צילום אילוסטרציה

"ריח של גופה": דירה מלאה בזבל וזוהמה מצחינה את כל הבניין במרכז כפר סבא

הדיירים דורשים מהעירייה לפעול. העירייה: "מימנו, לפנים משורת הדין, את ניקיון הדירה ופינוי חפצים ישנים, מה שהוביל להפסקת מטרד הריחות". אחד הדיריים: "זה פשוט לא נכון"

פורסם בתאריך: 3.9.20 13:56

דיירי אחד הרחובות בבניין במרכז כפר סבא סובלים לטענתם בחודשים האחרונים ממטרד חמור. על פי טענות הדיירים, הררי אשפה שנאגרים באחת הדירות בבניין גורמים לריחות בלתי נסבלים ולמפגע תברואתי קשה, אשר לא מאפשר לדיירים לנהל אורח חיים תקין. על פי הדיירים, למרות פניות חוזרות ונשנות לעירייה, הנושא לא מטופל והמצב הולך ומחמיר, במיוחד בימי הקיץ הלוהטים.

"זה התחיל לפני כשלושה חודשים", מספר אחד הדיירים בבניין, "מדובר בסירחון עז שיוצא כמובן לחדר המדרגות, וגם נכנס לדירות השכנות. כל הקומות מסריחות והדיירים סובלים מזה מאוד. אנשים לא יכולים לפתוח חלונות, והריח כל כך נורא וחזק, שהוא עובר לדירות השכנות דרך הקירות. זאת צחנה שקשה לתאר אותה. הייתי בדירה עצמה. היא מלאה אשפה ומזון מקולקל, ממש ערימות של זבל לגובה, עובש וסרחון מזעזע. היו כמה פעמים שהגיעה המשטרה כי השכנים חששו שיש גופה בפנים. הדיירים שגרים בדירה הזאת לא מכירים בבעיה והם לא מבינים מה לא בסדר".

התושבים טוענים כי בעקבות פניותיהם הרבות לעירייה, מחלקת הרווחה החליטה לטפל בנושא, אך מכיוון שמדובר במפגע תברואתי, נדרשת פניה למחלקת התברואה, דבר אותו הדיירים בבניין לא מצליחים לעשות. "הדיירים בדירה ממנה עולה הסרחון לא מוכנים שיגיעו לפנות את המפגע. מחלקת הרווחה מודעת למפגע, אך טוענים כי יש לפנות למחלקת התברואה, כדי שתוציא צו דרך בית המשפט, דבר המקובל במקרים כאלה. כשאנחנו פונים דרך המוקד מפנים אותנו לרווחה. ברווחה אומרים שהם לא יכולים לפתוח פנייה ושצריך לפנות לתברואה. בתברואה אומרים לנו שאי אפשר לפתוח קריאה. לדעתנו העירייה פשוט מתרשלת בטיפול פה".

"יש כאן מפגע תברואתי שלא מטופל, אנשים שוקלים לעזוב את הבתים", אומר אחד הדיירים בבניין, "השכנים כותבים בוואטסאפ שהם לא מסוגלים יותר, שאי אפשר לחיות ככה. אנחנו מצפים מהעירייה לפעול בעזרת המחלקה המתאימה, כדי לפנות לבית המשפט ולטפל במפגע".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "ראשית נציין, כי עקב צנעת הפרט לא נוכל למסור את מלוא הפרטים. מרגע שהתקבלה פנייה בעיריית כפר סבא בעקבות תלונות שכנים, יצרה העירייה, באמצעות אגף שח"ק, קשר עם הדיירים המתגוררים במקום. תחילה הם סירבו לאפשר כניסה לנציגי העירייה ולאחר ניסיונות רבים וביקורי בית בהסכמה, מימנה העירייה בהסכמתם, ולפנים משורת הדין, את ניקיון הדירה ופינוי חפצים ישנים, בשיתוף עם אגף חזות העיר, מה שהוביל להפסקת מטרד הריחות. חשוב להדגיש, כי בהתאם לחוק כבוד האדם וחירותו, אין לרשות סמכות להיכנס ולפעול ברכוש פרטי ללא הסכמת בעליו".

אחד הדיירים אמר על תגובת העירייה: "זה פשוט לא נכון. לפני שבועיים הגיע קבלן ניקיון, הדיירים בדירה הסכימו לפנות רק את המקרר הריק והישן, ניקו קצת עם ספונג'ה מתחת וזהו. המפגע נמשך וממשיכים לאגור שם זבל וממשיך לצאת מהדירה ריח של גופה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אורנה

    בושה וחרפה לעיריית כפר סבא! ידוע שבמקרים כאלה צריך לא רק לפנות את הדירה, אלא גם לטפל בדיירים שגרים שם. זאת על מנת שהמצב הזה לא יחזור. נראה שהרווחהשל עירית כפר סבא לא פועלת כנדרש במצב זה.

  2. אכפת לי מאנשים

    לפני שמפנים אשפה צריך לפנות את דיירי הדירה לטיפול. הם צריכים עזרה !!!!
    יכולים לפנות את האשפה מהדירה מיליון פעם וכל פעם היא תתמלא מחדש
    מבין את מצוקת תושבי הבניין אבל לא נותנים אקמול למי שיש לו דלקת מטפלים מהשורש!!!

  3. שי שטיקגולד

    בוצע סילוק למפגע כולל ניקיון וחיטוי, הרווחה טיפלה היטב בבעיה, ובמהירות שיא ששום משרד רווחה בארץ לא פועל כל כך מהר כמו בכפר סבא, וזה מניסיון. יש לציין שאם יש התנגדות נחרצת של האגרן הכפייתי לפעילות בביתו זאת בעיה רצינית מה שמקשה על הפינוי ועל סילוק המפגע. האגרן לא מבין בכלל שהוא מהווה מפגע תברואתי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר