צילום ליאור קפלן

מי לא אוהב דברים בחינם? פרשת השבוע וזמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא

אברהם אבינו נתן לנו כוח שהכנסת האורחים של כל יהודי תהיה במדרגה רוחנית גבוהה ביותר, עד שתהיה גדולה מקבלת פני השכינה. הרי מה הבעיה לאהוב אהבת חינם? זה לא עולה כסף

פורסם בתאריך: 6.11.20 07:42

כניסת השבת בכפר סבא: 16:16

יציאת השבת בכפר סבא: 17:24

מי לא אוהב דברים בחינם? פרשת וירא

ערב שבת פרשת 'וירא'. ה' מתגלה לאברהם אבינו ביום השלישי לאחר ברית המילה – ביקור חולים. ואברהם, עוזב את הקב"ה כדי להכניס אורחים. סיפור זה מעניק לנו את ההוראה – "גדולה הכנסת אורחים מקבלת פני שכינה".

בפרשה הקודמת הקב"ה התגלה לאברהם באופן של דיבור – "ויאמר ה' לאברם לך לך". בפרשה זו, לאחר ברית המילה, ה' כבר מדבר איתו באופן של ראיה. ראשית, רואים את החשיבות שכאשר ילד יהודי נכנס בבריתו של אברהם אבינו, נכנסת לקרבו הנפש הקדושה, "חלק אלוה ממעל ממש", ועל ידה ניתנת לו האפשרות של הכרה באלוקות, עד שהיא חודרת גם לתוך חייו הגשמיים.

שנית, הכנסת אורחים וגמילות חסדים במובן הגשמי – לספק לאורחים מזון גשמי ולסייע ליהודי בגשמיות. כך, וביתר שאת, בהכנסת אורחים ובגמילות חסדים במובן הרוחני. יש יהודים רבים שזקוקים למזון רוחני, של יהדות, תורה ומצוותיה, ועלינו לחפשם ולעשות הכול כדי לגמול עמם חסד זה.

ויש לומר, שבגמילות חסדים ברוחניות מודגש יותר הקשר לגילוי של "וירא אליו ה'": כאשר פעולתו של יהודי היא בגמילות חסדים בגשמיות, השייכות להתגלות של הקב"ה אליו היא מצד כללות העניין של גמילות חסדים, שהואיל והוא גמל חסד עם הזולת, הוא זוכה שהקב"ה גומל עמו חסד ומתגלה אליו. אבל בגמילות חסדים ברוחניות, השייכות היא באותו עניין עצמו – הוא קירב יהודי לקב"ה, ולכן הוא זוכה שהקב"ה מקרב אותו אליו, על ידי "וירא אליו ה'". אברהם אבינו נתן לנו כוח שהכנסת האורחים של כל יהודי תהיה במדרגה רוחנית גבוהה ביותר, עד שתהיה גדולה מקבלת פני השכינה.

תקופת הקורונה היא אולי הזמן להפוך שנאת חינם לאהבת חינם. מה הבעיה לאהוב אהבת חינם? הרי אין זה עולה כסף. ומי לא אוהב דברים חינמיים. לחייך אינו עולה כסף, הארת פנים אינה עולה כסף ועוד.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר