צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תושבת כפר סבא, העוזרת האישית של ענבל אור, הורשעה בזיוף בנסיבות מחמירות

טלי חיו הודתה במסגרת הסדר טיעון שזייפה מסמך שהציג יתרת שיערוך פקדונות בסך 28 מיליוני שקלים באחד מחשבונות הבנק של אור. את המסמך המזוייף הציגה אור למנהל סניף של בנק מזרחי כדי שיאשר לה להמשיך להפעיל את החשבון של חברת הנדל"ן שלה

פורסם בתאריך: 5.11.20 12:09

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, יעל פרדלסקי, הרשיעה אתמול (רביעי) את טלי חיו, תושבת כפר סבא, בעבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות ובסיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. זאת לאחר שחיו הודתה בעבירות במסגרת הסדר טיעון. חיו שימשה כעוזרת האישית של יזמית הנדל"ן, ענבל אור, שעומדת גם היא לדין בימים אלו.

על פי כתב האישום, חיו עבדה כשכירה בחברת אור סיטי נדל"ן ושימשה כעוזרת האישית של אור. בפברואר 2016, בהנחייתה של אור ועל פי הוראותיה, חיו פעלה בצוותא עם דרוד גלעדי, סמנכ"ל הכספים באור סיטי, ליצירת מסמך מזויף ששיקף באופן שקרי יתרת שערוך פיקדונות גבוהה, על סך של כמעט 28 מיליוני שקלים, בחשבונה הפרטי של אור. המסמך הוצג בידיעתה של חיו למנהל סניף בנק מזרחי טפחות ובעקבות המצג הכוזב אושר המשך פעילות חשבון אור סיטי בבנק, שהיה בחריגה של 1.342 מיליון שקלים ממסגרת האשראי, ונמנע אי כיבוד שיקים שהוציאה אור סיטי.

לפי כתב האישום שבו הורשעה חיו הפיקו היא וגלעדי, באמצעות האינטרנט, מסמך שערוך כללי של חשבון UBANK שבבעלות אור, אשר בו הופיעה גם יתרת שערוך הפקדונות העדכנית. הם מחקו באמצעות טיפקס את סכום יתרת שערוך הפקדונות שהופיעה במסמך האמיתי, רשמו באמצעות תוכנת המחשב אקסל את המספר 27,985,221.46 שקלים, הדפיסו את הרישום וגזרו ממנו את המספר. לאחר מכן, כך לפי כתב האישום, הדביקו את המספר 27,985,221.46 שקלים על גבי המסמך האמיתי במקום המספר המקורי, צילמו במכונת צילום את המסמך שיצרו ובכך שינו את יתרת הפקדונות שהופיעה במסמך האמיתי ליתרה על סך 27,985,221.46 שקלים.

לאחר שביצעו את האמור צילמו חיו וגלעדי את המסמך החדש בטלפון נייד והעבירו באמצעות תוכנת הווטסאפ לענבל אור לפחות שלוש גרסאות שונות שלו עד שאור אישרה את הגרסה הסופית המצולמת. לפי האישום, חיו ודרור גלעדי ידעו כי ענבל אור מתכוונת להציג את המסמך המזויף למנהל הסניף על מנת לקבל את הנחת דעתו שיש ביכולתה לפרוע את החוב שנוצר כתוצאה מחריגה ממסגרת האשראי ועל מנת שיימנע מאי כיבוד שיקים של אור סיטי.

הודאתה והרשעתה של חיו נעשו במסגרת הסדר טיעון שהוצג לבית המשפט בידי פרקליטות מיסוי וכלכלה, כאשר הצדדים יעתרו במשותף לגזירת ארבעה וחצי חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות, ככל שתימצא מתאימה על ידי הממונה על עבודות השירות, ומאסר על תנאי. בנוסף, הפרקליטות תבקש להטיל על חיו קנס כספי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר