הרב דוד אלון ז"ל ורעייתו ליליאן. צילום באדיבות המשפחה

"יום לפני שנפטר עשינו זום משפחתי. הוא אמר לאמא שלי 'ליליאן אני אוהב אותך' והפריח לה נשיקה באוויר"

הרב דוד אלון, שנפטר ביום שני לאחר שנדבק בקורונה, הובא אתמול למנוחות בבית העלמין פרדס חיים. בניו, גבי וציבי, מספרים במונולוג קורע לב על הרגעים האחרונים של סופר הסת"ם הצנוע שהרבה לעזור ולהתנדב ושהקים שני בתי כנסת בכפר סבא

פורסם בתאריך: 23.9.20 07:50

הרב דוד אלון, שהיה מאוד אהוב ומוכר בכפר סבא, הובא אתמול (שלישי) למנוחות בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא כשאשתו, שמונת ילדיו, ארבעת אחיו ויתר בני משפחתו מלווים אותו בדרכו האחרונה. הרב אלון נפטר ביום שני בערב מקורונה בגיל 82. הוא היה חולה בקורונה כשבוע וחצי ואושפז יום לפני ראש השנה בבית החולים מאיר. "אבא שלי היה איש שכולו תורה", מספר בנו גבי, "כל בוקר הוא היה מתעורר ב-4:00 בבוקר ויוצא ב-4:30 להתפלל בבית הכנסת עד השעה 7:00 ואחר כך הולך ללמוד בכולל. כל החיים שלו סבבו סביב התפילות וקדושת השם והוא דאג לפרנסת שמונת הילדים שלו. הוא היה איש צנוע וביישן ובעל עוצמות רבות והשפיע על עשרות אלפי אנשים בחייו. הרבה אנשים כיבדו והעריכו אותו בעיר והוא היה מאוד מעורב בחיי הקהילה.

"אבא הקים שני בתי כנסת בעיר, היה סופר סת"ם ושוחט, היה חבר במועצה הדתית בכפר סבא בשנות ה-90 והיה חבר בחברה קדישא. הוא היה תורם הרבה לכולל ומתנדב לכל דבר. הוא היה מלמד את בני המצווה את הדרשה שלהם. אבא עבד במפעל פקר פלדה במשך 40 שנה והיה מנהל מחלקה במפעל עד שיצא לפנסיה. במקביל בערב הוא היה מנהל מקווה בשכונת קפלן עם אמא שלי במשך כ-20 שנה. כשעוד גרנו במרוקו הוא לימד שם בישיבה וכשאמר לו הרב של חב"ד שהוא צריך לעלות ארצה הוא עשה את זה ועלינו ב-67 לכפר סבא. הוא היה מאוד ציוני ואהב את ארץ ישראל והעם היהודי".

גבי חשש מאוד שאביו יידבק בנגיף כשהתחילה מגפת הקורונה. "כשהתחיל הגל הראשון של הקורונה התחננתי בפני אבא שלי שלא ילך לבית הכנסת ולכולל והבטחתי שכולנו נשמור עליו. אבא החלים לפני כמה שנים מסרטן ופחדנו עליו. בשנים האחרונות היה לו כבר קשה ללכת ויוסי שלטי היה לוקח אותו לבית הכנסת בכיסא גלגלים ומחזיר אותו הביתה והיה עושה המון בשבילו. הוא אוהב את אבא שלי כאילו היה אביו ואנחנו מודים לו כולנו על המסירות שלו לאבא. הוא המלאך של אבא שלי.

"בגל הראשון ציירתי בפני אבא שלי את השתלשלות העניינים אם ימשיך בסדר היום הרגיל שלו. אמרתי לו: 'אתה תלך ותידבק ותהיה חולה ותדביק את הילדים שלך ואת כל הסובבים אותך וייקחו אותך לבית חולים ותמות לבד'. אחרי שעברו את הגל הראשון חשבנו שזה מאחורינו אבל אז הגיע הגל השני. לצערי, אבא שלי לא הקשיב לי וכמו שחזיתי שיקרה כך היה. ביום רביעי לפני שבועיים הודיע לו הרב של הכולל שהוא חולה מאומת בקורונה ושאבי צריך להיכנס לבידוד. אבא שלי לא ייחס לזה חשיבות והמשיך בסדר היום שלו. יומיים לאחר מכן, ביום שישי, כשאחי אבי בא לקחת אותו לתפילה, הוא סיפר לו שהרב התקשר ואמר שהוא חולה בקורונה. הייתי מאוד נסער ונקרעתי כולי".

מתי גיליתם שהוא חולה קורונה?

"למחרת, ביום שבת, לפני קצת פחות משבועיים, הוא אמר שהוא לא מרגיש טוב וקיווינו כולם שהוא לא נדבק בקורונה והיינו איתו כל הזמן במשמרות וטיפלנו בו ולא פחדנו להידבק. הוא היה מאוד חלש ולא היה לו חום. חיפשתי עוד סימפטומים כדי לבדוק אם הוא נדבק בקורונה. הוא לא יכול היה לעמוד על הרגליים וידעתי שכאבי שרירים זה אחד הסימפטומים. היה לי ברור שהוא חולה בקורונה אבל הוא טרם נבדק. הזמנו לו אמבולנס והפראמדיקים בדקו אותו ואמרו שהמדדים שלו תקינים. לאחד שעשו לו בדיקה גילינו שהוא אכן חולה מאומת אבל לא גילינו לו כי הוא היה היפוכונדר ולא רצינו שזה ישבור אותו.

"בודדנו את אמא ממנו כשהוא התחיל להרגיש רע ובסוף היא ואחי אבי נדבקו ממנו בקורונה. ביום ראשון הוא פיתח חום מאוד גבוה. עשינו הכל כדי שהוא לא ילך לבית חולים אבל ביום חמישי שעבר, ממש לפני ראש השנה, המצב שלו הידרדר והזמנו אמבולנס שייקח אותו לבית החולים מאיר. הוא היה מאושפז שם עד יום שני ב-18:40, שעת הפטירה שלו. עד הרגע האחרון שלו הוא היה צלול לחלוטין ודאג לאיחוד המשפחה. אני בטוח שאילולא הקורונה ומגבלות התו הסגול היו מגיעים כ-30 אלף איש להלוויה שלו".

גבי מספר על הימים האחרונים של אביו. "אף פעם לא שמענו אתה אבא שלי אומר לאמא שלי שהוא אוהב אותה. יום לפני שהוא נפטר עשינו שיחה בזום כל המשפחה כשהייתי לידו והוא ממש התחיל לבכות ואמר לאמא שלי 'ליליאן אני אוהב אותך' והפריח לה נשיקה באוויר. זה ממש ריגש אותנו ושבר לנו את הלב. ממש בכינו כולנו כששמענו אותו. אמא שלי לקחה את המוות שלו מאוד קשה ואנחנו מאוד מפחדים עליה כי היא העוגן של המשפחה הזאת. היא בכתה שלא נעזוב אותה לבד היא מפחדת מהקורונה".

גבי מספר בהתרגשות על הבקשה האחרונה של אביו. "ביום ראשון האחרון אבא שלי ביקש ממנהלת מחלקת הקורונה במאיר ד"ר יונה קיטאי שיקראו לי. הגעתי אליו לחדר והוא ביקש שאעזור לו לרדת מהמיטה כדי שיוכל להתפלל. הוא הבין שהוא עומד למות וזה כל מה שהיה לו חשוב. הוא היה ירא שמיים ולא ויתר על אף תפילה. חוץ מאחי אבי, אף אחד מאתנו לא הלך בדרך הדת כמותו, כולנו חילונים. למרות זאת אבא כל הזמן אמר כמה הוא גאה בנו והיתה לנו אהבה מאוד גדולה אליו. אני מרגיש שציערנו אותו בנושא הזה. כל מי שמכיר אותו אמר שהוא צדיק וכזה הוא היה. אני מקווה שהוא יגיע לגן עדן וישמור על כולנו מלמעלה. זו אבידה גדולה לעיר כפר סבא".

הרב דוד אלון ז"ל ומשפחתו. צילום באדיבות המשפחה

"אנחנו ממש שבורים ובהלם", מוסיף בנו ציבי, "אנחנו כל המשפחה מאוד קרובים, אוהבים ומאוחדים ומבלים כל הזמן מסביבו ומסביב אמא, כולנו גרים במרחק קצר זה מזה. אילולא הקורונה הוא יכול היה לחיות לפחות עוד עשר שנים והיה מספיק לחתן את כ-70 הנכדים והנכדות שלו ושמונה נינים ולהיות בעוד הרבה שמחות. אנחנו נמשיך את המורשת שלו של נתינה ועזרה לזולת ועשיית מצוות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. כוכבה קקון

    עצוב מאוד.יונה קיטאי קרטייה להיות מנהלת מחלקת הקורונה רופאה מעולה בחסד עליון שבאמת דואגת לחולים הצילה את חיי וגם רות הדרי הניפלאה.יהי זכרו ברוך

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצןב מאד אדם בן משפחה יקר היה תומך במשפחה ןמיעץ היה בשבילנו מ20 שנה כשעלינו לארץ וכל פעם שאימי ואחותי פנינה זל היתה מיתיעצת איתו היה כמו האבא והרב שלה עכשו הם יפגשו שניהם היו צדיקים הרב דוד מסמל את אחד האנשים החכמים ויראי שמים והמשכילים של עלית יהודי מרוקו בשנות ה60 בשכונה כואבים והמומים מלכתו חבל על אדם ככ יקר נמשיך את דרכו בצניעות ועבודת ה

  3. איציק

    אי יקר, מאיר פנים לכולם , צנוע מאד !!! למרות הידע התורני הנרחב שלו..
    תמיד דיבר בנועם וכיבד את העומד מולו ללא הבדל מעמד.
    עליו ועל שכמותו נאמר :" וואי על דאבדין ולא משתכחין"

    שזכותו תגן על כל עם ישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר