השלטים שנתלו בשכונה הירוקה נגד הדיפו. צילום באדיבות וועד השכונה
השלטים שנתלו בשכונה הירוקה נגד הדיפו. צילום באדיבות ועד השכונה

הדיפו בירוקה: הות"ל דחתה את החלופה שהציעה כפר סבא, אבל הציעה חלופה משלה

האם הדיפו יעבור מהשכונה הירוקה לשטח הסמוך למושב נווה ימין כפי שמציעה הות"ל? לכפר סבא ודרום השרון יש עד יום חמישי כדי להודיע אם הן מסכימות. בתגובה משותפת מסרו: "ראשי שתי הרשויות יעשו הכל כדי למצוא חלופה הולמת לדפו, שתהיה באזור תעשייה"

פורסם בתאריך: 6.9.20 17:24

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) דחתה בישיבתה ביום חמישי שעבר את החלופה שהציעו עיריית כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון להעברת הדיפו (מוסך הרכבות שאמור לשרת את קו המטרו שיעבור בכפר סבא) ממיקומו המקורי בסמוך לשכונה הירוקה, אל אזור התעשיה נווה ימין, בסמוך לשכונות המזרחיות ובצמוד לשכונת אבו-סנינה בכפר סבא. עם זאת, באגף תכנון המטרו הציעו חלופה אחרת באזור, דרומית יותר ובמיקום מעט מרוחק יחסית משטחה של כפר סבא.

נזכיר שתושבי השכונה הירוקה ומושב גן חיים התקוממו כנגד הכוונה להקים את הדיפו בסמוך לשטחן, בטענה כי הדבר יהווה מפגע מבחינת זיהום האוויר, הרעש והנוף שייפגע. על פי התכנון המקורי, הדיפו יוקם במרחק של כ-250 מטרים מהשכונה הירוקה בכפר סבא. אל המאבק הצטרף גם ראש העירייה רפי סער, שיחד עם ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, הציעו את החלופה המדוברת באזור התעשייה נווה ימין, הקרוב לשכונות המזרחיות בכפר סבא. ההחלטה לדחות את החלופה הגיעו בעקבות עמדתם של נציג שר האוצר, נציג שר התחבורה ויזם התכנית (חברת נת"ע).

על פי החלטת הוועדה, החלופה נדחית בגלל סיבות רבות, שעיקרן העובדה שהחלופה שהוצעה אינה עומדת בקריטריונים הנדרשים לתפעול דיפו. "מבחינה תפעולית אין היתכנות להקמת דיפו בשטח שהוצע עקב צורתו, אשר אינה מאפשרת את הקמת כלל האלמנטים הנדרשים", נכתב בהחלטתה של יעל סולומון, מנהלת אגף בכיר בתכנון המטרו, "לאחר בחינת עמדתה של נת"ע השתכנעתי כי אין התכנות תפעולית הנדסית לחלופה זו".

החלופה באזור התעשייה נווה ימין נפסלה גם עקב היבטים תכנוניים, והקירבה לשכונות המזרחיות של כפר סבא. "מדובר על קרבה של 20 מטרים לבתי המגורים של תושבי כפר סבא – שכונת אבו-סנינה (זאת לעומת חלופת כפר סבא צפון המצויה במרחק של כ-250 מטרים משכונת כפר סבא הירוקה)", נכתב בהחלטה. עוד צוין כי החלופה שהוצעה הייתה מבטלת שטח למסוף אוטובוסים וחניון הנדרש לצרכי התחבורה הציבורית של כפר סבא.

עוד נכתב בהחלטת הות"ל כי במידה והדיפו לא יוקם באזור השכונה הירוקה של כפר סבא, לא תהיה התכנות להקמת תחנת מטרו לרווחת התושבים בשכונה. "החלופה המוצעת וקידומה יביאו לייתור ולביטול הקמתה של תחנת 'כפר סבא הירוקה' שהוצעה", נכתב בעמדה של שי קדם, מנהל אגף בכיר לתכנון תחבורתי, "הביקושים לתחנה זו לכשעצמה אינם מצדיקים את הארכת הקו והקמתה ללא הקמת הדיפו. תחנה זו יכולה לסייע בשירות איזור התעסוקה המתחדש של כפר סבא ורעננה ממזרח לדרך מספר 4, בשירות של פיתוח השכונות הצפוניות של כפר סבא, ובפיתוח פוטנציאלי לתעסוקה של מועצה איזורית דרום השרון. תחנת מטרו בחלופה המוצעה, אף שלא הוקצה לה שטח בחלופה זו, היא נכה באופן משמעותי מבחינת הביקושים הצפויים לה".

עם זאת, כאמור, הציעו באגף התכנון של המטרו חלופה לשתי הרשויות, אשר צריכות להודיע עד ליום חמישי הקרוב על החלטתן, בטרם יוחזר הדיפו למיקומו המקורי, סמוך לשכונה הירוקה. על פי החלופה שהציעו באגף התכנון, הדיפו יהיה במרחק של מאות מטרים מהשכונות המזרחיות של כפר סבא, וישתרע בעיקר על שטחה של המועצה האזורית דרום השרון, צמוד לנווה ימין (ראו במפה). "ככל שתתקבל הסכמתכם המשותפת עד לתאריך 10.9.2020 למיקום זה של הדיפו, אוכל לשקול את ישימותה".

המיקום שבו מציעה הות"ל להקים את הדיפו. מתוך החלטת הות"ל

מעיריית כפר סבא ומהועצה האזורית דרום השרון נמסר: "אנחנו מצרים על כך שהחלופה למיקום הדפו, שהוצעה במשותף על ידי שתי הרשויות, וגובשה על ידי מיטב המומחים בנושא בארץ, לא התקבלה. כרגע בוחנים בשתי הרשויות לעומק את הנימוקים לדחייתה ובהתאם לכך נשקול את תגובתנו.

"לגבי החלופה המוצעת, גם היא נבחנת בימים אלו לעומק. מדובר בנושא סבוך ומורכב כשטווחי הזמן שהוקצו לנו על ידי הות"ל הם בלתי אפשריים. בכל מקרה, ראשי שתי הרשויות יעשו הכל כדי למצוא חלופה הולמת לדפו, שתהיה באזור תעשייה, כמקובל בארץ ובעולם, ומרוחקת מאוד מבתי התושבים. חשוב לנו להדגיש כי התושבים שלנו הם מעל לכל, והדיפו יהיה מרוחק מאוד מבתיהם, גם אם הוא ימוקם כבקשתנו באזור תעשייה.

"לגבי תחנת המטרו בשכונה הירוקה: מאחר ועדיין אין חלופה מוסכמת, השאלה האם תהיה או לא תהיה תחנת מטרו בשכונה הירוקה אינה רלוונטית כרגע. רק נציין שהתחנה המיועדת לרחוב התדהר ברעננה מרוחקת רק כמה מאות מטרים מהשכונה וממושבי הסביבה, כשמתוכנן מעבר גישה תת קרקעי מתחת לכביש 4, לתושבי השכונה הירוקה והמושבים הסמוכים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אלי

    והופ הינה דופקים שוב את השכונות המזרחיות של כפר סבא!!

    תתעוררו שכונת הדרים יוספטל כי זה על חשבונכם

    לשכונה הירוקה יש יצוג ופעם אחר פעם השכונות המזרחיות מרכזות את הזבל של העיר

  2. אבנר

    הגיע הזמן שהשכונות המזרחיות והמושבים במזרח יתעוררו!!!
    שכונת הדרים זה יהיה 150 מטר מהבתים שלכם, זיהום אויר ירידת ערך קומו ותתנגדו…

    מספיק אנחנו נושמים אויר רע ומפגעי ריחות רוצים לזרוק את זה עלינו..

  3. גיורא

    רפי סער אל תיתן לשכונות המזרחיות בעיר להיות אלו שיסבלו מזה… ליבי ליבי על השכונות הירוקות אבל השכונות המזרחיות לא צריכות להיות אלו שיקבלו כל מה שהירוקה לא מקבלת… בחרנו בך להיות הנציג שלנו בעירייה… תראה לנו שאפשר לסמוך עליך כולנו מאחוריך הדרים, קפלן, יוספטל אלפי תושבים שבחרו בך

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תמיד אבל תמיד זורקים את הזבל לשכונות המזרחיות

    מספיק גם אנחנו בני אדם קרוב לרמה של הירוקה
    אנחנו סוג ב׳ אבל יש לנו את אותו הדם אז למה להרוס לנו את החיים

  5. חיים

    מישהו מבין המגיבים לגבי פיקוח השכונות המזרחיות פתח מפה ובדק את החלופה המוצעת בכתבה?
    מדובר בלפחות 500 מטר מיוספטל ועוד יותר רחוק מהדרים. אתם מעלים טענות חסרות ביסוס

  6. אמיר

    האמת, הופתעתי שהעירייה הציעה דיפו צמוד לשכונות המזרחיות. דווקא ההצעה של הותל היא הגיונית וומש לא קרובה לשכונות.

  7. אבי

    חברים תיקחו קו אווירי ההצעה הקודמת היתה ליד ניר אליהו רחוקה משמעותית ממה שהציע הותל שזה יושב על נווה ימין… אז לכל התושבים בירוקה שמנסים לשכנע כמה זה רחוק תקחו את זה בחזרה אליכם.. לא תשכנעו אותנו שזה בסדר

  8. יוני

    500 מטר מהשכונות המזרחיות תודה רבה אמיר ממש הרגעת, זה יותר מידי קרוב מספיק השכונות המזרחיות סופגות מפגעי ריח משריפות פסולת, המפעל של טבע, תחנת כוח שרוצים לבנות, ועוד ועוד זיהום אוויר..

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר