הפגישה בין רגב לסער אתמול בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא

ההתנגדות לדיפו בירוקה: רגב הבטיחה לסער פגישה עם הדרגים המקצועיים במשרד התחבורה

שרת התחבורה הבטיחה גם לא לבטל בינתיים את הכניסה מכביש 4 לשכונה 80 ולאשר תכנון של כביש גישה נוסף לעתיר ידע. בתוך כך קראו ראשי רשויות באזור לרגב להקים רשות תחבורה של יישובי השרון: "מתעלמים מאיתנו"

פורסם בתאריך: 5.11.20 17:51

ראש עיריית כפר סבא רפי סער וראשת המועצה האזורית דרום השרון, והצוותים המקצועיים ברשויות, יפגשו בשבועיים הקרובים עם הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה כדי להציג בפניהם את השגותיהם לגבי כוונת הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) לאשר את הקמת הדיפו – מוסך לטיפול ואחסנת רכבות המטרו, בשטח שמצפון לשכונה הירוקה בכפר סבא ובסמוך למושב גן חיים. כך, לפי הודעת העירייה, נקבע בפגישה שהתקיימה בין שרת התחבורה מירי רגב לסער.

בפגישה השתתפו גם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור הנדין, המשנה לראש העיר אורן כהן שהפגישה נקבעה ביוזמתו, חברת מועצת העיר עו"ד עדי לוי-סקופ ומהנדסת העיר עליזה זיידלר-גרנות. בהודעת העירייה נמסר גם שבפגישה סיכמה שרת התחבורה רגב כי הכניסה מכביש 4 לשכונה הירוקה 80 ולאזור מפעל קניאל לכביש 4 לא תבוטל עד שיימצא פיתרון חלופי, וכן הבטיחה לאשר תכנון של כביש גישה נוסף לאזור התעשייה עתיר ידע. "על פי התכנון, יוארך הכביש מצומת ג'לג'וליה, המקביל לכביש 531, עד לאזור התעשייה ויהווה כניסה ויציאה ישירות מהכביש לאזור התעשייה", מסרה העירייה.

בתוך כך, פנו ראשי הרשויות כפר סבא, הרצליה, רעננה, הוד השרון, רמת השרון, כפר שמריהו, המועצות האזוריות דרום השרון וחוף השרון והמועצה המקומית כוכב-יאיר צור יגאל לשרת התחבורה רגב בבקשה להקמת רשות לתחבורה של יישובי מרחב השרון.

"לאחרונה מקודמים פרויקטים לאומיים גדולים ומורכבים ביישובי השרון, בתיאום מינימלי או ללא תיאום כלל עם ראשי הרשויות באיזור השרון והשומרון", נימקו ראשי הרשויות את הבקשה במכתב, "לעתים חוסר התיאום עולה כדי התעלמות מעמדותינו וזאת בנושאים הנמצאים בליבת התכנון העירוני. החלטות אלו פוגעות ביכולות הרשויות לקיים את חובתן כלפי התושבים ולאפשר תכנון תחבורתי שמכיר במציאות האורבנית הקיימת. אין אנו יכולים להסכים לכך שמתכננים פקידי מוסדות התכנון, מוכשרים ככל שיהיו, יקבלו החלטות הרות גורל באשר לעתיד הערים והישובים שאת הציבור החי בהן אנו מייצגים. מדובר בציבור של כמיליון תושבים – לא ייתכן כי החלטות משמעותיות כל-כך יקודמו ללא הקשבה והתייחסות לאמירותינו".

במכתב כותבים ראשי הרשויות כי "בפרויקט המרכזי שנמצא על סדר היום, המטרו, מתעלמים באופן מופגן מבקשות הרשויות המקומיות. קידום תכניות המטרו, ההודעה על הכנת תוכנית תמ"א 70 וההודעה מתוקף סעיפים 78-77 יגרמו להקפאת התכנון והפיתוח במרכזי ערי השרון. בניית דיפו, בשטחי רשויות שונות, ללא תיאום והשתת הפיצויים למי שנפגע מתוכנית המטרו, על הערים והמועצות האזוריות, ללא כל שיפוי ממשלתי. יתרה מכך, השבוע גילינו דרך כותרות העיתונים כי כל התוכנית עומדת בסימן שאלה, ושוב – בלי כל דיון מקדים".

הם כותבים כי "כדי להגיע לפתרונות מוסכמים, בפרויקט המטרו ובפרויקטים אחרים, אנו קוראים להקים רשות תחבורה ליישובי השרון והשומרון, בו ייקחו חלק רשויות השרון והשומרון כולן. כמו כן, אנחנו דורשים שלפורום זה יהיו נציגים בכל מוסדות התכנון הארציים. מטרות הרשות יהיו שיקוף עמדות רשויות השרון והשומרון מול גופי התכנון התחברותי והתשתיות; דיון משותף בנושאים תכנוניים אשר משפיעים על עתיד אזור השרון והשומרון; הכרעה משותפת בדילמות תכנוניות ותחבורתיות שונות".

תגובת משרד התחבורה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי

    מקומם לראות שהעירייה נלחמת כלכך חזק בשביל השכונות הירוקות ובסוף זה יעבור למזרח העיר… גם אם זה מרוחק זה עדין במזרח העיר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במזרח העיר זה לא יכול לעבור כי יש כבר תב"ע מאושרת במקום לפי תכנית המתאר העירונית

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר