צילום ליאור קפלן

כוחה של אחדות: מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא

בפרשת נח אנו למדים מה גדול כוחה של האחדות, כאשר היא מנוצלת כראוי. עם אחדות ושלום אמיתיים אפשר להשיג כל מטרה מבורכת

פורסם בתאריך: 23.10.20 14:58

כניסת השבת בכפר סבא: 17:29

יציאת השבת בכפר סבא: 18:35

כוחה של אחדות: פרשת נח

השבוע אנו קוראים את הפרשה השניה בתורה, פרשת נח. בשבוע שעבר קראנו את פרשת בראשית, ובה תיאור בריאת העולם וכל אשר בו וכן האדם ואשתו, וההיסטוריה של עשרת הדורות הראשונים בעולם, עד זמנו של נח.

כאשר העולם החל להתמלא במעשים רעים, הקב"ה רצה להשמידו, אך נח מצא חן בעיני ה'. ה' אומר לנח שהוא יביא מבול כדי להשמיד כל נפש חיה, אך נח ומשפחתו ישרדו. המבול טיהר את העולם וזיכך אותו. במצבו החדש והמטוהר, נוצרה בעולם אפשרות להתחבר טוב יותר אל נוכחותו של הקדוש ברוך הוא הכל יכול ולשאוב מכך כוח לחזור בתשובה. וזה למעשה היתרון הגדול של המבול.

* * *

מגדל בבל: בני האדם התחילו לבנות מגדל גבוה, על מנת להגיע לשמים ולהלחם בה'. כאשר ראה ה' שבני האדם דוברים שפה אחת ומשתמשים באותה אחדות כדי להלחם בו, החליט לבלבל אותם על ידי שיצר שפות רבות, ומכאן השם "בבל". רואים שהקדוש ברוך הוא מתייחס אליהם ברצינות ורואה לנכון לבוא בעצמו ולסכלה. "הבה נרדה ונבלה את שפתם" (בראשית יא, ז). מה קרה? האם באמת ראה הבורא בהקמת גורד שחקים איום כלשהו?

התשובה נמצאת בפסוק שמתאר את ייחודיותם של אנשי אותו דור: "הן עם אחד ושפה אחת לכולם, ועתה לא ייבצר מהם כל אשר יזמו לעשות" (שם, ו). כוחם ועצמתם של בני דור הפלגה היו בכך שכולם שידרו באותה שפה. כלומר, הם היו בראש אחד ונהגו באחדות ובאחווה מופלאה. בכוח האחדות הם אכן היו יכולים להגיע כביכול להישגים משמעותיים ולהסתיר יותר את הנוכחות האלוקית בעולם, ומכך חשש הקדוש ברוך הוא. לכן, הדרך לסכל את הצלחתם הייתה לפגוע במקור הכוח שלהם. לבלול את שפתם, לגרום שאיש לא יבין עוד את רעהו וכך להפר את האחדות והשלום ביניהם, שנוצלו לרעה.

מכאן אנו למדים מה גדול כוחה של האחדות, כאשר היא מנוצלת כראוי. עם אחדות ושלום אמיתיים, המושתתים על אדני התורה, אפשר להשיג כל מטרה מבורכת, כולל המטרה המבורכת ביותר – החשת בוא הגאולה. גם אנו נסתכל על מבול הקורונה בעולם שבא לטהר וקצת לשנות את ההתבהמות של העולם, ונתחיל לחפש יותר את המאחד שבינינו.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר