נועה אזוגי (למעלה), דנית הראל וארוחה שבושלה במסגרת המיזם

יוזמה מבורכת: כפר סבאים מבשלים לכפר סבאים שאין להם. מאות כבר הצטרפו

היוזמה של נועה אזוגי ודנית הראל החלה מפוסט בפייסבוק ועד כה הצטרפו כ-500 מתנדבים. "הקורונה לא תלך מפה כל כך מהר ומשרות לא יצוצו להן פתאום", אומרת אזוגי

פורסם בתאריך: 15.10.20 14:20

בתקופה בה רבים מתושבי המדינה נמצאים במאבקי הישרדות, בעיקר בפן הכלכלי, ישנם תושבים שמחליטים לסייע ולהעניק עזרה לאנשים הזקוקים לכך. במסגרת יוזמה כזאת שמתארגנת בכפר סבא יחולקו מחר (שישי) ל-60 משפחות בעיר, מנות של אוכל חם שהכינו עבורן עשרות תושבים. בסך הכל הצטרפו עד כה ליוזמה כ-500 תושבים מתנדבים.

את היוזמה מובילות תושבות כפר סבא נועה אזוגי ודנית הראל והיא התחילה מפוסט בקבוצת הפייסבוק של "מאמות בכפר סבא". תוך זמן קצר היתה ליוזמה היענות גדולה, הן מצד המשפחות הנזקקות והן מצד המתנדבים, והפרוייקט התקדם במהירות והשבוע משפחות כבר התחילו לקבל אוכל חם לבתיהן. "זה התחיל מפוסט בפייסבוק ודרך אנשים שקישרו אותנו למשפחות שהם מכירים הגענו ליותר מ-60 משפחות שזקוקות לעזרה", מספרת אזוגי, "פניתי באופן אישי לכל המשפחות והתעניינתי במספר הנפשות בבית ומה בדיוק הצרכים".

בניגוד למיזמים מבורכים אחרים, כאן אזוגי והראל החליטו לספק לנזקקים אוכל מבושל, שלטענתן יאפשר למיזם להמשיך לטווח ארוך. "סל מזון ממוצע עולה היום כ-300 שקלים ולא לכולם יש את היכולת", אומרת אזוגי, "כשאתה מבשל בבית ואתה מפריש למישהו שזקוק לכך, זה הרבה יותר זול. לכל משפחה נזקקת ציוותנו מתנדב שבימי שישי יביא להם את האוכל לדלת, מבלי ליצור כל קשר כדי לא להביך את האנשים, שגם ככה נמצאים במצב רגיש".

כעת לכל משפחה נזקקת מצוות מתנדב אחד לפחות, בהתאם לגודל הסיוע הנדרש, שידאג לה לאוכל בכל יום שישי. "אני גאה לומר שיש לנו יותר מ-500 מתנדבים", אומרת אזוגי, "אנשים כבר התחילו לקבל אוכל השבוע וביום שישי כל אחד מהרשימה יקבל. המטרה היא שזה יהיה משהו ארוך טווח. הקורונה לא תלך מפה כל כך מהר ומשרות לא יצוצו להן פתאום ואסור לתת לאנשים להישאר לבד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר