הלכלוך שיוצרים העטלפים על הבניין ברחוב הבנים. צילום: כרמל מילנר-סער

"זה פוגע בנכס. זה מגעיל": יריקות העטלפים הפכו את חיי הדיירים ברחוב הבנים לסיוט

העטלפים אוכלים פירות מעץ הפיקוס הסמוך לבניינים ויורקים אותם על חזית הבניין, המרפסות, התריסים, המכוניות וכל מה שבאזור. "זה בניין שחודש בתמ"א וכואב לראות איך הוא נראה אחרי שלושה חודשים", אומרת אחת הדיירות

פורסם בתאריך: 31.8.20 08:58

את הנזק שעטלפים יכולים לגרום חווים כולנו בחודשים האחרונים, אבל לנזק מסוג כזה לא ציפו דיירי בניינים 6 ו-8 ברחוב הבנים בכפר סבא. הדיירים, שנכנסו לדירותיהם לפני כשלושה חודשים אחרי תהליך תמ"א, סובלים מאז ממטרד בלתי נסבל עבורם – עטלפים שאוכלים פירות מעץ הפיקוס הסמוך, ויורקים אותם על חזית הבניין, המרפסות, התריסים, המכוניות וכל מה שנמצא באזור.

התושבים טוענים כי העירייה אומרת שאין אפשרות לעקור עצי פיקוס, ושעטלף זו חיה מוגנת שאסור לגעת בה. "אין פתרון ואנחנו תקועים עם הבעיה הזאת", אומרת הדיירת שירלי כוחיי, "זה נראה מזעזע, זה נמצא גם בחזית של הבניין, אבל שם עוד יש מדרכה שמפרידה ומפחיתה את הכמויות, אבל מאחורה זה ממש מכסה את הכל, ברמה שכל המרפסות שלנו, המנגל, הבריכה המתנפחת של הילדים, הכל מתמלא ביריקות וצריך לנקות את זה בכל בוקר. זה מגעיל. אצלנו במרפסת עוד אפשר לנקות אבל את חזית הבניין אי אפשר לנקות. זה פוגע בנכס משמעותית, אנשים באים, רואים ומבינים שזה מטרד. זה בניין שחודש וכואב לראות איך הוא נראה אחרי שלושה חודשים, כמו מזבלה. זה ממש מטרד אמיתי".

כוחיי מספרת שהפניות לעירייה לא סיפקו פתרון אמיתי. "דיברנו עם המוקד העירוני ושלחו מישהו שיגזום ענפים מהעץ", היא מספרת, "אבל הם יכולים לגזום עד מידה מסוימת. זה שיפר את המצב לכמה ימים ואז זה חזר על עצמו. כרגע נאלצנו למצוא פתרון על חשבוננו. בהתחלה היה רעיון של מכשיר עם סאונד שאמור להבריח אותם, אבל פחדנו שזה יפריע לכלבים בבניין. בסוף מצאנו פתרון שהוא להאיר עם פרוג'קטורים על העץ, וזה מבריח את העטלפים. התקנו חמישה פרוג'קטורים על חשבוננו, ועל חשבון החשמל של הבניין, אבל לפחות זה עוזר. החסרון, מעבר לפן הכספי, הוא שהמרפסת מוארת כל הלילה וזה מבאס. זה פתרון שהייתי מצפה מהעירייה לדאוג לו על חשבונה, אבל הם לא מוכנים".

תגובת עיריית כפר סבא תובא לכשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ראובן ברנר

    חייבים למצוא פיתרון לפגיעה בנכסי הציבור ןזה קיים איפה שיש פיקוסים , צריך להזריק שלא יהיו פרי לעקר את העץ וגם לגמד גובה עצים

  2. ישי

    מנסיון שלי מספיק להאיר את הקיר מספר ימים והם מפסיקים לירוק עליו. כנראה מוצאים מקום חדש.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אדון אמיר מהתגובה הקודמת כשזה יהיה על הבניין שלך נראה מה תגיד אז על תתיפייף…

  4. רונית לוי

    הפתרון לעקר את העץ כך שלא יהיו לו פירות.
    גשם לא מוריד את הכתמים של העטלפים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר