צילום ליאור קפלן

יועצים במקום שוטרים: מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא

פרשת 'שופטים' עוסקת בעיקרי ההיבטים של מנהיגות יהודית. מדי יום אנו מבקשים בשלוש התפילות כי תשוב ותיכונן מערכת משפט, רק שהתפילה מנוסחת קצת אחרת

פורסם בתאריך: 21.8.20 09:15

כניסת השבת בכפר סבא: 18:48

יציאת השבת בכפר סבא: 19:55

יועצים במקום שוטרים: פרשת "שופטים"

פרשת 'שופטים' עוסקת בעיקרי ההיבטים של מנהיגות יהודית. "שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך" – למנות שופטים בכל שערי הערים. הרבי מליובאוויטש אומר כי ה"שערים" הינם גם שערי גוף האדם, עליהם אנו מצווים לשמור, על חמשת החושים שלנו: ראיה, שמיעה, טעימה, הרחה ונגיעה.

מדי יום אנו מבקשים בשלוש התפילות כי תשוב ותיכונן מערכת משפט, רק שהתפילה מנוסחת קצת אחרת. איננו מבקשים "שופטים ושוטרים", אלא "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה" – יועצים במקום שוטרים.

הסיבה לכך היא, שהבקשה לכינון מחודש של מערכת משפט תורנית היא בעצם בבוא המשיח ואז לא יהיה צורך בשוטרים. ובזמן הגאולה לא תהיה התנגדות כזו, כי לא יהיה רוע בעולם. מרגישים זאת.כבר היום כשמערכת המשפט מורה ללכת קודם למגשר – יועץ – ימות המשיח.

* * *

בראש חודש אלול שב משה רבינו אל ההר בפעם השלישית ובידיו שתי לוחות, עליהם שוב יחרות האלוקים את עשרת הדיברות. הוא שהה על ההר ארבעים יום, מראש חודש אלול ועד ליום כיפור, שאז מחל האלוקים בלב שלם על חטא העגל ואמר: "סלחתי, כדבריך!"

באותו זמן, גילה הקב"ה למשה את סוד "שלוש עשרה המידות" – פסוקים מיוחדים המתארים את מידות הרחמים של בורא העולם. בכל פעם שבני-ישראל יאמרו פסוקים אלו הם יעוררו את רחמיי, אמר. ומאז, נקבעו ארבעים יום אלו הם ימי רחמים וסליחות.

אלול – הוא ראשי תיבות של אני לדודי ודודי לי. פסוק זה לקוח מתוך ספר שיר השירים המתאר את אהבת ישראל והאלוקים.

רבי שניאור זלמן אדמו"ר הזקן המשיל את חודש אלול למלך שכל השנה נמצא בארמון. וחודש בשנה נמצא בשדה ופוגש את נתיניו. שם, יכולים כולם לגשת אליו ולשטוח את בקשותיהם והמלך מקבל את פניהם בסבר פנים יפות ומחייך אליהם. חודש אלול הוא זמן בו מלך העולם נמצא ב'שדה' וניתן להגיע אליו בקלות, להתחבר, להתחדש, ולהתכונן לשנה טובה ומתוקה.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר