ד' בטרמפיאדה בצומת רעננה. צילום אריה אברמזון

הוכש על ידי נחש ואיבד את השיניים התותבות: החיים האומללים של קצין צד"ל לשעבר בצומת רעננה

כבר 26 חודשים מתגורר ד' בטרמפיאדה בצומת רעננה. לפני כשבוע הכיש אותו נחש ובמהלך הטיפול בבית החולים הוא איבד את השיניים התותבות שלו. פעיל חברתי שמסייע לו קורא לציבור לתרום לטובת שיניים חדשות

פורסם בתאריך: 2.11.20 06:33

בינואר השנה חשפנו כאן את סיפורו העצוב של ד', קצין בכיר בצד"ל לשעבר, אשר מתגורר כבר יותר משנתיים בצד הדרך על כביש 4 המהיר, בתפר שבין כפר סבא לרעננה, בטרמפיאדת החיילים בצומת רעננה. לפני כשבוע הכיש אותו נחש ובזמן הטיפול בבית החולים, הלכה לאיבוד מערכת השיניים התותבות שלו. עכשיו, לצד כל הבעיות איתן הוא מתמודד, הוא גם מתקשה לאכול. אנשים טובים אשר נמצאים איתו בקשר, קוראים לרשויות הרווחה ולציבור הרחב לתרום כסף על מנת שניתן יהיה להתקין לו שיניים תותבות. את מערכת השיניים התנדבה מעבדה ברעננה להכין  במחיר עלות בלבד. אותם פעילים קוראים לרשויות לדאוג לו למקום מגורים ראוי.
ד' מתגורר בצומת כבר 26 חודשים ובלילות הוא ישן על הספסל במקום. אנשים טובים התקינו עבורו יריעות ניילון מעל הספסל בו הוא ישן. במקום אין לו שירותים, חשמל או אמצעים להכנת מזון. מידי פעם אנשים מביאים לו מזון מבושל ומה שהוא לא אוכל באופן מידיי, מאחר ואין לו במקום מקרר, נזרק. את צרכיו הוא עושה בתחנת הדלק הקרובה ושם הוא גם מתקלח בשירותים. את הבגדים שלו הוא שוטף במי ברז.

ד' בטרמפיאדה בצומת רעננה. צילום אריה אברמזון

"לפני כשבוע, בזמן שתפס תנומה קצרה, הגיח נחש והכיש אותו בראשו", מספר הפעיל החברתי אמנון טוקר שמגיע כל מספר ימים לבקר אותו ודואג לצרכיו. "הוא הובהל על ידי עובר אורח שהיה במקרה במקום לבית החולים מאיר, שם קבעו שאם היה מגיע באיחור של 10 דקות, לא היה נותר בין החיים. הוא אושפז במשך מספר ימים ובמהלך האשפוז, איבד את השיניים התותבות שלו. עכשיו בנוסף לסבל, הוא מתקשה לאכול".

למרות שמספר גורמים ניסו לסייע לו טרם נמצא פתרון ראוי עבורו. טוקר: "שוחחתי עם מנכ"ל עיריית כפר סבא והוא הוא אמר שהם ניסו להיות איתו בקשר בעבר, אך הוא סירב לכך. ביקשתי להיות נוכח בפגישה שתתקיים איתו ועם עובדת הסוציאלית ואם לא אקבל תשובה תוך שבוע, אני אמשיך ללחוץ בנושא". טוקר מציין גם כי מידי יום שישי מוכר ד' זרי פרחים בצומת רעננה, כדי להתפרנס. "הציבור הרחב מוזמן להגיע למקום, לתרום לו כסף עבור רכישת השיניים התותבות ובתמורה לקבל זר פרחים", אומר טוקר.

מתגורר 11 חודשים בצומת רעננה: "אני צד"לניק לשעבר. משרד הביטחון רוצה שאקבץ נדבות? אני מעדיף למות"

בינואר 2020, התראיין ד' לצומת השרון ובראיון זה סיפר את סיפור חייו. בגיל 17 התגייס לצבא דרום לבנון  והגיע לדרגת אלוף משנה, ובשנת 1978 הגיע לארץ לאחר מבצע ליטני דרך אירופה. ללבנון הוא חזר ביוני 1982 כדי לסייע לצה"ל אחר שהוחלט להרחיק את אש"ף מגבול ישראל לבנון למרחק של 40 קילומטר. בשנת 2000 חזר לישראל עם יציאת צה"ל מלבנון. הוא התחתן והתגורר בכרמיאל וכעבור מספר שנים התגרש. בשנים האחרונות הוא מתגורר בצומת רעננה.

לתרומות ניתן לפנות לאמנון טוקר בטלפון – 0522560566.

מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר באדם שאינו תושב העיר ואינו נמצא בשטח השיפוט של העיר. למרות זאת ומתוך דאגה לשלומו ולבריאותו, הוצע לו סיוע מספר פעמים על ידי אגף שירותים חברתיים-קהילתיים שלא ניתן לפרטו מפאת צנעת הפרט, אך לצערנו הצעות הסיוע נתקלו בסירוב מצדו".

מעיריית רעננה נמסר: "לא מדובר בשטח השיפוט של עיריית רעננה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר