סמל א'. צילום דובר צה"ל

סמל א' עזב את הכדורסל המקצועני כדי להתגייס לתפקיד משמעותי. היום הוא מסיים קורס צוללן

"התלבטתי בין מיון ליחידת מחשבים מובחרת לבין שירות קרבי משמעותי, אבל כשהגעתי לגיבוש צוללות היה לי ברור שזה המקום בשבילי", מספר א', בוגר תיכון כצנלסון

פורסם בתאריך: 9.12.20 08:25

סמל א', בן 19, בוגר תיכון כצנלסון, הוא הנציג הכפר סבאי בטקס הסיום שיתקיים היום בחיפה של מחזור 118 של קורס צוללן בצה"ל, המכשיר את הלוחמים בשייטת הצוללות של זרוע הים. "התלבטתי בין מיון ליחידת מחשבים מובחרת לבין שירות קרבי משמעותי", מספר א', "אבל כשהגעתי לגיבוש צוללות היה לי ברור שזה המקום בשבילי". היום סמל א' מסיים אמנם את הקורס, אך המסע שלו בשירות מבצעי וחשאי בשייטת הצוללות רק מתחיל. "אני מחכה ומתרגש להתחיל את השירות כלוחם בשייטת הצוללות", הוא מוסיף.

א' למד בתיכון בהרחבה כימיה ומדעי המחשב. בנוסף, שיחק כדורסל באופן מקצועי עד גיל 17. "בחרתי להפסיק לשחק באופן מקצועי לקראת כיתה י"ב כדי להתכונן לגיוס ולהגיע הכי מוכן לשירות קרבי משמעותי", הוא מספר. לפני יותר משנה התחיל סמל א' את שירותו בזרוע הים ועם סיום הטירונות יצא לקורס צוללן, קורס אתגרי ואינטנסיבי שאורכו שנה וחודשיים.

במהלך הקורס לומדים החניכים על פעילויותיה השונות והחשאיות של שייטת הצוללות, שייטת 7, ואף מצטרפים למספר מבצעים בשטח. זהו קורס ארוך ומאתגר שאותו מסיימים רק מעטים ובמהלכו עוברים החניכים מסעות, תרגילי חוסן, מבחנים עיוניים ומבחני כושר גופני. הקורס מחולק לשני שלבים, כשבכל שבוע שמים דגש על חלק אחד בהכשרה. בשלב הראשון, השלב הבסיסי, מנותקים החניכים מהמכשירים הסלולריים ומקבלים שעה שבועית אחת בלבד, ביום שישי, כדי ליצור קשר עם המשפחה ולהתעדכן במה שקורה מחוץ לבסיס. מטרת הניתוק היא להרגיל את הלוחמים לשירות המבצעי בו יעדרו לפעילות חשאית בצוללת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר