רפי סער ועדי לוי סקופ בהפגנה נגד הדיפו בשכונה הירוקה בחודש אוגוסט. צילום באדיבות עדי לוי סקופ

תושבי הירוקה מחדשים את המאבק בדיפו. בכיר בעירייה: "מאבק התושבים צריך להיות נגד החלטת המדינה"

במטה מאבק התושבים טוענים שקיבלו מידע לפיו הות"ל תפקיד את התוכנית להקמת מוסך רכבות המטרו מיד לאחר סוכות ומתארגנים לצעדי מחאה. בכיר בעירייה: "אם התוכנית אכן תופקד בשכונה הירוקה אנחנו נאבק בהחלטה ולא נוותר"

פורסם בתאריך: 6.10.20 13:11

תושבי השכונה הירוקה בכפר סבא מחדשים את מאבקם כנגד האפשרות שהדיפו – מוסך גדול שאמור לשרת את קו רכבות המטרו – יוקם בסמוך לשכונה. במטה המאבק של השכונה הירוקה טוענים כי קיבלו דיווחים לא רשמיים לפיהם הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) מתכוונת להפקיד את התוכנית, לפיה יוקם הדיפו בשטח הגבול מצפון לשכונה הירוקה הצפונית, בשטח מושב לגן חיים שבמועצה האזורית דרום השרון, מיד לאחר חג סוכות.

נזכיר כי עיריית כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון הציעו לות"ל חלופה למיקום הדיפו באזור התעשיה בנימין, כמה מאות מטרים בקו אווירי מהשכונות המזרחיות של כפר סבא, אך החלופה נדחתה על ידי הות"ל. הות"ל הציעה חלופה משלה, סמוך לחלופה אותה הציעו שתי הרשויות, אך הרשויות ביקשו להידבר עם הות"ל כדי להגיע לחלופה שתהיה מוסכמת על כל הצדדים. שיח כזה טרם התקיים.

"קיבלנו מידע שאם ראשי הרשויות לא יאשרו את החלופה שהציעה הות"ל בימים הקרובים התכנית תופקד בחזרה בסמוך לשכונה הירוקה", אומר שאול אייל ממטה המאבק של השכונה הירוקה, "לפי מה שאנחנו מבינים הדברים צריכים להיות מוסכמים בין שני ראשי הרשויות, רפי סער ואושרת גני גונן, ואנחנו רוצים שהם ישבו, ידברו ויפתרו את העניין. בגלל הקורונה, כל צעדי המחאה שלנו מתנהלים בשקט. אנחנו מתארגנים בימים אלו, כשעל הפרק הפגנות וצעדי מחאה נוספים, ועושים מאמצים להיפגש עם ראש העירייה בנושא. הדיפו יפגע באיכות החיים בשכונה, אם זה זיהום אוויר, רעש, פגיעה בריאה ירוקה ובנוף של בעלי הנכסים. אנשים מגלים עכשיו שהם הולכים לגור בתוך אזור תעשייה".

בכיר בעיריית כפר סבא מבטיח שגם אם הות"ל תפקיד את התוכנית להקמת הדיפו מצפון לשכונה הירוקה העירייה תצא למאבק. "אנחנו לקראת מאבק ארוך", אומר הבכיר, "אנחנו מנסים לדחות את זה ככל הניתן כדי לשכנע את הות"ל שמדובר בהחלטה לא טובה. אנחנו פועלים בעוד מישורים, מנסים לגייס למאבק גם רשויות אחרות מהאזור וכמובן נמצאים בקשר גם עם המועצה האזורית דרום השרון. מעורבים פה גם שרים נוספים ומנכ"לים של משרדים. זה לא נעצר רק בות"ל. אם התכנית אכן תופקד בשכונה הירוקה אנחנו נאבק בהחלטה ולא נוותר. זה מאבק מתמשך ויש נחישות גדולה מאוד מצדנו. המאבק של התושבים לא צריך להיות נגד העירייה אלא נגד ההחלטה של המדינה. בנוסף, צריך לזכור בכל הדיון סביב הסוגיה הזו, שמדובר בפרויקט שייצא לדרך בעוד כ-15 שנים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר