הפגנת בוגרי התיכונים ביום שישי

צפו | בוגרות תיכונים בעיר הפגינו בשישי: "איומים באונס הם לא בדיחה. יש צורך בהול בשינוי מדיניות"

את ההפגנה ארגנו שלוש בוגרות תיכונים בכפר סבא בעקבות האירועים שנחשפו בשבוע שעבר בתיכונים כצנלסון ורבין: "הגיע הזמן לתת לנוער כלים וידע. הגיע הזמן להפסיק למדוד את אורך המכנסיים של תלמידות"

פורסם בתאריך: 13.9.20 13:09

כ-100 בוגרי תיכונים בכפר סבא השתתפו ביום שישי בהפגנה ברחבת החניה שבין התיכונים הרצוג וכצנלסון, במחאה על האירועים בתיכונים כצנלסון ורבין, במסגרתם התכוונו תלמידי י"ב מכצנלסון לתלות שלטים בעלי תכנים מיניים בוטים ביום פתיחת הלימודים, וכיתוב גרפיטי ברוח דומה שרוסס על קיר בתיכון רבין. נזכיר שבשבוע שעבר כבר נערכה הפגנה גדולה מול תיכון כצנלסון, יממה לאחר הפרסום התקשורתי על השלטים והגרפיטי. המוחים ביום שישי הניפו שלטים שעליהם נכתב "חינוך מיני = ביטחון אישי", "מפסיקים למדוד מכנסיים, מתחילים למדוד ערכים" ו-"שתיקה לא שווה הסכמה".

הפגנת בוגרי התיכונים ביום שישי

מי שארגנו את ההפגנה ביום שישי הן שלוש בוגרות תיכונים בעיר – מאי ספורטה (בתה של חברת המועצה אסנת ספורטה), ספיר זילבר ואופיר לוין. "זה לא מובן מאליו שהגעתם, אני שמחה לראות שיש מספיק אנשים שלא יתנו לדברים כאלה לקרות יותר", אמרה לוין בהפגנה, "הגענו לכאן היום בתור בוגרי תיכונים כפר סבא ותושבי העיר, אבל קודם כל כבני אדם, כדי למחות על השיח האלים שנחשפנו אליו השבוע ולא בפעם הראשונה".

עוד אמרה לוין: "הגענו לכאן כדי להגיד שאיומים באונס הם לא בדיחה, לא בבית ספרנו. אנחנו כחברה יכולים לזעוק, לקום ולשנות. הבחירה בידינו. שינויים כאלה הם דבר שלוקח זמן, צריך בשבילם סבלנות ונחישות אבל הם אפשריים. הגענו לכאן היום כדי להגיד שהאירועים המזעזעים שמתפרסמים חדשות לבקרים מעידים על הצורך הבהול בשינוי במדיניות סביב חינוך מיניות בבתי הספר. הגיע הזמן שבני הנוער יחונכו לכבוד, שיוויון וביטחון גם בהקשר של מיניות. הגיע הזמן לתת לנוער כלים וידע. הגיע הזמן להפסיק למדוד את אורך המכנסיים של תלמידות. כשזה יקרה, נקבל מערכת חינוך שיוויונית יותר, צודקת יותר וערכית יותר. כזאת שבנות מגיעות ליומן הראשון בבית הספר עם ביטחון ולא נתקלות בהחפצה ואיומים. השינוי הזה הוא אפשרי, וצריך בשבילו רוח ונחישות, ובעיקר צריך לא לוותר ולא לתת לשיח הנכון והמכבד לדעוך, בשביל זה כולנו כאן היום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ברוך

    חינוך מהבית צריך ערכיים וקצת יהדות לא יזיק כי זה נותן המון על אהבת הארץ ואהבת האדם ופה יש הרבה מה ללמוד .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר