תעלת הניקוז סמוך לשכונת גאולים. צילום: אירי רושין

מוכנים לחורף? לא בטוח. כך נראית תעלת הניקוז המרכזית במזרח כפר סבא

קרשים, ארונות, קופסאות גדולות, עגלות סופרמרקט ישנות ומוצרי פלסטיק סותמים את התעלה ותושבים בשכונת גאולים חוששים מהצפות. העירייה: "האזור באחריות חברת הבנייה אושירה שתנקה את התעלה בימים אלה"

פורסם בתאריך: 3.11.20 07:28

תעלת הניקוז המרכזית במזרח כפר סבא נראית סתומה, והתושבים באזור מודאגים. בתמונות שהגיעו לצומת השרון נראית תעלת הניקוז כשהיא מלאה בחפצים גדולים – קרשים, ארונות, קופסאות גדולות, עגלות סופרמרקט ישנות ומוצרי פלסטיק. התושבים באזור, בעיקר בשכונת גאולים, טוענים כי אם הדבר לא ייפתר לפני תחילת הגשמים, השכונה שלהם תהפוך לנהר אחד גדול, כפי שקרה כבר בשנים קודמות. בעירייה, לעומת זאת, טוענים שהנושא לא באחריותם ושסיכמו עם חברת הבנייה אושירה שהחברה תנקה את התעלה.

תעלת הניקוז סמוך לשכונת גאולים. צילום: אירי רושין

"אנחנו גרים במקום אסטרטגי מבחינת המים, בסוף הירידה של שכונת גאולים", אומרת אירי רושין, תושבת השכונה, "זה האזור הכי נמוך. הצינור שנמצא שם אמור להיות הכי נקי שיש כדי שיהיה זרם טוב כמו שהיה פעם, אבל נראה שעכשיו לאף אחד לא אכפת ממה שקורה שם. באים משם המון יתושים כי מדובר במים עומדים. סוגי הזבל שזרוקים שם זה לא להאמין, מניילונים ענקיים, עד קרשים ופלסטיק, ממש נראה כמו המזבלה של האזור. בסיור שבעלי עשה במקום אתמול הוא גם גילה מקום ששפכו בו בטון. אני מקווה שהטיפול של העירייה יהיה זריז, לפני שיבוא שבר ענן ונאכל אותה. כשזה קורה, אנחנו לא יכולים לצאת מהבית כמה ימים, הרחוב שלנו הופך לנהר והמים עולים מעבר לגובה אבן השפה. המים מגיעים לפעמים עד הבית עצמו, השכונה הופכת לאגם ויש נזקים עצומים".

תעלת הניקוז סמוך לשכונת גאולים. צילום: אירי רושין

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "מדובר בקטע תעלה של כ-130 מ"ר שצמודה למתחם אתר הבנייה של חברת אושירה, כאשר תחזוקת האזור נמצאת באחריות חברת הבנייה. למרות זאת ועקב דאגה לכלל השטחים הפתוחים בשטחה של העיר ולרווחת התושבים, קיימה העירייה סיור במקום עם סמנכ"ל התפעול של החברה,  ניר קיסר, והחברה תבצע את ניקוי התעלה בימים אלה, וזאת בהנחיית מחלקת עבודות ציבוריות ומחלקת תשתיות בעירייה. חשוב לציין עוד, כי בחודש אפריל האחרון ביצעה העירייה עבודות במקום, שכללו העמקה והרחבה של התעלה, כחלק משדרוג כלל התשתיות העירוניות".

מחברת אושירה נמסר בתגובה: "חברת אושירה פועלת לפי כל התוכניות העירוניות לטיפול ותפעול מתחם O-TECH, כולל ניקוי תעלות הניקוז ופעולות נוספות, במסגרת שמירה על איכות הסביבה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר