עילאי הרסגור והשוטר, אתמול. צילום ביקורת בונה

סגן ראש העירייה: "שוטר התנפל עלי, דחף אותי בחוזקה וקרע לי את המסיכה. התלוננתי במח"ש" (וידאו)

עילאי הרסגור נקלע אתמול לעימות עם שוטרים שהגיעו לפזר את ההפגנה מול ביתו של גבי אשכנזי: "הביאו שוטרי יס"מ מחוץ לעיר שלא מבינים את האווירה בכפר סבא". המשטרה: "מדובר בטענות מופרכות שאין בהן דבר וחצי דבר"

פורסם בתאריך: 4.10.20 13:02

סגן ראש עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור הנדין, נקלע אתמול (שבת) לעימות פיזי עם שוטרי יס"מ שהגיעו לפזר את ההפגנה בכיכר המשקפיים בעיר, סמוך לביתו של שר החוץ גבי אשכנזי. מזה מספר שבועות נערכות סמוך לביתו של אשכנזי ברחוב הכרמל הפגנות, כאשר בעקבות הנחיות חדשות האוסרות על הפגנה בטווח של 200 מטרים מבתי השרים, הוציאה המשטרה בשבוע שעבר הנחיה האוסרת על קיום הפגנות בכיכר המשקפיים, הנמצאת בפינת הרחובות הכרמל ורוטשילד.

למרות האיסור הגיעו אתמול כמה עשרות מפגינים לכיכר והמשטרה פיזרה את ההפגנה תוך שהיא עוצרת שלושה אנשים. "מספר תושבים הזעיקו אותי וסיפרו לי שיש אלימות מצד המשטרה, שמפנה אנשים בכוח", מספר הרסגור הנדין, סגן ראש העיר מסיעת מרצ. "באתי להרגיע את הרוחות, אבל כשהגעתי ראיתי שמפילים אדם עם מצלמה על הרצפה וקופצים עליו שלושה שוטרים ואוזקים אותו. ניגשתי לאחד השוטרים שראיתי וביקשתי ממנו הסבר על מה שקרה. במקום להשיב לי הוא התנפל עלי, דחף אותי בחוזקה וקרע לי את המסיכה. ביקשתי לדבר עם מפקד התחנה, הבטיחו לי שיביאו אותו אלי כי אסור היה לי להתקדם, אך למרות הבטחות רבות הוא לא הגיע".

יעקב אמיר, שמפעיל את עמוד הפייסבוק ביקורת בונה, תיעד את מעצר המפגינים. העימות בין השוטרים להרסגור בדקה 2:12

3 מעצרים בכפר סבא : מחאת הדגלים השחורים, בסמוך לביתו של שר החוץ גבי השכנזי . ברחוב הכרמל כפר סבא.תיעוד : ביקורת בונה .התקשורת של העיר.בקרוב עוד סרטונים !!! שתפו

Publiée par ‎ביקורת בונה‎ sur Samedi 3 octobre 2020

בהמשך שוחח הרסגור הנדין עם מפקד התחנה. "הייתה שיחה טובה, אבל אני לא מקבל מצב שבו שוטרים תוקפים אנשים ובטח לא אותי, שבכלל לא הייתי חלק מההפגנה", הוא אומר, "היו שוטרי יס"מ שהגיעו מחוץ לעיר, לא מבינים את האווירה בכפר סבא ולא מבינים שכפר סבא היא עיר לא אלימה. הם אלו שהכניסו את האלימות לתוך העיר. יש הבדל בין מה שאפשר מבחינה חוקית ומה שראוי לעשות. לא היה ראוי לפזר את המפגינים, במיוחד שהם לא היו אלימים. היו שם אנשים טובים שלעולם לא הייתי חושד שיהיה להם עימות עם המשטרה".

הרסגור הנדין הגיש היום תלונה במחלקה לחקירות שוטרים על התנהלות השוטרים באירוע. "אני לא מתכוון לעבור לסדר היום על הדברים האלה, הם מתועדים היטב", הוא אומר, "שוטרים אמורים לשמור על החוק ולא להפר אותו. הפעולה שהשוטר עשה לא הייתה במסגרת תפקידו. אני עכשיו מרכז חומרים ואוסף עדויות מעוד אנשים שהיו בהפגנה. אני לא נגד המשטרה, אבל שוטרים קיימים בשביל לשמור על הסדר והחוק, אבל לצערי חלקם חרגו בצורה חסרת פרופורציה מתפקידם".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בטענות מופרכות שאין בהן דבר וחצי דבר. מדובר בהפגנה שחרגה מהוראות המשטרה בכל הנוגע לתנאי הפגנה סמוך לבתים פרטיים של נבחרי ועובדי ציבור ובניגוד להנחיות משרד הבריאות. גם לאחר שהשוטרים כרזו מספר פעמים למשתתפים להתפזר ולעזוב את המקום, המשתתפים המשיכו בשלהם והפרו את הסדר הציבורי במקום, תוך שהם מפריעים לעבודת השוטרים ולאכיפת החוק. משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה אך לא תתיר הפרה בוטה של החוק וקוראת לכולם לקיים את הוראות החוק ולהישמע להוראות השוטרים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. גיא

    חוצפנים איך שמדברים עם שוטרים. בחו"ל מזמן היה מריח ליזול בבית המעצר… אבל אצלנו כולם צלמים, כולם חושבים שהשוטר חייב להסביר לעוברי האורח מה קרה ולמה עוצרים אותו…. מלכתכילה באו עם מצלמות כדי להקניט את השוטרים.
    היום למזלם של רוב השוטרעם יש מצלמות גוף שמתעדות את האירועים מההתחלה ועד לסיום. כך אנחנו מבינים כמה עוול נגרם לשוטרים בעבר על ידי אזרחים שצילמו אירועים ערכו את הסרטון והציגו את העצורים כקורבנות תמימים.

  2. אדי

    הנדין בא להרגיע את הרוחות? נו באמת האיש הזה רק יודע לחמם את הרוח7ת בכל תחום שהוא מגיע אליו. ובנוסף הוא עבר על הוראת ה אלף מטר. הוא הרי גר בירוקה, הוא בעצמו פורע חוק. כולנו או רובינו רוצין החלפת הממשלה, אבל הוא כנראה חושב שהוא מורם מעם! אז לא! תתחיל. קודם להישמע קטגן לחוק לפני שאתה בכלל פוצה את פיך!!!!

  3. גו

    כול הכבוד לשוטרים אני חושב שצריך היה ביותר כוח משהו אחר הם לא מבינים הם רק רואים שחור בעיניים

  4. כלנית

    תגידו – אתם אמיתיים? ואני מפנה את דברי לשני הטוקבקיסטים החכמים – ניר וגיא – תתביישו לכם !!! אתם לא זכאים בכלל להשתייך למדינה הזאת… קחו את הדיקטטורה שלכם איתכם ועופו לנו מהמדינה

  5. גיא

    כלנית היקרה… את תרומתי למדינה כאיש כוחות הבטחון במשך 35 שנה לא תקחי.
    במקום לעשות הזרקות בוטוקס וטיולים בקניון ממליץ לך להתנדב למשטרה ואז מבטיח שתדברי אחרת…

  6. עמנואל חיים

    הקואליציה בעיריית כפר סבא מוזרה ומבהילה. סגן ראש עירייה אחד, תומך בהפגנות נגד הממשלה ויוצר אנרכיה נגד הממשלה. ואילו השני שמייצג את מפלגת השלטון דואג להביא את השרים והכסף של השלטון. וכל זאת על מנת להוציא מתושבי כפר סבא משכורת חודשית שהוצאות עליה הם כ-60 אלף ש"ח בחודש. ועל מה מה הם עושים?
    עמנואל חיים

  7. לכלנית

    לא צריכים אנרכיסטיסים שלא מכבדים אם שלטון החוק!!!

    ממשלה לא מתאימה לך בשביל זה יש קלפי, לא טוב לך, מוזמנת לעזוב! שלום ולא להתראות.

    מטומטמים מרוב שנאתכם לנתניהו מוכנים לסכן את כולם !!!

  8. ד. בורין

    כל הזמן שומעים….. זכות להפגין , זכות להפגין , זכות להפגין …..
    ואף אחד לא שואל : " מה עם זכות לחיות ??? "
    שמעתי את הרעש קורע האוזניים ( אצלנו רק כשעה !!! בבלפור ובכיכר רבין הרבה שעות ) ,
    רחובות רוטשילד וכרמל נסתמו לתנועה , מישהו נסע לבית חולים , מישהו חזר מעבודה , מישהו החזיר ילדים ….)
    זה נקרא לשבש את סדרי החיים.
    ומה קדוש ומה בראש הראשונה זה זכות להפגנות !!!!
    מה שמשני בעיני הסמאל -זו לא הזכות לחיים קודמת לה זכות להפגין…

    הבומרנג יחזור לעם לאחר התפכחות כשנודע שאחרי שהטירוף האופנה של המהפכה (או ספורט) עומדים
    אהוד ברק – המנהיג הנכשל (ראש הממשלה הבא – זה טירוף שלו)
    או " ד"ר " יאיר לפיד – (שר האוצר אפור) .
    יש גם עוד מועמד "ראוי" . שר הביטחון אפור ושר החוץ אפור – אביגדור ליברמן
    ועל זה המאבק שמפריע להילחם בקורונה ???

  9. א

    כבוד סגן ראש העיר, אתה אומר "כשהגעתי ראיתי שמפילים אדם עם מצלמה על הרצפה וקופצים עליו שלושה שוטרים ואוזקים אותו" מה שאתה לא ראית זה שאותו צלם תקף ללא סיבה אזרח אחר (עם החולצה הלבנה) מול השוטרים – מעניין שזה לא נקלט במצלמה אבל המעצר שלו תועד מ10 זויות

  10. עופר

    כל הכבוד למישטרה עושים עבודת קודש למדינה
    לכול השמאלאנים לא טוב לכם תצאו מהארץ לחול
    גם תפגינו ניראה אותכם .

  11. תושב מודאגאים

    אים יש לנו בערייה סגן ראש עיר של שרץ לא מרץ כמו הנדין בושה וחרפה שאחד כמוהו איפה שנמצא מלהיט את האזור אחד כמוהו לא צריך להיות בעריה אפילו בתור מטטה רחובות מספיק אים ההפגנות הלא מוצדקות האלה ההמשלה לא מביאה או הביאה את הקורונה זה אתם האנשים שטסים לחול ויוצאים חולים מאומתים לרחובות ןמזלזלים בחיי האנשים האחרים צאו לעבוד גם בלמש אלף שקל עצלנים לא ליפול על משלמי המיסים לביטוח לאומי צאו לעבוד ועל תבזבזו מליוני שקלים לכוחות הביטחון ואת כספי המדינה

  12. אורנה

    אדון הסגור היקר.מה היה לך לחפש בהפגנה בהתנהלות שלך ביזת את עצמך בלבד בושה וכלימה לעיר כמו כפר סבא שזהו סגן עיר שמעולם לא עשה דבר לטובת העיר חוץ מלהתהדר בתואר המפוקפק.

  13. רפאלי סער

    אל תתרגשו מהתגובות של ההיבטים, תוצאות הבחירות מעידות שהם אינם רוב בעיר. הרעש והשנאה שהם מפיצים מחפה על היותם מיעוט.
    כפר תהייה לעולם שייכת לאנשים הגונים וישרים

  14. שיר

    כל הכבוד למשטרה המפגינים המגעילים האלה נימאסו עלינן מי ששם דגל שחור על דגל ישראל שיעבור לדאעש.היו בחירות והעם אמר את דברו.לא טוב לכם ? תעברו לסוריה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר