ההפגנה אתמול בשטח בו אמורה לקום תחנת הכוח. צילום באדיבות מטה המאבק
הפגנה בשנה שעברה בשטח בו אמורה לקום תחנת הכוח. צילום באדיבות מטה המאבק

מסתמן: הממשלה תעצור הקמת תחנות כוח פרטיות. אבל לא את זו שליד כפר סבא

היום צפויים השרים לאשר את ההחלטה וראשי הרשויות באזור והתושבים הפעילים דורשים מנתניהו לבטל את הקמת התחנה. יעל בנט, מראשי מאבק התושבים: "אם התחנה תקום תהיה כאן פגיעה קריטית בבריאות הציבור"

פורסם בתאריך: 25.10.20 08:21

ממשיך המאבק נגד הקמת תחנת הכוח תחנת הכוח השלום שאמורה לקום בשטח המשולש שבין הכבישים 444, 55 וכביש 6, בין כפר סבא, ג'לג'וליה ומושבי האזור, במרחק של כשני קילומטרים בקו אווירי מכפר סבא. 18 ראשי רשויות מהשרון ומהשומרון, כולל ראש עיריית כפר סבא רפי סער, שיגרו ביום רביעי מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לבטל את הקמת תחנת הכוח המתוכננת, בטענה כי הדבר יהווה אסון בריאותי לחצי מיליון התושבים שגרים באזור. מכתב ברוח דומה נשלח אתמול (מוצ"ש) לראש הממשלה ול-35 שרים על ידי 12 תושבים מיישובי הסביבה הפעילים במטה המאבק נגד הקמת התחנה.

המכתבים נשלחו בעקבות פרסום ב"כלכליסט" בשבוע שעבר לפיו משרד האנרגיה החליט כי עד שנת 2030 30 אחוזים מהיקף ייצור החשמל בישראל יהיה מאנרגיות מתחדשות. המשמעות של כך היא שהקמת תחנת כוח פרטיות תיעצר כמעט לחלוטין, פרט לארבע תכניות שכבר אושרו בוועדות התכנון, בהן תחנת הכוח המתוכננת בסמוך לכפר סבא. היום (ראשון) צפויה ההחלטה להגיע לאישור הממשלה במסגרת חוק ההסדרים, וראשי הרשויות והתושבים הפעילים חוששים כי תינתן בכך רוח גבית להקמת תחנת הכוח.

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

הדמיית תחנת הכוח השלום

"מדובר ב'מגה' תחנה בעלת הספק מינימאלי של 1,400 מגוואט המונעת במשולב על ידי גז וסולר ושמתכננת לכלול אחסון מסוכן של חומרים דליקים ורעילים, בכמויות גדולות ובריכוז גבוה", נכתב במכתב ראשי הרשויות לראש הממשלה. "כמו כן, המיקום המתוכנן של התחנה חושף אותה לסכנה ביטחונית משמעותית, עקב קירבה של מאות מטרים בודדים לפאתי העיר קלקיליה ובנקודת תורפה קיצונית החשופה לאיומים. חצי מיליון תושבינו חרדים מהאפשרות שתחנת הכוח הזו תקום. לכן, אנו מצפים שממשלת ישראל תבטל את תת"ל 91 (תחנת הכוח בסמוך לכפר סבא, ל"ס), המסכנת למעלה מחצי מיליון אנשים. במקביל לביטול ראשי הרשויות מתחייבים לקדם הקמת מתקני יצור חשמל מאנרגיות מתחדשות בכל השטחים הציבוריים הפוטנציאליים שבתחומי שיפוטינו".

יעל בנט ממטה המאבק כנגד הקמת תחנת הכוח, מסבירה את החשש של התושבים בעקבות מה שמסתמן כאישור הקמתה של תחנת הכוח: "המשמעות של החלטת משרד האנרגיה, היא שדרך חוק ההסדרים יהיה אפשר לאשר את הקמת התחנה הזאת מבלי לדבר באופן פרטני על הבעיות הנוגעות אליה, ברמה הבריאותית והבטחונית. אנחנו מתנגדים לכך בתוקף, גם בגלל שהתחנה תבטל למעשה את העתיד התחבורתי של השומרון, בגלל שתוכניות תחבורתיות שמתוכננות לאזור פשוט יבוטלו. הדרישה שלנו היא שלא תוקם תחנת כוח, במיוחד באזור רווי אוכלוסיה כזה עם 500 אלף אנשים. אם התחנה תקום, תהיה כאן פגיעה קריטית בבריאות הציבור והתושבים יחשפו לסכנות של סרטן, מחלות לב וריאה ומחלות נוספות. זה יהיה פיגוע המוני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עמי ש

    התחנה תופעל בגז טבעי, אחסנת הדלק הינה לחרום בלבד, אין כל סכנה העולה על נהיגה בישראל.

  2. זמי

    התנגדות הרשויות היא בעצם התרסה נגד כל משרדי הממשלה האחראיים על הגנת הסביבה והבריאות שבוודאי עושים עבודתם נאמנה ולא מחליטים על הקמת תחנה כזו בלי בדיקות וחו"ד . לא בטוח שהרשויות וכל המתנגדים השקיעו ממון רב בבדיקות וחו"ד כנגד.

  3. צביקה

    זו תחנה שעובדת על גז שיש 99 אחוז פחות מזהמי גופרית מסולר
    אין שום בעיה עם זה למעט נימביות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר