רחוב ויצמן. צילום דודו בכר
רחוב ויצמן. צילום דודו בכר

כפר סבא חזרה להיות עיר ירוקה. סער: "דווקא עכשיו אסור להיות שאננים"

שבועיים וחצי אחרי שהוגדרה כעיר אדומה ירד ציון הרמזור של כפר סבא אל מתחת ל-4.5. בשבעת הימים האחרונים נדבקו בקורונה 67 תושבים. מפרוץ המגיפה נדבקו 1,555 תושבים

פורסם בתאריך: 14.10.20 10:06

בשורות טובות לתושבי כפר סבא, אחרי שהבוקר (רביעי) חזרה העיר להיות ירוקה על פי מודל הרמזור של פרופסור רוני גמזו. זאת שבועיים וחצי אחרי שכפר סבא הוכרזה כעיר אדומה, בגלל שיעור הידבקות גבוה שהיה בעיר. ב-28.9 היו בכפר סבא 492 חולים פעילים, אך מאז כניסת ההגבלות על התנועה ועל הפעילות העסקית במשק, כמו גם צעדים בהם נקטה העירייה, חלה ירידה משמעותית בתחלואה בעיר. כיום הציון של כפר סבא הוא 4.4, כשעיר ירוקה מוגדרת ככזאת עם ציון נמוך מ-4.5.

כפר סבא הוגדרה עיר צהובה מ-3.9 ועד 15.9, ומ-16.9 ועד 25.9 כעיר כתומה. בין 26.9 ועד 1.10 הוגדרה כפר סבא כעיר אדומה, ומאז כאמור חלה הירידה. מ-2.10 ועד 5.10 הוגדרה כפר סבא כתומה, ומ-6.10 ועד היום כעיר צהובה. בכפר סבא ישנם כעת 291 חולים פעילים (ממוצע של שלושה חולים ל-1,000 נפשות), כאשר 67 בלבד נדבקו בשבעת הימים האחרונים. בסך הכל, מפרוץ המגיפה, נדבקו 1,555 תושבים בעיר בקורונה.

בעירייה מציינים כי במסגרת הפעולות שנקטה, הכין צוות מקצועי עירוני תוכנית אסטרטגית ייעודית להתמודדות עם נגיף הקורונה, שכלל בין היתר את הגברת פעולות ההסברה בנוגע לחשיבות שמירת ההנחיות למען בריאות הציבור, והגברת האכיפה העירונית. זאת במקביל לתוכנית אסטרטגית ייעודית להתמודדות עם משבר הקורונה שכללה ביצוע עירוני של חקירות אפידימיולוגיות.

ראש העיר, רפי סער: "הגברנו את האכיפה, הרחבנו את פעילות ההסברה והתושבים נשמעו להנחיות. כל זאת הודות לפעילות העירונית המאסיבית ובעיקר הודות לתושבות ותושבי העיר, ששמרו על ההנחיות. חשוב שנזכור שאנו עדיין בעיצומו של מאבק כלל ארצי ומחויבים להנחיות הממשלה. דווקא עכשיו אסור לנו להיות שאננים ואנחנו צריכים להמשיך ולהילחם בנגיף, כדי שננצח את הקורונה ונוכל לחזור לשגרה – ללימודים, למפגשים עם חברים, לפתיחת העסקים ובעיקר לחבק את בני המשפחה המורחבת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר