עצים בכפר סבא. צילום שרונה לימן
עצים בכפר סבא. צילום שרונה לימן

על קמפיין כזה עוד לא שמעתם: רעות אשר מגייסת כסף לנטיעת 7,581 עצים בכפר סבא

אשר מבקשת לאפס את חוב הפחמן של העיר באמצעות נטיעת העצים, אבל מבהירה: "ברור שמספר העצים הדרוש כדי להגיע לאיזון בעיר הוא מטורף, לכן המטרה שלי בשלב הראשון היא צמצום והעלאת המודעות"

פורסם בתאריך: 6.12.20 08:40

ההצפות הקשות שנראו בישראל בשבוע שעבר, שהכו בצורה חמורה גם בערי השרון, חידדו שוב את ההבנה כי העולם נמצא בעיצומו של שינוי אקלים, עקב ההתחממות הגלובלית. מי שהחליטה לעשות מעשה ולנסות לשפר את המצב לפחות בכפר סבא היא תושבת העיר רעות אשר, בת 23, שיזמה פרוייקט גיוס המונים לצורך נטיעת עצים בעיר, במטרה להפחית את נזקי זיהום האוויר.

"במסגרת פרויקט הגמר בלימודי איכות הסביבה וקיימות, היינו צריכים לחשוב על רעיון", מספרת אשר, "ניסיתי לחשוב על משהו שישפיע כמה שיותר ויגע באנשים. במהלך הלימודים למדנו על מושג שנקרא 'חוב פחמן', שזה בעצם כמות הפחמן הדו חמצני שאנחנו מייצרים, פחות האמצעים שיש לקליטת אותו גז. אנחנו פולטים פחמן דו חמצני בנסיעה במכונית, בצריכת חשמל או במפעלים שפולטים גזים לאוויר. בגלל שאני גרה בכפר סבא, שנחשבת לעיר הירוקה בשרון, החלטתי לעסוק בזה בפרויקט הגמר שלי".

אשר יצרה קשר עם אגף קיימות וחדשנות של מחלקת גנים ונוף בעיריית כפר סבא, וקיבלה מהם נתונים לגבי צריכת החשמל של מתקני העירייה ושל בתי התושבים. "תרגמתי את הנתונים למספר העצים שצריך לנטוע כדי לקלוט את הפחמן בחזרה", היא מספרת, "העירייה, אגב, מאופסת ואפילו נמצאת ביתרה ביחס של הפחמן הדו חמצני שהיא פולטת לעומת העצים שהיא נטעה. אצל התושבים המצב אחר, ואנחנו עדיין בחוב מאוד גדול. ועכשיו אני רוצה לפתוח את הנושא הזה מול התושבים כדי שנוכל לאפס את החוב שלנו".

רעות אשר

פליטה מוגברת של פחמן דו חמצני נחשבת לגורם המוביל להתחממות הגלובלית, ומשפיעה גם באופן מיידי על ניקיון האוויר שאנחנו נושמים. על פי החישוב של אשר, כפר סבא זקוקה ללא פחות מ-7,581 עצים כדי להתאזן. "חיפשתי פלטפורמה שדרכה אני אוכל לגייס סכום לקניה מרוכזת של עצים", מספרת אשר על קמפיין הגיוס שפתחה, "הגעתי לאתר שנקרא 'ישראל תורמת', שמאפשר גיוס ללא יעד ברור. ברור שמספר העצים הדרוש כדי להגיע לאיזון בעיר הוא מטורף, לכן המטרה שלי בשלב הראשון היא צמצום והעלאת המודעות. בעיקרון, חיפוי על זיהום אוויר הוא לא פתרון טוב בקיימות, עדיף מראש להשתמש פחות בחשמל או לנסוע ביחד במידת האפשר, אבל אם כבר הגענו למצב שאנחנו לא מוכנים לפגוע באיכות החיים שלנו, אז לפחות שנחזור קצת ממה שפגענו".

לכניסה לעמוד ההתרמה הקליקו כאן.

שלומית קיטרו, מנהלת היערכות עירונית לשינויי אקלים באגף הקיימות והחדשנות בעירייה אומרת: "עיריית כפר סבא נערכת להשלכות שינויי האקלים. שתי השלכות עיקריות המשפיעות על העיר הינן נגר עירוני ואי חום עירוני. שתילת עצים במרחב העירוני תורמת להפחתת שתי השלכות עיקריות אלו. בנוסף לכך, שתילת עצים מפחיתה רעשים ומצמצמת זיהום אויר. מחלקת גנים ונוף פועלת באופן שיטתי ומשמעותי לקידום נטיעת העצים בעיר וניהול הטיפול בהם ורק לאחרונה זכתה העיר במקום ראשון במיזם יער עירוני של משרד החקלאות. אופציה של מימון המונים מאפשרת שיתוף התושבים במיזם חשוב זה ואנו מודים לכל שיתוף פעולה שעוזר לנו להגשים את המטרה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    נפלא – כעת לגיוס קטן להקמת הגשר שאיננו מעל רחוב ויצמן פינת גלר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר