים שתנצל את ההזדמנות נוכח מדיניותו החדשה של משרד האנרגיה לצמצם את מספר תחנות הכוח החדשות ותורה על ביטול תת"ל 91 – תחנת כוח אשר אינה נדרשת לצרכי המשק והסיכונים הכרוכים במיקומה הנוכחי הם לא פחות ממחרידים והרסניים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאת

    אסור לתת לבעלי ההון להחריב את השטחים היפים שלנו.
    אין צורך בתחנה הזאת והיא מסוכנת. היא מאיימת לסכן את בריאות הציבור, את הבטחון, את השטחים הירוקים, את התחבורה, את הקהילתיות, את הכלכלה הן של בתי האזרחים והן של אזרחי המדינה כיוון שהיא מתחייבת לקנות חשמל במחיר שכבר היום אינו כלכלי וככל שהשנים יתקדמו הפער ילך ויגדל.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר