ישיבת המועצה אתמול. צילום מתוך שידור הישיבה באתר העירייה

11 מתוך 21 חברים נעדרו מישיבת המועצה. האופוזיציה: "ישיבה בזמן סגר זו דוגמה אישית גרועה"

באופוזיציה ביקשו לדחות את הישיבה עד לסיום הסגר ולאחר שסורבו החליטו לא להגיע. גם חמישה חברי קואליציה נעדרו. העירייה: "הישיבה התנהלה בשטח פתוח ועל פי כל ההנחיות המחמירות"

פורסם בתאריך: 15.10.20 08:06

האם עיריית כפר סבא נהגה באופן ראוי כשהחליטה לקיים אתמול (רביעי) ישיבת מועצה שלא מן המניין? הדעות על כך, לפחות בקרב חברי המועצה, חלוקות. חברי האופוזיציה, ובראשם יוסי סדבון, דרשו אתמול מראש העירייה רפי סער שלא לקיים את ישיבת המועצה וטוענים כי הדבר בכלל אסור על פי תקנות פיקוד העורף במסגרת הסגר המהודק, ולאחר שסורבו החליטו שלא להגיע לישיבה.

יש לציין כי הזימון לישיבה, שנערכה בחטיבת שז"ר בעיר, התקבל לפני יומיים, כאשר הסגר ההדוק צפוי היה להסתיים היום, אך סיומו נדחה לבסוף ביום ראשון הקרוב. סדבון שיגר אתמול מכתב לסער בדרישה לדחות את הישיבה. "תושבים רבים לא יוצאים מהבתים, לא ראו את משפחותיהם, לא שלחו את ילדיהם למסגרות החינוך וכל זאת כדי להיענות לאתגר המשותף של המלחמה בנגיף הקורונה", כתב סדבון לסער, "פעם אחר פעם פוגשים האזרחים בהפרות הוראות הסגר מטעם נבחרי הציבור. באופן תמוה בחרת לזמן להיום את כינוס ישיבת מועצת העיר. אנו מטילים ספק בחוקיות הזימון הן ביחס לקיום ההנחיות הסגר והן ביחס לסמכותך לקבוע מועד לישיבה שמן המניין אשר שונה מהמועד עליו החליטה מועצת העיר. אולם גם מבלי להיכנס למחלוקת המשפטית בעניין הרי שברור שקיום ישיבה היום הינו בראש ובראשונה דוגמה אישית גרועה. אין בישיבה דבר וחצי דבר אשר לא סובל דיחוי עד לאחר תום ימי הסגר המהודק".

אלא שהיועץ המשפטי של העירייה, אלון בן זקן, החליט לדחות את הפנייה. "ראשית, יש להצר על כך שפנייה באשר לחוקיות הזימון לישיבה נשלחה כשעה לפני מועד תחילת הישיבה, כאשר הזימון נשלח לפני יומיים ובמיוחד לאחר שנתתי מענה לשלושה חברי מועצה ואתה בכללם, שפנו אלי בעניין זה היום בבוקר", כתב בן זקן. "לגופו של עניין, תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות במקומות עבודה), תש"ף-2020 קובעות במפורש כי ניתן לקיים ישיבת מועצת רשות מקומית, בהשתתפות של עד 50 אנשים ובלבד שיישמר מרחק של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם או שישנה מחיצה למניעת העברת רסס בין אדם לאדם ושבמסגרתה לא יוגש אוכל למשתתפים. לפיכך לא מצאתי כל פגם בחוקיות הזימון לישיבה זו או בקיומה".

מהישיבה נעדרו כל חברי האופוזיציה, פרט לאסנת ספורטה, כאשר גם מהקואלציה נעדרו מספר חברים – פליאה קטנר, מאיר מנדלוביץ', ממה שיינפיין, תהילה מימון ורפאל קובי. נציין כי הנושאים שהיו על סדר יומה של ישיבת המועצה היו אישור המלצות ועדת הכספים, העברות תקציב ותב"רים, אישור מחיקת חובות, מדיניות הנחות לברי רשות במתקני העירייה, אישור הארכת שירות של עובדים מעבר לגיל 70, אישור מינוי דירקטור בתאגיד הביוב "פלגי השרון", אישור מינוי חברי מועצה לוועדת מכרזים לבחירת עובדים בכירים ועדכון זכויות החתימה בעירייה. גם חבר המועצה מהאופוזיציה פנחס כהנא, שלא נכח בישיבה, העלה שתי הצעות לסדר יום המועצה, הראשונה בנוגע למצבה הרעוע של חורשת קפלן, בשנייה ביקש לקיים דיון בנוגע לאשכול השרון (איגוד של כמה רשויות באזור, בהן כפר סבא, במטרה לקדם שיתופי פעולה ביניהן). בשאילתה שהגיש ביקש כהנא גם לדעת מה עושה העירייה כדי לקדם עבודה מהבית.

"אני חושב שזה לא תקין שתתקיים ישיבת מועצה כשכל עם ישראל נדרש להקפדה על סדר מהודק, זה לא במקום", אמר סדבון לצומת השרון, "עשינו כבר ישיבות מועצה כשלא היה סגר מהודק, עשינו באולמות ספורט וזה היה בסדר גמור ולא הייתה לי שום טענה, אבל כשיש סגר מהודק ושום אזרח לא יכול לצאת מהבית, אני לא חושב שזאת דוגמה אישית נכונה ואני חושב גם שזה לא תקין מבחינה משפטית. גם אם זה חוקי מבחינה משפטית אני חושב שמבחינה ציבורית ודוגמה אישית אסור היה לנו לקיים את הישיבה, אני מצר על כך שפניתי רק שעה לפני. זה שלא הגענו זה לא צעד מחאה, אני פשוט חושב שאסור לנו ללכת".

יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני

יוסי סדבון. צילום דניאלה קונטיני

"אנחנו לא רואים את המשפחה שלנו במשך חודש וגם כך מה שהוצג בסדר היום של הישיבה הוא מאוד דל", מוסיפה חברת המועצה הדר לביא. "אלו דברים שאפשר היה לגמור אותם בפנייה טלפונית לחברי מועצה. אנחנו בדיוק מתחילים להיות עיר ירוקה ואנחנו חושבים שזאת דוגמה נכונה יותר לקיים ישיבה במועד אחר, הרי גם ככה אין שום דבר בסדר היום שקשור במאבק מול הקורונה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "בניגוד לנטען, לא ניתן לקיים ישיבת מועצת עיר בזום מאחר שממשלת ישראל לא אישרה זאת. בעת חירום כזו, בה נדרשת העירייה לאשר נושאים חשובים, כגון זכויות חתימה של גזבר העירייה וקיום ועדת מכרזים, קיימת חשיבות רבה ומכרעת לקיומה של ישיבת מועצת העיר. ישיבת מועצת העיר נקבעה ומתנהלת על פי כל ההנחיות המחמירות, בשטח פתוח, תוך שמירה על מרחק ועטיית מסיכות. היועץ המשפטי לעירייה, אשר קיבל את פניית האופוזיציה רק כשעה לפני תחילת הישיבה, נתן את חוות דעתו והחליט כי הישיבה תתקיים בהתאם לכל הנחיות הממשלה. תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה קובעות במפורש, כי ניתן לקיים ישיבת מועצת רשות מקומית בהשתתפות של עד 50 אנשים ובלבד שיישמר מרחק של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם או שישנה מחיצה למניעת העברת רסס בין אדם לאדם ושבמסגרתה לא יוגש אוכל למשתתפים. לפיכך, לא נמצא כל פגם בחוקיות הזימון לישיבה זו או בקיומה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מספיק לירות בתוך הנגמ"ש

    קטנוניות לשמה!
    התושבים צריכים החלטות, ומנהיגות מתפקדת.
    כל הכבוד לסער!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר