המקרר החברתי הראשון בכפר סבא. צילום באדיבות העירייה

מוזמנים לתרום, מוזמנים לקחת: גדעון שמואל פתח את המקרר הקהילתי הראשון בכפר סבא

במסגרת הפרויקט, שיצא לדרך בשיתוף העירייה, הציב שמואל מקרר מחוץ לחנות שלו בויצמן. הוא קורא לתושבים לשים בו מוצרי מזון וכל מי שרוצה יכול לקחת. "כולנו ערבים זה לזה", הוא אומר

פורסם בתאריך: 22.11.20 08:06

תושב כפר סבא גדעון שמואל, בעליה של החנות גלידון שבפינת הרחובות ויצמן והתחייה, פתח בימים האחרונים ביוזמת "המקרר הקהילתי של כפר סבא", במסגרתו הוא מזמין את תושבי העיר לתרום מזון למי שאין לו.

במסגרת הפרויקט, שיצא לדרך בשיתוף העירייה, הוצב מקרר מחוץ לחנות של שמואל והתושבים והתושבות, כמו גם עסקים בעיר, מוזמנים לשים בו עודפי מזון שהיו עתידים להתבזבז או להיזרק, ואלה ישמשו את הקהילה כשכל אחד יכול להגיע ולקחת את המוצרים שבמקרר. אפשר לשים במקרר פירות, ירקות, לחמים, מאפים ומוצרי מזון יבשים, כאשר על כולם להיות טריים ובתוקף. המקרר יהיה פתוח לשימוש מדי יום בין השעות 21:30-7:00.

שמואל אומר שהמקרר משמש גם להנציח את אמו, גולדה שמואל ז"ל שנפטרה השנה, ואת חמותו, אסתר יפרח ז"ל שנפטרה בשנה שעברה. גולדה ניהלה יחד עם בעלה ישראל שמואל ז"ל את חדר האוכל במפעל פקר פלדה לשעבר, במקום שבו נמצא כיום מתחם G, ולאחר מכן ניהלה את המזנונים בתיכונים גלילי וכצנלסון. אסתר יפרח נהגה לארח משך שנים ארוכות חיילים ולפנק אותם במטעמים ובתבשילים שהייתה מכינה עבורם. "המטרה היא עזרה הדדית, כי כולנו ערבים זה לזה ומתוך נתינה ברוחב לב, תוך שיתוף תושבי העיר לתרום ולאלו שידם אינה משגת לקחת", אומר גדעון, "הערבות ההדדית והנתינה היא חלק מהחינוך שקיבלתי מבית הוריי ישראל וגולדה שמואל ז"ל, וכמובן גם מהחינוך בכפר סבא, עיר הולדתי".

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "כפר סבא מאופיינת יותר מכל בתחושת הקהילתיות החמה, ברוח הנתינה ובסיוע לזולת. פרויקט זה מבטא ערכים אלה, ואני מברך עליו ומזמין את התושבות והתושבים להגיע למקום, לתרום מוצרי מזון שאינם נזקקים להם ובכך לאפשר לאחרים ליהנות מהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר