צילום ליאור קפלן

יש מצב לאחדות: מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא

זה מרוקאי וזו פולניה, זה דוס וזו חופשייה, זה כיפה סרוגה וזה שטריימל, וזה בכלל עם כיפה שקופה. לפעמים נראה שאין מצב לאחדות. אבל יש

פורסם בתאריך: 11.9.20 08:42

כניסת השבת בכפר סבא: 18:21

יציאת השבת בכפר סבא: 19:28

יש מצב לאחדות: פרשיות "ניצבים – וילך"

ערב שבת, פרשיות "ניצבים – וילך". שמות מנוגדים לכאורה. מצד אחד 'ניצב' ועומד ומצד שני 'וילך'. "אתם ניצבים היום כולכם לפני ה' אלוקיכם, ראשיכם שבטיכם, זקניכם, ושוטריכם כל איש ישראל".

המילה "היום" מתייחסת לראש השנה, והפרשה נקראת תמיד בשבת שקודם החג.

כולכם – אחדות. לפעמים נראה שאין מצב לאחדות. זה מרוקאי וזו פולניה, זה דוס וזו חופשייה, זה כיפה סרוגה וזה שטריימל, וזה בכלל עם כיפה שקופה. הלבוש שונה, הדעות שונות, הקודים שונים. נראה שאין בכלל מצב לאהוב באמת כל יהודי… לכן ממשיך הפסוק ואומר: "לפני ה' אלוקיכם" – הקשר עם ה' הוא הגורם לאחדות אמיתית.

כשאדם חושב על עצמו הוא מרגיש נפרד מחבריו. אבל כשיהודי מסתכל על הקשר שלו עם הבורא, שם הוא מגלה את הנשמה, את החלק האלוקי ממעל, בה כולם דומים, כולם שווים. רואים זאת בשמות פרשיות התורה בשבתות אלו: ניצבים, וילך, האזינו, ברכה. בין יהודים אם נצבים אז וילך, אך אם נשכיל להיות באחדות – האזינו – שם תהיה הברכה.

"כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבך לעשותו". לאיזה דבר התורה מתכוונת? הדבר זה הנשמה – חלק אלוקי בתוכך, הטוב שבך. בפיך – בדיבור, בלבבך – בלב, לעשותו – מעשה בפועל. להיות בן אדם טוב, להצליח, לאהוב, להיות אהוב ועוד. הכל מתחיל במחשבה, בדיבור ובמעשה שלך. אף אחד לא יכול לעשות זאת במקומך.

* * *

אלול. חודש הרחמים וה'סליחות'. אחרי שהאדם סיים לעשות תשובה וכפרה, נדרשת פעולת פיוס. בזמן שבית המקדש היה קיים היה הקרבן המתנה שנועדה 'לפייס' את הקב"ה, לאחר חורבן הבית עשו זאת הצומות והתעניות, וכיום עושה זאת הצדקה. צדקה מלשון – צדק. ה' חנן אותך בשפע? תגיד לו תודה, ותעשה צדק עם מה שקיבלת. תעביר חלק לאנשים מעוטי יכולת.

ארגון החסד אש"ל בכפר פונה אליכם תושבי כפר סבא היקרים להיות שותפים ולעזור לחולים וקשישים ומעוטי יכולת לקראת החגים. לינק לתרומות כאן. טלפון במשרד: 09-7680050.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר