ההפגנה נגד הדיפו בכפר סבא בחודש אוגוסט. צילום עדי סקופ

תוכנית קו המטרו הופקדה, כולל הקמת הדיפו סמוך לשכונה הירוקה

בהודעת שר הפנים נמסר שלכפר סבא תהיה אפשרות להציג חלופה למיקום הדיפו בשלב ההתנגדויות. מטה מאבק התושבים הודיע שיקיים בשבוע הבא הפגנה גדולה

פורסם בתאריך: 9.11.20 18:03

צעד נוסף בדרך להקמת הדיפו בירוקה. שר הפנים, אריה דרעי, הודיע היום (שני) כי תכנית המקטע הצפוני של קו המטרו M1 הופקדה באופן סופי, כולל הקמת מוסך הרכבות באזור שסמוך לשכונות הירוקות בכפר סבא ולמושב גן חיים במועצה האזורית דרום השרון. לפי הודעת השר, לראשי שתי הרשויות תהיה אפשרות להציע חלופות למיקום הדיפו בשלב ההתנגדויות לתכנית. בינתיים, מטה המאבק הודיע כי יצא למחאה ויקיים בשבוע הבא הפגנה גדולה נגד ההחלטה.

בהודעת השר דרעי נכתב כי "באשר לסוגיית הדיפו, נקבע כי כפר סבא ודרום השרון יוכלו להציג עד סוף אוגוסט חלופה המוסכמת על שתי הרשויות. אלא שהרשויות המקומיות לא הצליחו לגבש חלופה מוסכמת, שגם מתאימה לצרכי המטרו. אני מודע להשגות שהעלו ראשי הרשויות המקומיות של כפר סבא ודרום השרון. עשינו ככל שביכולתנו במסגרת האמצעים שעומדים לרשותנו, שמענו את טענותיהם בלב פתוח ובנפש חפצה וגם הצענו להם חלופה לאישורם". עוד הוסיף דרעי: "ככל שהרשויות יבקשו להציג חלופה אחרת, ניתן יהיה לדון בה במסגרת דיוני ההתנגדויות. כל דחייה בהפקדת מסמכי התכנית תעכב את הפרויקט המורכב והחשוב הזה. מחובתנו להמשיך ולקדם את פרויקט המטרו בכל הכח, זאת לנוכח משבר התחבורה בישראל. המטרו הוא כלי מהותי לצמיחה הכלכלית הנדרשת בעת הזו".

במטה מאבק תושבי דרום השרון-כפר סבא, הוציאו הודעה חריפה בה נכתב: "הקמת מוסך מטרו ענק בלב שכונת מגורים, צמוד לשני מושבים, הינו כשלון ערכי וסביבתי של הות"ל, ראש עיריית כפר סבא רפי סער וראשת מועצת דרום השרון אושרת גני גונן. קרבות אגו מיותרים מסכנים את חייהם של אלפי תושבים. אם התכנית הזו תופקד תוקם ועדת חקירה שתבדוק איך באישון לילה הועתקה התכנית מרעננה אל שטח חקלאי בין שני מושבים, מול בתי תושבים. בשבוע הבא תיערך בכפר סבא הפגנת ענק בהשתתפות תושבים, חברי כנסת ואישי ציבור".

כזכור, שתי הרשויות הציעו חלופה למיקום הדיפו באזור השכונות הצפוניות, כאשר הוצע האזור הסמוך לשכונות המזרחיות של כפר סבא. הות"ל דחתה את החלופה, אך הציעה חלופה אחרת, במיקום סמוך, אלא ששתי הרשויות דחו את ההצעה.

ראשת המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, מסרה בתגובה להחלטה להפקיד את התוכנית: "נודע לנו כעת שהתוכנית הופקדה ואנו מתנגדים נחרצות למיקום הדיפו השגוי. כמי שחיים את השטח וצרכיו, הצענו, ביחד עם עיריית כפר סבא, תוכנית משותפת אלטרנטיבית לפיה ימוקם הדיפו בצמוד לאזור תעשייה, וכבונוס, יתאפשר איחוד תשתיות בין המטרו והמסילה המזרחית. למרבה הצער, מופקדת התוכנית כאשר הדיפו ממוקם בקונספט שגוי על שטחים חקלאים, חוסם מסדרון אקולוגי, וסמוך לבתי מגורים של תושבינו. נפעל בכל הכוח בשלב ההתנגדויות לשינוי מיקומו של הדיפו למקומו הנכון וההגיוני. נמשיך במאבק בכל הזירות: פוליטית, ציבורית ומשפטית ולא נוותר עד אשר תתקבל החלופה ההגיונית שאינה פוגעת בתושבינו ובמרחב הכפרי".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא הסכימה בעבר וממשיכה לתמוך בתוקף בהקמת הדיפו באזור התעשייה בנימין, כפי שהוצע על ידי הות"ל. חלופה זו אף הוצגה השבוע בפני מליאת מועצת העיר. ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, חזר על עמדה זו היום בפגישה שנערכה עם שר הפנים אריה דרעי וצוותו, ובשבוע שעבר בפגישתו עם שרת התחבורה מירי רגב. העירייה תפעל בכל כוחה ובכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כדי לסלק את תכנית הדיפו מצפון לשכונה הירוקה במסגרת שלב ההתנגדויות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אבנר

    אני לא מצליח להבין למה המלחמה היא להזיז את המפגע הזה ממערב העיר למזרח ולא להשיב אותו לרעננה… זה פשוט בושה תושבי המזרח והמושבים במזרח צריכים להתעורר כי זה יתפוצץ לנו בפרצוף..

  2. משה

    כל הזבל מעבירים למזרח העיר!! מה ? אנחנו לא בני אדם. הסרטן לא פוגע בנו?

  3. כפר סבאים נאורים

    אנשים ירוקים ונאורים גרים באזור הירוקה אבל במזרח העיר, יוספטל וקפלן, חיים אנשים נחותים ולא חשובים אז אפשר להקים שם את הבלאגן.
    יש יותר צביעות מזה?
    וואלה יופי…לא רוצים את זה אצלם אז הם מפילים את זה על החלשים יותר כי למי אכפת מהם…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר