השלטים שנתלו בשכונה הירוקה נגד הדיפו. צילום באדיבות וועד השכונה
השלטים שנתלו בשכונה הירוקה נגד הדיפו. צילום באדיבות ועד השכונה

התושבים למבקר המדינה: "יוזמי תוכנית המטרו מובילים קו מתיש וכוחני לצורך אישור מהיר של התוכנית"

"לא מן הנמנע שיזמים ובעלי קרקעות עשו יד אחת כדי להעשיר את קופתם", טוענים בפנייה התושבים המתנגדים להקמת מוסך הדיפו בסמוך לשכונה הירוקה. תגובת הות"ל: "הוצעה חלופה למיקום הדיפו, שנדחתה על ידי הרשויות"

פורסם בתאריך: 26.11.20 07:18

מטה המאבק המשותף לתושבי כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון, נגד הקמת מוסך הדיפו לטיפול ברכבות המטרו בסמוך לשכונה הירוקה והמושבים גן חיים ושדה ורבורג, שלח ביום שני השבוע מכתב למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בבקשה לפתוח בחקירה דחופה של מה שמכנה המטה "תכנון דורסני של קווי מטרו במטרופולין תל אביב – קו M1 מקטע צפוני, במהירות חסרת תקדים תוך רמיסת מוסדות תכנון וחברי הות"ל".

במכתבם לאנגלמן, טוענים במטה כי "התוכנית מתוכננת להיות מיושמת במצב האופטימלי ביותר בשנת 2030, ולמרות העובדה שאין מדובר בתוכנית שתמומש בטווח הקצר לאור משבר אקוטי-מיידי, מינהל התכנון, באמצעות הוועדה לתשתית לאומיות, מוביל תכנון פזיז בסדר גודל חסר תקדים בישראל בתוך שתי ישיבות בלבד, בהליך תכנוני חסר אחריות של שישה חודשים בלבד. אין לכך אח ורע בעולם התכנון. כולנו בעד ייעול מערכות התכנון, אך כאן אין מדובר בייעול אלא בדריסה של ממש".

חברי מטה המאבק טוענים במכתב כי "נדמה שנציגי משרדי הממשלה בישיבת הות"ל, נציג הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, נציג השלטון המקומי,  נציג ארגוני החברה, נציג ארגוני הסביבה, שהינם חברים מתוקף חוק התכנון והבנייה, הינם סטטיסטיים בעיני מתכנני התוכנית ומנהלי הוועדה ושאינם חברים בחוק התכנון והבנייה, אלא צוות מקצועי מלווה. רוב נציג הממשלה ובהם היו"ר ונציגי הארגונים, היו בעד למצות הליך תכנון סדור יותר, למצות עוד יותר את הדיאלוג והם מביעים עמדתם זו פעם אחר פעם בישיבה מתאריך 22 ביולי. עם זאת, יוזמי התוכנית והמתכננים מתעלמים מדרישה זו ומובילים קו עיקש, מתיש וכוחני לצורך אישור מהיר של התוכנית".

עוד כתבו כי "עולה שאלה ציבורית קריטית – מי מעוניין בהגדלת היקף התוכנית לשם השבחת קרקעות וניצול ההגדלה לצורך שינוי ייעוד לפיתוח ובינוי בשימושים שונים ומניבים? וזאת לאור תמ"א 70 שהינה תוכנית מתאר להעצמת הפיתוח וההתחדשות העירונית סביב תחנות המטרו ומתחמי הדיפו המתוכננים. לא מן הנמנע כי יזמים, בעלי קרקעות, עשו יד אחת, הכפילו את גודל השטח המזהם והעתיקו אותו אל מול בתי תושבים, במטרה להעשיר את קופתם". לסיכום, מבקשים במטה מאנגלמן להפגש לצורך בקשה לפתיחת ביקורת וחקירה דחופה.

מהוועדה לתשתיות לאומיות נמסר בתגובה: "הוועדה החליטה ב-22.7.20 להפקיד את קו M1 צפון ואת חלופת הדפו צפונית לכפר סבא, אך במקביל אפשרה לרשויות המקומיות זמן של חודש ימים להביא הצעה אלטרנטיבית לבחינת מתכננת המטרו. ב-3.9.20 נדחתה החלופה לאחר שנבחנה על ידי נת"ע וצוות התכנון באגף המטרו במינהל התכנון וזאת עקב אי היתכנות הנדסית ותפעולית. במקביל, הציעה מתכננת המטרו הצעה אחרת למיקום הדפו, הסמוכה מאד לחלופה שהוצעה על ידי עיריית כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון, אך זו נדחתה על ידי הרשויות. הקו הופקד להערות ולהשגות והרשויות המקומיות תוכלנה להגיש את התנגדותן למיקומו של הדפו ולהציע מיקום אחר, ככל שיבקשו לעשות כן. ההתנגדויות יישמעו על ידי חוקרת שמונתה לשמיעת כלל ההתנגדויות והמלצותיה יועברו לדיון במליאת הות"ל".

בתוך כך, בישיבה של הוועדה לביקורת המדינה בכנסת שהתקיימה ביום שלישי ועסקה בנושא המטרו, אמר ראש עיריית כפר סבא רפי סער שתוכנית המטרו מתוכננת ויוצאת לפועל ללא כל שיתוף ראשי ערים וללא כל הגיון תכנוני. "בנת"ע ובות"ל קובעים קודם כל את הדרך מראש, ללא שום שיתוף אמיתי של הציבור וראשי הרשויות. אנחנו נילחם בכל הכח בהחלטה להפקיד את הדיפו בצמוד לבתי התושבים בעיר בשטח אימתני של 400 דונם, על שטחה של המועצה האזורית דרום השרון והמושבים גן חיים ושדה ורבורג. המקום הראוי הוא בסמוך לטירה או באזור התעשייה בנימין. מקום שיועד להיות אזור תעשייה ולא על שטחים חקלאיים וירוקים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פ.קינד

    אז מה אם אנשים ב"ירוקה" קנו דירות בחצי חינם וחלקם כבר מכרו אותם וקיבלו פי 5 לפחות ממה שהשקיעו? לא מתאים להם דיפו? מגיע להם כל מה שמתחשק?

  2. ב. - שטיננו

    למה שהדיפו יתאים לטירה יותר מאשר לירוקה? מה בירוקה גרים אלה עם הדם הכחול?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר