תושב ירחיב עם הקליע השבוע

מפחיד: קליעים מג'לג'וליה וקלקיליה נוחתים בחצרות הבתים של היישובים הסמוכים

ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן: "תופעה חמורה ומסכנת חיים. נלחם בתופעה". צה"ל: "פועלים בשטחי A לחיפוש אמל"ח". תגובת המשטרה לא התקבלה

פורסם בתאריך: 11.10.20 14:19

תושבים ביישובים רבים במועצה האזורית דרום השרון מכירים היטב, כבר שנים ארוכות, את קולות הירי הנשמעים בעיקר בשעות הערב, בדרך כלל מכיוון הישובים הערביים הסמוכים אליהם. אבל כשקליעים מהירי הזה מגיעים אל חצרות הבתים, ועלולים לגרום לנזקים בנפש ורכוש, העניין הופך למטריד ומסוכן הרבה יותר.

המקרה האחרון אירע בשבוע שעבר במושב ירחיב, הנמצא שלושה קילומטר מזרחית לכפר סבא, כאשר בחצר אחד הבתים נחת קליע. לפי התושבים מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה פעמים רבות, במיוחד בתקופה האחרונה. התלונות מגיעות בעיקר מירחיב, מתן, נירית וצור יצחק, כאשר הטענות הן כי הירי מגיע מאיזור ג'לג'וליה וקלקיליה. על פי התושבים בחודשים האחרונים נגרמו נזקים רבים ברכוש בעקבות קליעים שנחתו ביישובים, כשמדובר לטענתם בעניין של זמן עד שתהיה גם פגיעה בנפש. יש לציין כי המשטרה אחראית על האכיפה בג'לגוליה, וצה"ל אחראי על האכיפה בקלקיליה.

"יש כאן אוזלת יד של הרשויות בטיפול בנושא", טוען תושב המועצה האזורית דרום השרון, "הייתה תקופה שגם היה מקלקיליה ירי מקלעים, שהוא מסוכן מאוד. הקליעים האלה חודרים לבתים במסלול הירידה שלהם ויש אנשים שקליע פגע ברכב שלהם, בבית ובסלון. אלה קליעים שיכולים גם לחדור רעפים. יש לנו טענות כנגד המשטרה והצבא בכל נושא האכיפה. היו דיווחים לצבא על ירי מקלעים אבל צה"ל לא עשה שום דבר".

ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, התייחסה לתופעה: "תופעת הירי הבלתי מבוקר היא חמורה ומסכנת חיים. מספר ישובים במועצה ספגו במהלך השנים פגיעות כדורים תועים, דוגמת ירחיב, מתן וצור יצחק. אנחנו פועלים במספר מישורים למיגור התופעה: במישור הפלילי, אנו פונים לאחר כל אירוע למשטרה ודורשים חקירה. במישור ההרתעתי, יזמנו פגישות עם מפקדי תחנות המשטרה באזור תוך דרישה כי תתבצע פעילות הסברתית והרתעתית. במישור הציבורי, פנינו לשכנינו ראשי המועצות הערביות, הסובלים בעצמם מן התופעה ומתנגדים אליה, וביקשנו את עזרתם במניעת התופעה. נמשיך להילחם בתופעה עד להיעלמותה".

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל פועל בשטחי A לסיכול טרור תוך קיום מעצרים של יעדי אמל"ח וחיפושי אמל"ח באופן תדיר, זאת על מנת לשמור על בטחון התושבים באיזור".

ממשטרת ישראל לא התקבלה תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר