"צוות הבונים" מקים סוכות בכפר סבא

הכירו את בני הנוער שבנו יותר מ-20 סוכות בעיר: "זו הרגשה מדהימה ותחושת סיפוק ענקית"

צור כהן ואבינועם צדק, בני 17 מכפר סבא, מספרים על פרויקט "צוות הבונים" שדאג בימים האחרונים להקמתן של סוכות רבות בעיר עבור תושבים מבוגרים

פורסם בתאריך: 2.10.20 09:06

בתקופה כל כך קשה למגזרים רבים במדינה, בין היתר גם לדור השלישי, משמח לשמוע על יוזמה המתקיימת בימים אלו בכפר סבא, של צעירים מבני עקיבא שהגיעו בימים האחרונים לבתיהם של מבוגרים בעיר ובנו עבורם סוכה לקראת החג. השניים שמרכזים את הפעילות בעיר הם צור כהן ואבינועם צדק בני ה-17, שניהם מכפר סבא, שאחראים לבנייתן של יותר מ-20 סוכות בכפר סבא.

מדובר בפרויקט בשם "צוות הבונים" שמפעילה תנועת הנוער בני עקיבא בכל הארץ, והשנה התקיים הפרויקט בשיתוף פעולה עם עיריית כפר סבא. "ישנם הרבה מבוגרים בכפר סבא, אשר במיוחד בתקופה הזאת מתקשים להתכונן לחג", מספר כהן, "אם זה בגלל הגיל, או שהמשפחה בבידוד ולא יכולה להגיע לעזור, ואנחנו בונים להם את הסוכה ועוזרים כדי שיוכלו לקיים את החג כמו כל יהודי. זה משהו יפה שמחבר ומאחד בתקופה המפלגת הזאת".

השניים הפיצו לאחרונה פלייר דרך הוואטסאפ והפייסבוק עם מספרי הטלפון שלהם, ויחד עם פניות שהגיעו מהעירייה נוצר מאגר של יותר מ-20 משפחות הזקוקות לסיוע. על פי ההנחיות, לצוות הבונים אסור היה להיכנס לתוך הבתים ולשהות פיזית בבית, והם לוקחים את הציוד שלהם ובונים את הסוכנה בחצרות או בגינות משותפות של בניינים.

לצערו של כהן, הוא נאלץ לשהות בימים אלו בבידוד. צדק לקח אתמול חלק בבנייתן של לא פחות מארבע סוכות בעיר. "אנחנו פוגשים אנשים מבוגרים מקסימים, שסיפרו לנו עליהם ועל החיים שלהם, וזה גם עזר להם קצת לתקשר עם העולם בחוץ", אומר צדק, "סדר היום שלנו יחסית עמוס בימים האלה אבל אנחנו מצליחים להגיע לכל מי שפונה אלינו".

"צוות הבונים" מקים סוכות בכפר סבא

על ההחלטה להשקיע ימים שלמים בהתנדבות מסוג זה סיפר צדק: "יש דברים שתמורה כספית לא נותנת לעומת הסיפוק שדבר כזה נותן לך. רציתי לעשות כמה שיותר טוב בתקופה הזאת, זה משהו שמאוד בוער בי". כהן מוסיף: "אנחנו עושים כמה שיותר כי אלה הערכים עליהם חונכנו בבני עקיבא, ואנחנו החלק שעושה בשטח. זו הרגשה מדהימה ותחושת סיפוק ענקית".

השניים מספרים על תגובות מרגשות שהם מקבלים מהאנשים בשטח. "אנשים שהגענו אליהם ממש רצו לתת לנו כסף ולהכין לנו ארוחת צהריים", מספר צדק, "ראינו כמה זה משפיע עליהם ועושה לה טוב בלב". כהן מוסיף: "לצערי לא הלכתי לבניות עצמן, אבל אנשים שהייתי איתם בקשר מתקשרים ומחמיאים, ואומרים שכיף לדעת שיש פה מישהו בעיר שאפשר לסמוך עליו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר