האירוע במדרשיית נעם

במרכז כפר סבא: לעשרות תלמידי הישיבה שהגיעו מארה"ב יש אישור להתקהל (וידאו)

תלמידי ישיבה מארצות הברית מתארחים במדרשיית נעם. עשרות מהם צולמו בשבת חוגגים יחד במתחם סגור בלי מסכות. העירייה: "הקבוצה פועלת כקפסולה". המשטרה: "יש להם אישור". חבר המועצה מנדלוביץ': "זה לא הגיוני"

פורסם בתאריך: 5.10.20 12:53

חבר מועצת עיריית כפר סבא מאיר מנדלוביץ' (מרצ), מתרעם על אישור מיוחד להתקהל שניתן לעשרות תלמידי ישיבה, שהגיעו לאחרונה מארצות הברית כדי להתארח במדרשיית נעם שברחוב לילינבלום בעיר. התלמידים תועדו בשבת על ידי תושבי השכונה כשהם נמצאים צפופים בתוך חלל סגור כשהם לא עוטים מסיכות. מנדלוביץ' אומר שבמהלך הערב, ובעקבות תלונות של תושבים, הגיעה למקום ניידת ובמדרשייה הציגו בפני השוטרים אישור מפיקוד העורף לקיום ההתקהלות, בהתאם למתווה הישיבות שאושר לאחרונה. על פי המתווה, תלמידי הישיבה הגיעו לארץ כקפסולה, ואסור להם לעזוב כלל את שטח המדרשייה.

"אני בעד להסדיר אורח חיים תקין לכל הקהילות, אבל לא הגיוני שבזמן שלמפגינים באוויר הפתוח עם מסיכות וריחוק נותנים דוחות ומטרים ספורים משם יתקבצו כל כך הרבה אנשים במקום צפוף בלי שום הגנה ותחת חסות המשטרה", אומר מנדלוביץ' לצומת השרון, "הצד השני של ההכרזה כקפסולה היא כי אסור לכל מי ששוהה במדרשה, כולל אלו המתגוררים במקום לצאת מהמתחם. אני מציע לכל תושבי הסביבה, להתקשר 100 למשטרה במידה ונצפה תושב או תלמיד של המדרשה יוצא מהתחום המגודר שלה. כמו כן, אסור לתושבים הגרים בסמוך להכנס למדרשה, גם לא לתפילה בשטח הפתוח. המדרשה שומרת בדרך כלל על שכנות טובה, צר לי שאנחנו מגיעים לסיטואציות כאלו ביחוד על רקע מה שמסתמן כירידה בתחלואה בכפר סבא בגלל השמירה האדוקה על הכללים בעיר – על ידי כל המגזרים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר בישיבה, שתלמידיה הגיעו מארה"ב, ופועלת כקפסולה, ולכן על פי מתווה הישיבות הם יכולים לקיים פעילות ביחד וזאת בהתאם לאישור שקיבלו מפיקוד העורף. עיריית כפר סבא בדקה ו-וידאה עמידה מלאה בתנאי המתווה, בדגש על כך שהפעילות מתבצעת בשטח המדרשה בלבד, ללא יציאה מהמתחם".

מהמשטרה נמסר כי להתקהלות במדרשה יש אישור מהמדינה.

תגובת מדרשיית נעם לא התקבלה למרות פניות חוזרות ונשנות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פועלת אולי הקפסולה, אבל אני (יחד עם כל משלמי המיסים בארץ) אצטרך לממן את הטיפול הרפואי בהם, היה וחלילה מי מהם יחלה!!!
    אומרים לי שאין צורך לדאוג, כי הם הרי משלמים מיסים…

  2. בועז

    ולצלם תלמידי ישיבה בשבת נראה לכם בסדר? אתם רוצים שיכבדו אתכם, אבל לא מכבדים אחרים.

  3. דיןדין

    למה לא על חשבון משלם המיסים יחלו בקורונה ישכבו במלונות בתי חולים ולעולם לא נגמור עם הנגיף הזה ..אוזלת יד של המשטרה בתי משפט ממשלה פוליטיקה ..מסכות האזרח הפשוט הממושמע עד שזה מתפרץ ..מדיניות טפשית

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש מחסום משטרתי על יד קבר בנימין השיך הערבי שקבור שם , שזרם בדת שלנו אימצו אותו לעבודת אלילים , ישנה שם יתקהלות יוצאת דופן של מאמיני קמהות למינהם ומפירים את כל העוצר , ובקשר למחסום שחוץ שמפריע לתנועה עומד קרוב להתקהלות ההמונית שם ופשוט מתהלם מהם ,אני בטוח שהם לשם שינוי לא סמולאנים , אז למה להפריע להם

  5. שרה

    השחיתות חוגגת במקומות בהם יש שלטון שמתיר התקהלות, פריצות, פתיחות והדבקת אזרחים חפים מפשע. לכל הרוחות, באיזה זכות מקבלי ההחלטות משחקים בחיי אזרחים?!! גם השוק פתוח לגמרי בכפר סבא, חלק מהמוכרים בלי מסיכות ואנשים נוהרים לקנות. מה קורה במדינה שלנו?!! כאוס מוחלט, כשבחדרי חדרים מרשים לכל בעל עמדה והשפעה לפתוח ולחשוף את המחלה!!! מה שקורה היום יביא אסון נורא על ישראל.

  6. שמואל בר-לבב

    כמה חבל שמשמיצים לפני שמבררים. הבחורים האלו מבודדים במדרשיה מאנשי הסגל הגרים במגורי הצוות ומהבאים להתפלל בשטח הפתוח ואין שום מגע או קרבה בינם לבין אנשי המדרשיה שרשאים לצאת מהמקום.
    המתארחים נבדקו כולם מספר פעמים ולכן גם להם חשוב שלא ליצור מגע היות ושומרים על עצמם.ממש חבל לגרום לאנשים להשמיץ ללא כל בסיס.כמובן אגב שמאז תחילת הסגר אין במדרשיה אף תלמיד.למה לגרום לשנאת חינם בין אחים?לא חבל?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר