עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

טיוטת התקציב: בית ספר חדש יוקם בכפר סבא, ירידה בתקציבי התרבות והתברואה והניקיון

גם תקציב רשות הספורט צפוי לרדת. עלייה מתוכננת בתקציבי החינוך, הרווחה ומערך הדוברות וההסברה. ראש העירייה: "אנחנו בעיצומו של משבר כלכלי, מה שחייב אותנו להכין תקציב אחראי ושקול"

פורסם בתאריך: 13.12.20 12:24

תקציב עיריית כפר סבא לשנת 2021 צפוי לגדול בכ-40 מיליון שקלים לעומת תקציב 2020, ולעמוד על 887 מיליון שקל. כך לפי הצעת התקציב שבו תדון ועדת הכספים העירונית ביום ראשון בשבוע הבא.

על פי ההצעה, תקציב החינוך יעמוד על 393 מיליון שקלים, לעומת 365 מיליון שקלים בתקציב 2020, שהם 44.3 אחוזים מסך התקציב לעומת 43.1 אחוזים מסך התקציב בשנה שעברה. תחום שצפוי להיפגע בצורה משמעותית הוא התרבות, כאשר הצעת תקציב 2021 כוללת 50.7 מיליון שקלים לתרבות, לעומת 53.2 מילון שקלים בשנה שעברה, ירידה של 2.5 מיליון שקלים. תחום נוסף שתקציבו צפוי לרדת הוא תחום התברואה והניקיון, שעל פי תקציב 2021 יעמוד על 71.3 מיליון שקלים, לעומת 72.2 מיליון שקלים בתקציב השנה שעברה. בתחום הרווחה עומדת הצעת התקציב על 100.5 מיליון שקלים, לעומת 97.2 מיליון שקלים בתקציב השנה שעברה.

תקציב ראש הרשות, סגנים ולשכות עומד לפי הצעת התקציב לשנת 2021 על 4.4 מיליון שקלים, לעומת 4.1 מיליון שקלים בתקציב השנה שעברה. עלייה צפויה להיות גם במערך הדוברות וההסברה של העירייה, מ-1.97 מיליון שקלים בתקציב השנה שעברה, ל-2.18 מיליון שקלים ב-2021. תקציב רשות הספורט העירונית צפוי לרדת בכמיליון שקלים, מ-17.3 מיליון שקלים, ל-16.4 מיליון שקלים.

בנוסף לתקציב הרגיל, קיים תקציב הפיתוח הדו שנתי, שיעמוד בשנת 2021 על 99 מיליון שקלים ובשנת 2022 על 70 מיליון שקלים. העירייה צפויה לקחת הלוואה נוספת לפיתוח בסכום של 40.5 מיליון שקלים, כאשר מחצית הסכום מותנה ומיועד לכיסוי עררים ותביעות, במידה וימומשו בפועל. מפירוט הפרויקטים בתקציב הפיתוח עולה כוונה לבנות בית ספר חדש בשכונה הירוקה הצפונית שמתוקצב כעת ב-4.3 מיליון שקלים בשנתיים הקרובות וכן להמשיך את השיפוץ המקיף בבית הספר רמז בעלות של 16 מיליון שקלים בשנתיים הקרובות. כמו כן מתוכננת הרחבה של בית ספר גולדה מאיר ובניית בית מדרש בבית הספר תורה ומדע. בתוך כך יוקצו שלושה מיליון שקלים להנגשת מוסדות חינוך ברחבי העיר.

ראש העירייה רפי סער: "בימים הקרובים צפויים להתחיל החיסונים לנגיף הקורונה בישראל, אך אנו עדיין בעיצומו של משבר הקורונה, ובעיקר בעיצומו של משבר כלכלי, מהחמורים שידעה מדינת ישראל, המתנהלת עדיין ללא תקציב ממשלה מאושר. אלה חייבו אותנו להכין תקציב אחראי ושקול לשנה הקרובה, הכולל את חיזוק הקהילה הכפר-סבאית, המשך ההשקעה בחינוך ילדינו ודאגה לכל אחד ואחת מתושבי העיר, וזאת תוך התייעלות כלכלית ושמירה על ביטחון תעסוקתי של עובדות ועובדי העירייה. אני מזמין את תושבי העיר לעיין בטיוטת התקציב לשנה הקרובה, במסגרתו העמדנו בראש סדר העדיפות העירוני את המשך השירות המצוין לתושבים".

יו"ר ועדת הכספים וחברת מועצת העיר, תהילה מימון: "אני רואה חשיבות גדולה בערך השקיפות והשנה לקחנו את זה צעד קדימה, ולראשונה מפורסמת טיוטת התקציב העירוני עוד טרם הדיונים החלו. אנחנו נמצאים בשנה מאתגרת, בין היתר בגלל ההתמודדות עם משבר הקורונה חסר התקדים, הגורר חוסר ודאות, וכניסת גזבר חדש לתפקיד לפני כחודשיים. התקציב, עליו עמלו רבות אנשי המקצוע בעירייה, נעשה בזהירות המתחייבת בעקבות הקורונה ושומר על איזון תקציבי מחד והתניית חלק מהפעולות וכן שומר על רמת חוב יציבה. התקציב מוגש בזמן להמלצת ועדת כספים (בה הוזמנו לקחת חלק כל חברי המועצה) ויובא לאישור המועצה במועד, כפי שהתחייבנו".

צביקה דוידי, גזבר העירייה: "מתכונת התקציב לשנת 2021 מושפעת באופן מכריע ממשבר הקורונה וכהמשך למגמות שהחלו מתחילת המשבר, החל מהרבעון הראשון של שנת 2020. טיוטת התקציב המוצעת נוקטת אחריות תקציבית, תוך צמצום הוצאות המותאם לתחזית הכנסות ריאלית, ושימוש ברכיב תקציב מותנה, שיאפשר הרחבת פעילות בהתקיים תרחיש של התאוששות. טיוטת התקציב המונחת לאישור המועצה היא תולדה של תהליך תכנון ארוך ומאומץ, הכולל ניתוח ועיבוד נתונים ומידע, ונובע מפגישות ומדיונים של צוות הגזברות והתקציבים עם מנהלי האגפים, המחלקות והנהלת העיר. תהליך זה בוצע תוך ניסיון להביא לשיתוף אופטימלי של המנהלים ברשות במישור של ניתוח צרכים ואחריות משותפת, ומתוך מחויבות לעמידה ביעד של איזון תקציבי, המשמר את איתנותה הפיננסית של הרשות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלדר

    חובה להתנגד לירידה בתקציב הנקיון. גם כך העיר נראית בכי רע. יום פינוי שבועי אחד.. למה ירדו לפעם בשבועיים. פחי אשפה על חשבון דיירים פשוט חוצפה. אסור לוותר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר