מפעל טבע בכפר סבא. צילום: עזרא לוי
מפעל טבע בכפר סבא. צילום: עזרא לוי

עובדי טבע השביתו את העבודה לשעה וחצי

העובדים חזרו לעבודה לאחר שסוכם על הקפאת מכתבי השימוע וחידוש המו"מ. צפו באסיפת העובדים

פורסם בתאריך: 27.8.17 15:46

עובדי מפעל טבע בכפר סבא שבתו היום למשך שעה וחצי. לאחר שעה וחצי הודיעה ההסתדרות כי השביתה הופסקה והעובדים חוזרים לעבודה. זאת, לאחר שיו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, סיכם עם הנהלת טבע כי ההנהלה תקפיא את חלוקת 150 מכתבי השימוע שהתכוונה לחלק לעובדים במפעל טרם פיטורים.

צפו באסיפת העובדים:

הבוקר התקיימה פגישה בטבע בין נציגי ההנהלה, נציגי ועד העובדים ויו"ר ההסתדרות בכפר סבא שאול דור. בפגישה לא הושגו הסכמות בנוגע לפיטורי העובדים במפעל בכפר סבא והפגישה פוצצה. ההסתדרות הודיעה בסביבות השעה 13:00 כי "הנהלת טבע בחרה לנקוט בצעד כוחני ובאופן חד צדדי הפסיקה את המשא ומתן", והודיעה כי ההנהלה קראה ל-150 עובדים לשימועים לפני פיטורים. ההסתדרות הורתה לעובדים שלא לקבל את מכתבי השימועים. מיד עם סיום הפגישה התכנסו העובדים לאסיפת עובדים בראשות יו"ר הועד, אלירן קוזליק שסיפר להם על המגעים מול ההנהלה והכין אותם "לשלב המעשים".
כאמור, השביתה הופסקה לאחר שעה וחצי. הצדדים יחזרו ביום שלישי לשולחן המו"מ. יו"ר ועד העובדים בטבע כפר סבא, אלירן קוזליק, אמר: "הודענו לעובדים שהתחלנו שביתה לאחר שההנהלה ניסתה לעשות מהלך של לחלק מכתבים כמו בטבע טק. אחרי שקיבלנו עדכון מיו"ר ההסתדרות שההנהלה הודיעה שתשהה את הפיטורים הפסקנו את השביתה. אני מקווה שההנהלה תפנים שהמשאב הכי יקר זה העובדים, ותנסה להבין שצריך למצוא פתרון לבעיות ולעזור לשפר את מעמד העובד. לצערי הרב יש פה קליטה של עובדי קבלן בשיטת דלתות מסתובבות ויש תהליכים שאפשר לעשות עוד הרבה לפני פיטורים. ההנהלה מנותקת מהמציאות או שנוח לה להיות מנותקת מהמציאות".
נזכיר שבסוף השבוע שעבר הנהלת טבע הגישה מכתבי שימוע גם ל-110 עובדי טבע טק בנאות חובב לאחר שהגיעו להסכמות עם ועד העובדים במפעל.

תגובת טבע: "בתום שבועות של הליך היוועצות עקר עם ועד עובדי כפר סבא ונציגות ההסתדרות, הודיעה טבע היום על מיצוי התהליך ועדכון הוועד וההסתדרות בשמות העובדים הכלולים בו. בתגובה יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ביקש מהחברה להמתין עם התהליך לפרק זמן של 48 שעות על מנת לאפשר לו – באופן אישי – להתערב ולנסות לגשר ולהביא לפתרון הסכסוך בכפר סבא בהסכמה. החברה נעתרה לבקשתו. עוד הוסכם כי עובדי כפר סבא יחזרו מידית לעבודה סדירה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר