שכונת תקומה בכפר סבא. צילום גוגל מפות

בגלל מאבק התושבים: מסתמן שסלילת שביל האופניים בויצמן, בקטע שמול תקומה, תדחה בשנים

חברת נתיבי איילון היתה אמורה להרחיב את המדרכות, לסלול שביל אופניים ולבנות קיר סמוך לבתים. התושבים התנגדו, ואחרי שראש העירייה סייר במקום הוא הודיע שנכון לעכשיו העבודות מתבטלות

פורסם בתאריך: 1.11.20 14:21

סלילת שביל האופניים ברחוב ויצמן בכפר סבא במסגרת עבודות הקמת נתיב התחבורה הציבורית, בקטע שמול שכונת תקומה, תדחה עד לפינוי תושבי שכונת תקומה מהבתים במסגרת פרויקט פינוי-בינוי המתוכנן בשכונה. זאת לאחר שתושבי השכונה יצאו למאבק נגד הכוונה להרחיב את המדרכות ושבילי האופניים בצמוד לבתיהם.

בשבוע שעבר הגיעו לסיור בשכונה נציגים של חברת נתיבי איילון, הסוללת את נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ויצמן, והסבירו לתושבים שבמקום מתוכנן להיבנות בארבעת החודשים הקרובים קיר בצמוד לבתיהם, ובסמוך אליו יורחבו המדרכות וייבנו שבילי אופניים. אלא שלאחר מחאה ופניות לעירייה, הודיע ראש העירייה רפי סער ביום שישי כי התכנית, נכון לשלב הזה, בוטלה. היום אמור לצאת לתושבים מהעירייה מכתב רשמי בנושא.

"בסך הכל פרויקט 'מהיר לעיר' מתקדם ואנחנו צריכים למצוא את שביל הזהב בין הפרויקט לבין זה ששכונת תקומה עדיין לא פונתה במסגרת תכנית פינוי בינוי", אמר ראש העירייה רפי סער בשיחה עם צומת השרון, "במצב הסופי של התכנית החומה אכן תתקרב למרחק של כארבעה מטרים מבתי התושבים, וברור שאי אפשר לעשות את זה כעת. לכן אנחנו עושים עכשיו משהו מאוד מינורי, שכולל את הזזת החומה שנמצאת פה בשני מטרים, כך שנוכל להרחיב מעט את המדרכה לצורך הפרויקט. בעוד מספר שנים, כאשר תושבי השכונה יפונו, אנחנו נשלים את בניית שביל האופניים".

התושבים כעסו מאוד עם היוודע כוונת נתיבי איילון להתחיל בעבודות במקום והביעו את מחאתם כלפי נציגי החברה, ואף שקלו לצאת להפגנות בנושא עד שתשתנה ההחלטה. "זו החלטה שנעשתה באופן שרירותי ומבלי להתייעץ איתנו", אמרה אריאלה ורנר, תושבת השכונה וממובילות המאבק. "מדובר ברעש, זיהום אוויר ופגיעה קשה באיכות החיים שלנו. גם כך הבניינים שלנו הולכים לפרוייקט של פינוי בנוי, אז הצעתי שקודם כל יפנו אותנו ורק לאחר מכן יתחילו את העבודות".

התושבים כאמור התכוונו לקיים הפגנה, אלא שביום חמישי בערב התקשר ראש העירייה רפי סער אל ורנר, ועדכן אותה כי למחרת הוא מתכנן לקיים סיור במקום. סער אכן הגיע למקום ביום שישי, ובשיחה עם תושבים אמר להם שהורה לבטל את התכניות שהוצגו שבוע קודם לכן לתושבים וכי בניית הקיר, הרחבת המדרכות וסלילת שבילי האופניים, בוטלה בשלב זה. "ראש העירייה הבטיח לנו מכתב חתום שבו יובהר שהתכנית הזאת מבוטלת", אומרת ורנר, "חיים פה אנשים ולא בולי עץ וצריך להתחשב בהם. אנחנו שמחים שנראה שזה הולך להפתר כרגע".

מעיריית כפר סבא נמסר שבסיור שהתקיים היום בשטח בהשתתפות מהנדסת העיר, הוחלט שבמסגרת הזזת החומה יעשה ניסיון, תוך שיתוף פעולה עם התושבים, לסלול בכל זאת שביל אופניים במקום. כך או כך, בעירייה מתכוונים לערוך שיפוץ ועבודות גינון ליד בתי התושבים.

תגובת נתיבי איילון: "חברת נתיבי איילון מבצעת את פרויקט מהיר לעיר עבור משרד התחבורה בתחום השיפוט של רשויות שונות. מדובר בפרויקט לאומי בעל חשיבות עצומה והוא נועד ליצור, בטווח קצר, רשת תנועה רציפה לתחבורה ציבורית במטרופולין תל אביב במטרה לספק חלופה איכותית לבחירה ברכב הפרטי ולצמצם את הגודש בכבישי המטרופולין. נתיבי איילון אמונה על ביצוע הפרויקט והיא אינה מטפלת בהפקעת קרקעות ותפיסת החזקה בהן ונושא זה מטופל על ידי הרשויות המקומיות ומוסדות התכנון במטרה לאפשר את המשך ביצוע הפרויקט כמתוכנן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. חיבס

    לא בטוח שזה היה חכם. מבין את טענת התושבים, אבל אם גם ככה מתוכנן פינוי בינוי, לא עדיף היה להיאבק על הקדמת הפינוי בינוי מאשר פעולה שסביר להניח תבטל חלק מהנתיבים שתוכננו? אם באמת ישלימו את נתיב האופניים בהמשך אהיה מופתע וגם ככה יועתקו משם התושבים כשפינוי בינוי יחל…
    וכל זה בשביל מה? עוד שני מטר? זה לא שיש שם גינה מטופחת או חומה נגד רעש…
    הרעש מהרחוב יהיה אותו הרעש שיש היום, רעש הבניה יהיה בלתי נסבל בתקופת הבניה כך או כך.
    אז במקום שמישהו יצא עם רווח (כל התושבים שישתמשו בנתיבים) כולם מפסידים.
    אז נשארנו

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר