אתי הדנה עם אביה לקה ואמה לאמיטו

לא נפרדו גם במותם: הוריה של אתי הדנה הלכו לעולמם בהפרש של 12 שעות

אמה של חברת מועצת עיריית כפר סבא לשעבר נפטרה אחרי שנדבקה בקורונה. חצי יממה לאחר מכן נפטר אביה שלקה בזיהום לאחר הליך רפואי שעבר בליבו. "המוות של שניהם ריסק אותי ואת המשפחה", היא אומרת, "אנחנו שבורים כולנו"

פורסם בתאריך: 18.11.20 08:23

שבועות קשים עוברים על אתי הדנה, חברת מועצת עיריית כפר סבא לשעבר. הדנה איבדה ביום שבת וביום ראשון שעבר, בהפרש של 12 שעות, את שני הוריה, שנפטרו בבית החולים הדסה עין כרם. אביה, לקה כהנת הדנה רפאל תקויה נפטר בגיל 98. אמה, לאמיטו ברהנו הדנה, הלכה לעולמה בגיל 94.

לשניים, שהתחתנו בגיל צעיר באתיופיה, היו עשרה ילדים, ונראה כי התזמון המצמרר בו נפרדו מהעולם, אינו מקרי. "האהבה שלהם רק התעצמה מיום ליום", מספרת אתי הדנה בהתרגשות בראיון לצומת השרון, "בתקופה האחרונה הם ממש רדפו אחד אחרי השנייה, הם לא היו יכולים להיות רגע אחד בלי השני. כשהגעתי איתם לבית החולים חשבתי שהם יקבלו טיפול ויחזרו הביתה. המוות של שניהם ריסק אותי ואת המשפחה. אנחנו שבורים כולנו. נכנסנו אליהם הביתה, ראינו את שתי הכורסאות המוכרות שלהם, ושתיהן היו ריקות. זה קשה מאוד".

אביה של הדנה התייתם בגיל צעיר, ועסק במשך שנים רבות בשימור יהדותם של יהודי אתיופיה. הוא היה מנהיג רוחני מוכר באתיופיה, ויצא על בסיס קבוע למסעות ארוכים במחוזות המדינה במטרה למנוע מיהודים להתנצר או להתבולל. במקומות בהם לא היה בית כנסת, סייע בבניה של אחד כזה. עוד באתיופיה למד עברית ויצא ללמד את יהודי המקום את השפה. "הוא הכיר את יהודי אתיופיה כמו את כף ידו", אומרת הדנה. בעוד שהדנה עצמה עלתה לארץ בשנת 1977, הוריה עלו לארץ שמונה שנים מאוחר יותר. הם שהו במרכז קליטה במבשרת ציון ולאחר מכן התגוררו בבית שמש, בעוד שעבודתה של הדנה בבית החולים מאיר הובילה אותה לגור בכפר סבא.

אתי הדנה. צילום זאב שטרן

לפני כחודש עבר אביה של הדנה הליך רפואי בליבו שהסתבך והוא לקה בזיהום חמור. בעוד הרופאים נאבקים על חייו בבית החולים הדסה עין כרם, אמה של הדנה לקתה בהתקף אסטמה שהמשיך עם חום גבוה, ובבית החולים גילו כי היא חולת קורונה. שבוע לאחר שהתאשפזה בבית החולים, נפטרה לאמיטו, ויממה לאחר מכן, כאמור, הלך לעולמו גם בעלה. "מהיום שלקחתי את אבא שלי לבית החולים לא הייתי בבית", מספרת הדנה לאחר שקמה מהשבעה על הוריה. "כשאמא שלי הגיעה לבית החולים דילגתי בינה לבין אבא שלי ולצערי לא הצלחתי להציל אף אחד מהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר