צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לא משאירים אף אחד לבד: בתיכון כצנלסון פתחו מוקד סיוע לתושבים הוותיקים. כל הפרטים

רכז שכבת י' בבית הספר, עידו ברקאי, החל ביוזמה לאחר ששמע ש-200 קשישים עריריים מתו בדירתם לבדם. הוא רתם תלמידים ותלמידות מבית הספר שמאיישים את המוקד ומשוחחים עם התושבים הוותיקים כדי להקל על בדידותם

פורסם בתאריך: 18.11.20 14:13

תקופה הקורונה המתארכת יוצרת קשיים בחלקים רבים באוכלוסיה, אך נראה ככי מי שנפגעו יותר מכולם הם האזרחים הוותיקים, שרבים מהם נותרו לבדם. מי שבחרו לקחת יוזמה הם אנשי תיכון כצנלסון, ובעיקר רכז שכבת י' עידו ברקאי בסיוע של רכזת ההתנדבות פזית רוזנבלט, שהקימו את מוקד מכ"רים – מוקד כצנלסון לאוכלוסיה הוותיקה. המטרה היא להפיג את בדידותם של התושבים הוותיקים בכפר סבא, ולמנוע מקרים שנפוצו בתקופה האחרונה של אנשים עריריים שנמצאו מתים בביתם ללא נפש קרובה.

בקול קורא שפרסמו בכצנלסון לאזרחים הוותיקים נכתב: "אנו התלמידות, התלמידים והצוות של תיכון כצנלסון, פונים לכל האזרחיות הוותיקות והאזרחים הוותיקים ובני משפחותיהם – אתם לא צריכים להיות לבד. אנו רוצים להכיר ולהיות בקשר טלפוני. נשמח לשוחח ולסייע בהפגת הבדידות בתקופה מאתגרת זו ולהפוך למכרים שלכם". האזרחים הוותיקים אשר מעוניינים לפנות למוקד יכולים ללחוץ על הקישור כאן או להתקשר ל: 09-7433376.

"היוזמה התחילה מזה ששמענו ברדיו, עוד לפני הקורונה, שכ-200 קשישים עריריים מתו בדירתם ונמצאו רק לאחר תלונות על ריח מצד השכנים", מספר ברקאי, "זה צרם לי ולפזית, ואמרנו שיש לנו משאב נהדר בבית הספר – תלמידים, מורים וצוות, וצריך ליצור איזשהו קשר ביניהם כדי ליצור קהילה בעיר".

תיכון כצנלסון. צילום עזרא לוי

תיכון כצנלסון. צילום עזרא לוי

בשבוע שעבר נעשתה פנייה לאנשי בית הספר ונאספו עשרות מתנדבים מקרב התלמידים והצוות ונערך מפגש התנעה במטרה להבין איך מנהלים את אותן שיחות טלפון לאזרחים הוותיקים. בהמשך, כאמור, פורסם קול קורא לתושבים הוותיקים, במטרה ליצור מאגר אשר צוות התנדבים מבית הספר יסייע לו באופן קבוע. "זו ללא ספק יוזמה מבורכת", אומר מנהל התיכון טובי רוזנברג, "הקורונה היא משבר שהחברה שלנו לא ידעה כמותה. אנחנו חיים בחברה שלא מעטים בה זקוקים ליותר תשומת לב בחיי היום יום. תחושה של לתת ולעזור היא תחושה מצמיחה. היום ישב אצלי תלמיד שהשתתף בפעולת התנדבות, ואמר לי בהתרגשות שזה הדבר הכי חשוב שהוא עשה בתקופה האחרונה. גם בשגרה אנחנו מחנכים תלמידים למודעות, מעורבות אזרחית וחיבור לקהילה".

"הסיפור של חיבור לקהילה מאוד מאפיין את כפר סבא, וזה עוד פרויקט שיכול לחזק את התחושה הזו לא רק במילים גבוהות, אלא בפרקטיקה", סיכם רוזנברג, "יש אחוז מסוים באוכלוסיית כפר סבא שאין להם עם מי לדבר ולמי לפנות. אם אנחנו יכולים לעשות את החיבורים האפשריים, להיות להם אוזן קשבת ולעזור להם, אז הרווח הוא של כולם, גם שלנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר