צילום ליאור קפלן

הגילוי של אברהם: מאחורי פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא

אברהם לא היה זה שגילה את אלוקים, כי גם לפניו ידעו. הוא הראשון שגילה שכל דבר בעולם יש בו ניצוץ אלוקי. פרשת לך לך

פורסם בתאריך: 30.10.20 13:19

כניסת השבת בכפר סבא: 16:22

יציאת השבת בכפר סבא: 17:29

הגילוי של אברהם: פרשת לך לך

אברהם אבינו עומד בניסיון קשה מאוד לצאת מעצמו בלי שום סיבה לעזוב את המקומות שהורגל בהם – מגורים, משפחה, למקום לא נודע.

הקדוש ברוך הוא הוסיף האות ה' לשמו. "כי אב המון גויים נתתיך". החידוש של אברהם בעולם, לא זה שהוא גילה את אלוקים כי גם לפניו ידעו, לדוגמה דור הפלגה דור שרצו להילחם בה' וכן נמרוד שנקרא כך על שם המרידה בה'. אברהם אבינו הוא הראשון שגילה שכל דבר בעולם יש בו ניצוץ אלוקי. לא משנה מי אתה, מה אתה, לכל בריה בעולם דומם צומח חי ומדבר יש בו ניצוץ אלוקי המחיה אותו.

בעת שירדו אברם ושרי למצרים, התכונן אברם לאפשרות ששרי תילקח לבית המלך והוא ייהרג. לכן ביקש "אמרי נא אחותי את, למען ייטב לי בעבורך וחייתה נפשי בגללך". ההתייחסות לשרי כאל אחותו העלתה את הסיכויים שהיא תילקח לבית המלך – כפי שאכן קרה בפועל. כיצד העמיד את שרי בסכנה כדי להציל את עצמו, האומנם ישנה הצדקה להנהגה כזו?

ההסבר לכך הוא משולב: מצד אחד – אברם היה בטוח ששרי תינצל בכוח זכויותיה. ומצד שני, הוא שמע מהקב"ה שהוא צפוי להתברך בממון ושיער כי הברכה הזו תתגשם במתנות ששרי תקבל בבית המלך. לכן היה לו ברור שראוי ונכון לשלח אותה לבית המלך.

בתורת החסידות מבואר, כי לירידתם למצרים הייתה מטרה רוחנית: ליקוט ניצוצות קדושה ה"כלואים" במצרים. המתנות שאברם ציפה לקבל (ואכן קיבל) מבית המלך, הכילו רכוש רוחני – ניצוצות קדושה – ורכוש כזה היה שווה את מחיר הסיכון. עוד מוסבר, כי אברם מסמל את נשמת היהודי, ושרי – את הגוף. תפקידו של כל יהודי בעולם הוא לקיים מצוות עם דברים גשמיים, ובכך לחבר אל הקדושה ניצוצות קדושה החבויים באותם עצמים. קיום המצוות יכול להתבצע אך ורק על-ידי הגוף, בכוחה של הנשמה – כמו שהעלאת הניצוצות במצרים התבצעה על-ידי שרי, בכוחו של אברם. שילוב כוחות שנתן את הכח לעשות את רצון ה' בעולם.

רואים זאת במצוות מילה שחיכה עד גיל 90. מדוע לא קיים אותה לפני? דווקא עם מצווה זו המתין לציווי שייתן לו את הכוח להחדיר קדושה בגשמיות. מכיוון שאברהם אבינו רצה שיהיה לו את אות הברית עם הקב"ה בגשמיות ולא רק רוחנית.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר