הפגנה בצומת הרחובות בן יהודה-טשרניחובסקי בכפר סבא

"אין פה עניין של ימין ושמאל. העניין פה הוא הרעש שממרר לנו את החיים"

"אנשים יושבים מתחת לבית שלי עם מגפונים וזמבורות", מתלונן תושב שכונת אליעזר, ינון אדיב, שסובל מרעש ההפגנות סמוך לביתו כבר יותר מחודשיים. מארגנת ההפגנות בכפר סבא רחל פלדפוגל: "הפגנה היא לא דבר נוח. אם לא עושים רעש זאת לא הפגנה"

פורסם בתאריך: 17.11.20 08:31

מזה למעלה מחודשיים מתקיימות הפגנות בצמתים רבים ברחבי כפר סבא. עם כניסת הסגר השני, מוקדי המחאות כנגד התנהלות הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו עברו מבלפור והגשרים אל צמתים רבים בתוך הערים. בכפר סבא מתקיימות הפגנות פעמיים בשבוע ביותר מעשרה מוקדים שונים אליהם מגיעים מפגינים, כשהם נושאים שלטים, דגלים, שלטים וגם זמבורות.

לאורך השבועות האחרונים נוצרו לא מעט מתיחויות בין המפגינים לתושבים המתגוררים בסמוך למוקדי ההפגנות. בשכונת עליה ובמוקדים נוספים בעיר הדברים הובילו לעימותים סוערים, כאשר תושבים רבים מתלוננים על פגיעה קשה באיכות חייהם, שנמשכת כבר תקופה ארוכה. אחד מהם הוא ינון אדיב, שגר בשכונת אליעזר, סמוך לצומת בן יהודה-טשרניחובסקי, שם מתקיימות הפגנות באופן קבוע.

"אין פה עניין של ימין ושמאל, גם אם היה מישהו שמפגין בעד כדורגל הייתי מגיב אותו דבר. העניין פה הוא הרעש שממרר לנו את החיים", אומר אדיב לצומת השרון, "יש מספיק צמתים פחות מיושבים באזור. המפגינים באים לפה כל חמישי ושבת וזה בסדר גמור, אבל כשאנשים יושבים מתחת לבית שלי עם מגפונים וזמבורות וסתם צועקים את הנשמה שלהם החוצה, זה בלתי אפשרי. אי אפשר לשבת בגינה, במרפסת או לדבר עם המשפחה שלי בסלון. אם אני חוזר מהעבודה ביום חמישי ורוצה לנוח חצי שעה אי אפשר, כי יש צפצופים ורעש לא נורמלי".

אדיב טוען כי פנה לראשי ההפגנות בכפר סבא, אך שינוי משמעותי לא התרחש. "ביקשתי שיפחיתו את הרעש, אבל תירוצים יש להם מפה ועד הודעה חדשה", הוא אומר, "אני עם שלושה ילדים בבית וזה פשוט הורס לנו את השגרה. יש פה אנשים שיש להם עסקים והם פוחדים לפתוח את הפה, כפר סבא קטנה והם פוחדים שיסמנו אותם. חודשיים ממררים לנו את החיים".

מנגד, רחל פלדפוגל, שמארגנת את ההפגנות בכפר סבא ובכל אזור השרון, מסבירה כי הפגנה בלי רעש היא לא הפגנה. "הפגנה היא לא דבר נוח", היא אומרת, "גם אני הייתי מעדיפה להישאר בבית. אנחנו עושים את זה בשעות סבירות. אף אחד לא ישן ב-17:30 ואפשר לשים אוזניות. אם לא עושים רעש זאת לא הפגנה. אם אני אבדוק בכל בניין איפה מתאים או לא מתאים אז אני אוכל להפגין אולי בשדות ואף אחד לא ישמע אותי. אני לא אדישה לתלונות ואני ממש אשמח אם המתלוננים יבואו להפגין איתנו, אבל גם אני הייתי שמחה לחזור מיום עבודה ולנוח אם לא היו מפטרים אותי. אני מפגינה ארבע פעמים בשבוע. זה מה שאני עושה ומבחינתי ככה אני שומרת על הדמוקרטיה. ביום חמישי הקרוב, אגב, בשעה 18:30, תתקיים צעדה של מחאת הדגלים השחורים מפינת הרחובות ויצמן והגליל לקניון ערים, עם מיצג של צוללת מתנפחת ענקית, מתופפים, כלי נשיפה, דגלים וזמבורות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. מיקי

    יש לה בעיה גברת. את בוחרת להתרוצץ. הוא לא בחר רעש מתחת לבית שלו. תעברי את ההפגנה לנין שלך!!!

  2. יעקב מזור

    לתושב כפר סבא שאני מסכים הקשר לרעש שעושים המפגינים: קח קבוצת חברים ותלכו לילה לילה לביתה של הגברת האנרכיסטים ותרעישו עולמות ואז נראה איך היא תגיב

  3. לאה

    כמה אנשים ספורים עומדים למשל בצומת דרך הפועל בן יהודה עם דגלים. ברגע רמקולים צורחים בקולי קולות ואני שומעת אותם בביתי המרוחק כקילומטר. נשמע לכם הפגנה עם רעש הגיוני? די מספיק עם הטמטום הזה!!!

  4. יעל

    ברור שזה פוליטי! ההפגנות מפריעות רק לימנים. רחל את צודקת 100%. הפגנות זה לא דבר נח.

  5. יובל המבולבל

    נמשיך להפגין. זאת זכות דמוקרטית . מי שלא נוח לו. שיגיע לבלפור

  6. אוהד

    תבדקו איפה מארגני ההפגנות גרים, תלכו לשם בשעות סבירות לפי החוק כמובן ותפגינו תפגינו נגד הרעש שהם עושים מחוץ לבית שלכם.
    הרי הכי נוח להם לקחת את ההפגנה לפינת רחוב מרוחקת מביתם ככה הם מרגישים רק את מה שהם קובעים.
    לגברת רחל לא באמת אכפת ממישהו בעולם ומהדמורטיה, אם היה אכפת לה היא היתה מנסה באמת להיות קשובה לתלונות האנשים שגרים באזורים בהם היא בוחרת לארגן את ההפגנות.
    הדמוקרטיה מתה ברגע שהפסקנו להיות קשובים אחד לשני והתירוצים של מפגינים שאכפת להם זה פשוט שקר נוח וזול.

  7. אברהפ

    אם היא באמת מפגינה עמ שישמעו את קולה וישפרו את המצב במדינה אז למה היא משרבבת מיצג של צוללת? מה הקשר? רוצים להפיל את ביבי ותופסים טרמפ כתירוץ על הקורונה ,הצוללות.צדיקים…תמשיכו עם ההתקהלויות ,נראה כמה החיים שלנו ישתפרו מזה.זה רק יביא אותנו לסגר שלישי מהר יותר ה"זכות הצודקת" שלכם להפגין בדיוק בתקופה עדינה כזו כדי שתוכלו לטעון לכשלון הממשלה בניהול המשבר שאתם ככ טורחים לתדלק.תודה לכם באמת.לכם ולבעלי החאפלות שיורים באויר ולכל באי החיידרים.

  8. דנה

    חצופה, גורמת לשסע בעם. לא מסכימה עם הגברת. חבל שהיא לא דואגת להתחשב בזולת.

  9. קשיש שמפגין

    חלק מהאיומים פה כלפי המפגינים הם פליליים. אפנה למשטרה. מערכת העיתון, שימו לב, אתם מפרסמים תגובות הקוראות לאלימות ולמעשים לא חוקיים.
    2. בפרט, הפגנה ליד בית של מפגין היא לא חוקית. מה לעשות. אדרבה, אפילו מול ביתו של גנץ לא מרשים להפגין כי לטענת היעמ"ש הוא בית פרטי. כיוון שאני מאמין במשטרה, אני משוכנע שהם יעצרו גם את מי שנסה להפגין מול בית מפגינים.
    3. הצומת היא מקום מרכזי בכפר סבא. מקום סואן ורועש כבר מראש, כולל סירנות רבות של אמבולנסים. אנשים שבתיהם גובלים בצומת ידעו היטב שהם לא גרים בחיק הטבע ושהמקום רועש. אני חושב שבין 1730 ל1900 פעמיים בשבוע אפשר להתמודד עם קצת צפירות, כשהמדובר הוא בזכות ההפגנה. יחד עם זאת, אני מצטער בכנות מאי הנוחות הנגרמת לשכנים.
    4. ההפגנות בצמתים התחילו כשהנאשם בעברה מסוג פשע דאג להגביל את ההפגנות לקילומטר מהבית, זוכרים? אני מניח שהמתלוננים הם תומכים שלו, או לפחות משלימים עם המצב שבו המדינה שועבדה לצרכיו המשפטיים של נאשם בעברה מסוג פשע. אנחנו לא יכולים להשלים עם זה. אני מבין שזה מכעיס לשמוע רעש כשבנוסף מתנגדים אידאולוגית להפגנה, אבל זוהי דמוקרטיה.
    5. ביתי קרוב יותר לצומת משכונת אליעזר. בביתי שומעים את הרעש לא פחות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר