תמרורי חניית האקספרס ברחוב ויצמן

תלונה: העירייה לא יידעה את התושבים שמצלמות בוויצמן משמשות לאכיפת מגוון עבירות חניה

המצלמות, שהיו מיועדות לאכיפת חניה של יותר משעה בחניות האקספרס ברחוב, תיעדו גם עבירות אחרות כמו חניה באדום לבן, חניה כפולה וחניה בתחנת אוטובוס. חברת המועצה קרן חגואל גרשון תעלה את הנושא בישיבת המועצה הערב. העירייה בתגובה: "זו היתממות"

פורסם בתאריך: 2.12.20 07:33

האם עיריית כפר סבא נהגה בצורה הוגנת כאשר השמישה את מצלמות הרחוב בויצמן לחלוקת דוחות בגין עבירות אחרות פרט לחניה של יותר משעה ב"חניות אקספרס" מבלי ליידע את ציבור הנהגים? תלוי את מי שואלים. בחודשים האחרונים, פרט לתקופות הסגר בהן לא הייתה אכיפה, קיבלו תושבים ובעלי עסקים ברחוב ויצמן לבתיהם דוחות חניה רבים שניתנו בעקבות תיעוד של עבירות נוספות על ידי מצלמות האכיפה ברחוב.

נסביר שמצלמות האכיפה הוצבו ברחוב תחילה בכדי לאכוף את ה"חניה אקספרס", אותן חניות הצבועות בכתום-לבן ברחבי ויצמן ומוגבלות לשעה אחת בלבד. כעת, טוענים תושבים כי קיבלו לבתיהם דוחות חניה בעקבות השימוש במצלמות, גם בנוגע לחניה כפולה, חניה באדום לבן וחניה בתחנת אוטובוס. נבהיר שאין עוררין על כך שהדוחות ניתנו בעקבות עבירות חניה שאכן בוצעו, אך ישנם תושבים בעיר, ובהם גם חברת המועצה מסיעת "כפר סבא בראש" שבאופוזיציה קרן חגואל גרשון, שטוענים כי העירייה נהגה שלא כשורה כאשר לא פרסמה ברבים את העובדה שהמצלמות יאכפו עבירות חניה נוספות, פרט לחניה ארוכת טווח בכתום-לבן.

בפוסט שפרסמה כתבה חגואל גרשון: "מדיניות אכיפה חייבת להיות מפורסמת לציבור באופן ברור, ושינוי במדיניות אכיפה מחייב מתן הודעה מראש לציבור באופן בולט. עיריית כפר סבא לא פרסמה כי אותן מצלמות שהוצבו כדי לאכוף את משך זמן החניה יאכפו גם שורה רחבה של עבירות נוספות".

קרן גרשון-חגואל. צילום דניאלה קונטיני

חגואל גרשון טוענת כי מבדיקה שערכו בסיעה התגלה כי מאז חודש אוגוסט פחות ממחצית העבירות שנאכפו על ידי המצלמות ברחוב ויצמן היו על חניה של יותר משעה בכתום לבן – 870 דוחות שהם 87 אלף שקלים לקופת העירייה. על פי חגואל גרשון, 1,158 דוחות ניתנו 1,158 על עבירות אחרות, מהם הרוויחה העירייה יותר מ-346 אלף שקלים. "בישיבת מועצת העיר הקרובה (שתתקיים הערב, ל.ס) נדרוש מהעיריה לפרסם באופן ברור, הן בשילוט והן באתר העיריה את מדיניות האכיפה וסוגי העבירות שהמצלמות יאכפו. עוד נדרוש כי האכיפה תוקפא עד להסדרת הפרסום הנדרש", הוסיפה.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא מחבקת את העסקים המקומיים ולכן יזמה את חניות האקספרס, שהגדילו באופן משמעותי את סבב הלקוחות בחנויות בעיר. אנו שומרים על איזון בין עידוד הלקוחות המשתמשים בחניות המתחלפות לבין שמירה על הסדר הציבורי. מי שחונה באדום לבן או בחניית נכה למשל עובר על החוק ביודעין ועל כך ייקנס, בין אם על ידי פקח או על ידי מצלמת אכיפה. אין מקום מצד חברי מועצה או תושבים להיתממות בטענה כי לא ידוע שאסור להחנות שלא כחוק. יצוין כי לאורך כל תקופת הסגר לא בוצעה אכיפה ולא ניתנו דוחות מתוך התחשבות בתושבים ובעסקים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיכל

    איזו חוצפה לבוא בתלונות לעיריה. בעיקר אלה בחנייה כפולה שפדוט מבטחים נתיב נסיעה. להם מגיעה קנס כפול!

  2. יאיר

    אספתי את אימי בת 77 מתחנת אוטובוס.שלחו לי דוח ( ברחוב אחוזה. אין מקום לעצור למעט תחנת אוטובוס .וזו עבירה! מצלמות העיריה מדפיסות כסף.וכול אחד צריך להיות עורך דין לדעת למה ייקחו לו כסף על שלל חוקים שלא חשבתם בכלל שקיימים."העיריה לרווחת התושבים" הצחקתם

  3. אלדר

    וואו באמת צריך לעדכן כל פורע חוק ששם זיין על כך שיש מצלמה. גם המנוול שהרביץ לקשישה במעלית, לחונה בחניית נכים ועוד. הלוואי והיו משמשים במצלמות לאכיפת הנהיגה על המדרכות גם7כן.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר