גמליאל, סער והתושבים הנאבקים נגד הקמת תחנת הכוח. צילום באדיבות מטה המאבק

תחנת הכוח, הדיפו ומפעל בראון: מה היה בביקור השרה להגנת הסביבה בכפר סבא?

השרה גילה גמליאל התחייבה לפעול נגד הקמת תחנת הכוח. עוד אמרה שתדבר עם מנכ"ל משרד הפנים כדי לאפשר לרשויות זמן רב יותר למציאת חלופה למיקום הדיפו. סער: "יש צורך בסיוע של המשרד להגנת הסביבה כדי להרחיק את מפעל בראון מהאזור"

פורסם בתאריך: 16.9.20 08:56

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, ערכה ביום שני ביקור בכפר סבא, שעסק בין היתר בנושא תחנת הכוח המתוכננת לקום סמוך לעיר, בתלונות התושבים נגד ריחות העולים לכאורה ממפעל בראון שבשכונה הירוקה ובשאלת מיקום הדיפו, מוסך גדול שאמור לשמש את קו רכבת המטרו. בזמן ביקור השרה קיים מטה המאבק נגד הקמת תחנת הכח משמרת מחאה מול העירייה.

בסיור עם השרה גמליאל נכחו, פרט לסער, המשנה לראש העיר אורן כהן, סגני ראש העיר דני הרוש ועילאי הרסגור-הנדין, חברת מועצת העיר עו"ד עדי לוי סקופ ובכירי המשרד להגנת הסביבה. במהלך הפגישה הציג ראש העיר את המאבקים האזוריים והמקומיים איתם מתמודדת העיר. "המאבק בהקמת תחנת הכוח משלב 18 רשויות מקומיות נגד איום בריאותי וביטחוני הצפוי מהקמת תחנת הכוח המזרחית", אמר סער, "מדובר בתחנת הכוח מהגדולות שצפויה לקום בישראל, שבנייתה תביא אף לניתוק תושבי השומרון מכביש 6 ושתשפיע באופן ישיר על כחצי מיליון תושבים, ואין לה מקום כאן. זה מצד מזרח של העיר. מצד מערב החליטו להקים לנו דפו, בגב השכונה הירוקה, במרחק של 150 מטר מבתי התושבים ולמרות שמדובר בנושא כל כך קריטי – אף אחד לא מדבר איתנו. זאת למרות שיש אלטרנטיבות והצענו חלופה מאולצת בשל הזמן הקצר שניתן לנו".

גילה גמליאל ורפי סער. צילום עיריית כפר סבא

עוד הוסיף סער: "דיפו צריך להיבנות באזור תעשייה, הרחק מבתי תושבים, ולא על חשבון שטחים ירוקים. אנחנו מבקשים מהות"ל שיתנו לנו שלושה חודשים נוספים כדי למצוא חלופה שתהיה גם טובה וגם מוסכמת. באזור תעשיה, הרחק מאוד מבתי תושבים. באשר למפעל בראון, המפעל הזה לא יכול להמשיך להיות בכפר סבא. כיום הוא ממוקם במרחק של 250 מטר מבתי תושבים ומוסדות חינוך ומדי חודש מתקבלות מאות תלונות בגין על מטרדי ריח קשים וזיהום אוויר. לצורך הרחקתו מהאזור יש צורך בסיוע של המשרד להגנת הסביבה".

על פי הודעה העירייה, השרה גמליאל אמרה: "אני לוקחת על עצמי את נושא תחנת הכוח בכל הכוח. חייבים להוציא אותם מהעיר. יש היום אלטרנטיבות הרבה יותר טובות והבאתי את כל הצוות על מנת לקדם זאת". עוד נכתב בהודעה העירייה, כי באשר לדיפו, הנחתה השרה את נציגת משרדה, החברה בות"ל, לפעול מול מנכ"ל העירייה בנושא ואף אמרה כי תדבר עם שר הפנים ומנכ"ל משרדו, המכהן גם מ"מ יו"ר הות"ל, כדי לאפשר מרווחי זמן למציאת חלופה מוסכמת הרחק מאוד מבתי התושבים. באשר למפעל בראון, הנושא ימשיך להיות מטופל מול מנהל המחוז של המשרד להגנת הסביבה, גידי מזור, כאשר בקרוב צפוי להתקיים שימוע לבעלי המפעל, שזומן על ידי המשרד להגנת הסביבה בעקבות תלונות על הפרת תנאי רישיון העסק.

ברכות השנה הטובה של ילדי לאה גולדברג

בתוך כך, לקראת המפגש עם השרה גמליאל, הועברו לסער, דרך צוות אוויר נקי הפועל נגד מטרדי הריח בשכונה הירוקה, אוסף של ברכות לראש השנה מילדי בית החינוך לאה גולדברג, בהם נכתב: "שנה טובה ומתוקה בלי ריח מסריח" ו-"שתהיה לך שנה טובה עם ריח טוב בסביבה". בברכה אחרת נכתב: "לשרה גמליאל שלום, אני מאחל לך שתדאגי לסביבה שלי. אני גר בשכונה הירוקה בכפר סבא אבל הסביבה שלי מאוד מסריחה בגלל מפעל בראון, אני מבקש ממך לסגור את המפעל. אני רוצה לשחק ולנשום רק אוויר נקי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב הכפר

    מה המאבק האידיוטי נגד תחנת הכוח? למי היא תפריע? אולי תציעו להקים אותה האמירויות?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר